Szukaj

Informacje o Renault Twingo II Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW od 2009

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Auta małe
No cóż, podstawowy 1.2l 60KM nie jest niczym nadzwyczajnym, ale przynajmniej można go mieć za w miarę rozsądne pieniądze. Do miasta jest w sam raz – po co komu więcej koni do stania w korkach. Jednak na trasie motor po prostu się buntuje – wyje przy większych prędkościach, a od około 130km/h już w ogóle nie chce współpracować. 65-konny diesel 1.5dCi zachowuje się podobnie, ale dzięki większemu momentowi obrotowemu jest zwinniejszy. Niestety – również sporo droższy i głośny. Złotym środkiem jest benzynowy silnik 1.2l 75KM. Nie pali dużo, przy niskich obrotach jest spokojny, przy wysokich dość żwawy – warto nad nim pomyśleć. Jeśli to za mało – jest też wersja 100-konna. Nieźle wkręca się na obroty a to, plus niska masa auta to gwarancja niezłej zabawy.
czytaj więcej
Powagosław
Drugie Twingo było zakładnikiem sukcesu pierwszej generacji tego modelu: oczekiwano, że też będzie w jakimś stopniu wyjątkowym, charakternym maluchem. A wyszła z niego cała ówczesna nijakość Renault. Ale teraz dzięki niej (bo na jej tle) nowe Twingo znów wygląda dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
Myślę sobie, że to duża sztuka stworzyć retro-malucha, szczególnie jeśli Renault nawiązuje nim do Fiata 500 (albo lepiej: do Fiata 126p). Tyle złośliwości. Z sympatią mogę powiedzieć natomiast: dobrze się stało, że Twingo II już nie ma z nami. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 65 KM (48 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~neon2909@wp.pl
Renault Twingo II
Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW
Świetne auto do jazdy miejskiej i nie tylko. Polecam wszystkim którzy poszukują "drugiego" auta w rodzinie bądź do jazdy na krótkie trasy. Bardzo zwrotne, zwinne auto które świetnie się prowadzi po miejskich zakamarkach a jego eksploatacja nie jest droga. Przyznam, że miałem awersje do marki Renault ale ten model bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Bardzo dobra dynamika, niezłe wykończenie, możliwość aranżacji wnętrza pojazdu ( możliwość łatwego przesuwania i składania tylnych foteli - rewelka ) i połowa karoserii z plastyku ( brak korozji ). Duży plus za nagłośnienie i wyposażenie auta. Żona jest zakochana w swojej "Reni". Nie zamieni jej na żadne inne auto. Jest w nim dużo udogodnień "damskich". Miedzy innymi automatycznie zamykane się drzwi po roszeniu autem ( nikt nie "dźwignię" jej torebki na światłach), sygnał dźwiękowy ostrzegający o "zaciągniętym" hamulcu ręcznym ( nie "spali" okładzin w bębnach hamulcowych). Dosyć wysoki prześwit oraz brak "zwisu" z przodu i tyłu pojazdu gwarantują , że zderzaki nawet przy wysokich krawężnikach nie zostaną uszkodzone. Wygląd jest nietuzinkowy i albo się komuś bardzo podoba albo wręcz przeciwnie. Nie jest to samochód " jeden z wielu ". Jest ciągle rzadkością na naszych drogach i budzi zainteresowanie. To też należy uznać za duży plus.
3,6
~Mariusz
Renault Twingo II
Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW
Samochód przeciętny, duża średnica zawracania, głośny w środku zwłaszcza po deszczu (brak nadkoli tylnych i nie da się ich dokupić), przeciętne hamulce z tendencją do zapiekania się klocków w przedniej osi. Samochód bardzo podsterowny (płuży przodem) co bywa niebezpieczne zwłaszcza na mokrej/śliskiej nawierzchni.
4,6
~natalena666@poczta.onet.pl
Renault Twingo II
Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW
bardzo fajne autko miejskie ktore takze doskonale sprawuje sie na autostradach - jedyny mankament to halas w srodku przy wiekszych predkosciach ..... po kilkunastu miesiacach zadowolenie nie minelo a wrecz przeciwnie - autko sprawuje sie super dobrze i spalanie sie ustabilizowalo
Średnie spalanie dla Renault Twingo II Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW od 2009
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Renault Twingo II
Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW
Silnik 1.5 DCi słynący z oszczędności, profesjonalny tuning zwiększający moc do 82 KM i 190 Nm, regularne spalanie w cyklu miejskim latem 4,7-4,9 l, zimą 5,2-5,5 l na 100 km, samochód z uwagi na bardzo krótką skrzynię biegów nie nadaje się na szybsze trasy gdyż spalanie rośnie dramatycznie. Trasa Wrocław Katowice A4 prędkości w przedziale 140-170 km/h spalanie 7,4 l . Samochód oszczędny do prędkości max 100-110 km/h później spalanie rośnie bardzo gwałtownie. Po programie (sofcie) samochód mimo większej mocy i dynamiki spala mniej.
5,0
Renault Twingo II
Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW
W mieście rewelacja. Auto przy dynamicznej jeździe spala naprawdę niewiele, bo 5,8 litra. Niestety w trasie nie jest już tak kolorowo, bo żeby w miarę dynamicznie się poruszać i bezpiecznie wyprzedzać potrzeba około 7 litrów... Oczywiście jadą raz w nocy z Rzeszowa do Wrocławia uzyskałem średnie spalanie na poziomie 4,5 litra, dzięki temu, że ruch był praktycznie żaden... Aczkolwiek mogliby pomyśleć na 16 zaworową wersją tego silnika, bo 8 zaworów nie zawsze wystarcza.
4,0
Renault Twingo II
Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW
To wielki plus tego auta. Spalanie na poziomie 4,5 litrów miasto przy bardzo dynamicznej jeździe do 3,5 na trasie to nie problem. Jest niesamowicie ekonomiczny. Serwis nie należy do najdroższych pod warunkiem że olej i wszystkie filtry zakupisz sam na własną rękę. Zalecam wymianę oleju co 10 tysięcy. Eksploatując silnik w warunkach miejskich olej szybko traci swoje właściwości smarne. Wymiana filtra powietrza koszmarna z przeciwpyłkowym też nie ma lekko.
Renault Twingo II Hatchback 3d