Szukaj

Informacje o Renault Trafic II Kabina 2.5 dCi 150KM 110kW 2001-2014

Lata produkcji: 2001 – 2014
Segment: Dostawcze
Produkowany od roku 1981, średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. W ofercie marki zastąpił model Estafette. Pierwsza generacja Renault Trafica powiązana była pod względem stylistycznym z większym Masterem. Konstrukcyjnie, jego modelem bliźniaczym był Opel Arena. W roku 2001 zaprezentowano drugą odsłonę Trafica, która zdobyła tytuł „Samochód Dostawczy Roku 2002”. Auto poddano faceliftingowi w roku 2006. Trzecia generacja Trafica zadebiutowała na rynku w roku 2015. Aktualnie Renault Trafic oferowany jest w wariancie normalnym i przedłużonym oraz dwóch wersjach wysokości karoserii. Poza modelem dostawczym, dostępna jest również wersja pasażerska.
czytaj więcej
Powagosław
Renault trochę zapomniał o swoim dostawczym modelu, bo od premiery drugiej generacji minęło prawie 15 lat. Wiele się w tym czasie zmieniło w motoryzacji, ale nowy Trafic, wystylizowany niczym osobówka, zdaje się za tymi zmianami nadążać. ~Powagosław
Luzacjusz
Po pierwszym kontakcie wzrokowym myślałem, że to nowy SUV Dacii. Ale gdzie tam… To „muscle car” wśród dostawczaków (te przetłoczenia…). Żarty na bok – Trafic może się podobać, szczególnie jeśli twoja rodzina to coś dużo więcej niż standardowe 2+1. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2464 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW)
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~kris
Renault Trafic II
Kabina 2.5 dCi 150KM 110kW
To mój drugi trafik , pierwszy był z silnikiem 1.9 100KM i byłem b zadowolony z silnika, spalania , jednak osprzęt silnika był jego pietą achillesową, w tym modelu 2.5 150 KM jest duży plus bo elektronika siemensa i jak dotąd nic z niej nie siadło 225.000km Auto spala średnio 7.6l/100km to rewelacja jak na taka dużą budę i 2 tony masy bez ładunku, na trasie wygodniejsze od nie jednego osobowego. praktyczny , choć było by lepiej gdyby troche poprawiono sztywność nadwozia, własciwie prócz podstawowej systematycznej obsługi i typowych w mnormalnym trybie zużywających sie elementów, (klocki tarcze,końcówki drążków, sworznie wachaczy) nie ma na co narzekać a jeżdżę codziennie.
4,3
~Paweł
Renault Trafic II
Kabina 2.5 dCi 150KM 110kW
Auto kupione niedawno z Niemiec od jednego właściciela z przebiegiem prawie 200tyś km, i co? Jak się dba tak się ma! Ot cała filozofia!! Jest to 5 letnie auto a wygląda prawie jak nowe, silnik chodzi jak pszczółka, układ jezdny zero luzów, ładne oryginalne aluski 16, skrzynia biegów elegancko, Auto śmiga aż miło, prędkości rzędu 160-180km/h nie stanowią żadnego problemu dla tego silnika, miałem już kilka busów, to jest mój czwarty z kolei, posiadam jeszcze T5 caravelle 2,5 tdi 130ps (nie chce mi się go nawet dokładnie oceniać w dziale VW ) i uwierzcie lub nie, zdecydowanie wyżej oceniam renault trafic passenger privelige 135ps
4,3
~Marek
Renault Trafic II
Kabina 2.5 dCi 150KM 110kW
Kupiłem za nieduże pieniądze powypadkowy, ale dobrze odrestaurowany. Rocznik 2004 i 500 tys. na liczniku. Auto wygląda jak nowe. Przez pół roku użerałem się z drobnymi usterkami dotyczącymi głównie elektryki, ale czego się spodziewać po takim kilometrażu i wieku. Opanowałem i teraz tylko leję i jeżdżę. Samochód prowadzi się jak osobówka i komfort podobny. Zasuwa jak dziki, pali mało. Trochę mały moment obrotowy.
Średnie spalanie dla Renault Trafic II Kabina 2.5 dCi 150KM 110kW 2001-2014
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Renault Trafic II
Kabina 2.5 dCi 150KM 110kW
Posiadam wersję Passenger Privelege z skrzynią biegów QuickShift. Auto wykorzystywane do transportu samochodów na lawecie. Z reguły jeżdżę na trasie Polska-Niemcy-Polska. W jedna stronę na pusto w drugą z samochodem na lawecie. Jak dla mnie rewelacyjne spalanie. Średnie spalanie z takich tras waha mi się na poziomie 8.9 litra na 100km. Oczywiście muszę zaznaczyć ze prędkość z jaką się poruszam to maksymalnie 95 km/h. Samochód nie lubi szarpanej jazdy, oraz gwałtownego dociskania pedału gazu do samej podłogi. Jeżeli odpowiednio operujemy pedałem gazu odwdzięcza się Nam przyzwoitym spalaniem. Jeżeli chodzi o skrzynię biegów to muszę powiedzieć, że sprawuje się dość dobrze. Przy jeździe z pusta laweta nie myślę o zmianie biegów. przy jeździe z załadowaną laweta pomagam jej tylko na wzniesieniach. Auto jak najbardziej godne polecenia. Jeszcze na koniec podzielę się moim sposobem dbania o samochód. Otóż posiadam już drugiego Trafica, które wykonują taką samą prace mogę coś już o tych samochodach powiedzieć. Pierwsze auto to Trafic 1.9 dCi 80 km z przebiegem 390 000km bez żadnego remontu oprócz bieżących napraw. Chciałem się podzielić jedną radą, który dał mi mechanik jak tylko zacząłem przygodę z Trafikami. Do każdego pełnego tankowania dolewam 100ml Mixolu, a tak raz na 3 miesiące wlewam płukankę do układów wtryskowych. Od samego początku użytkowania moim samochodów stosuję takie zabiegi i musze przyznać szczerze, że nie miałem jak dotąd problemów z pompami czy wtryskami.
8,3
Renault Trafic II
Kabina 2.5 dCi 150KM 110kW
Naprawdę oszczędne auto, Jazda autostradą po 190 km/h połączona z dynamiczną jazdą w mieście, a średnie spalanie nie przekracza 10l - rewelacja. Silnik po chipie ma 160 KM i 391 Nm, oczywiście ze sprawnym DPF.
10,3
Renault Trafic II
Kabina 2.5 dCi 150KM 110kW
Minusem jest duża ilość oleju którą trzeba wlać do silnika - 8l Przy wymianie po 10-15 tyś, są to dość drogie zabawy. Co roku trzeba wymieniać końcówkę drążka koszt za sztukę ok 80 zł + 150 zł za wymianę z geometrią. Koszty jakie ja poniosłem to jeszcze : -wymiana turbiny - 4000 zł -wymiana egr - 300 zł -regeneracja wtrysków - 2000 zł i miałem wymieniać koło dwumasowe lecz auto się paliło

Usterki Renault Trafic II

Liczba wpisów: 5
tryb awaryjny czy ktos naprawił !?!
  • Renault Trafic II Furgon 2.0 dCi 90KM 66kW od 2001
  • instalacja elektryczna
Witam, Po dłuższym dodaniu mocniej gazu najczesciej pod góre z obciązeniem wyskakuje błąd włancza sie tryb awaryjny i zostaje jakies 20km z 82 jakie posiadam, przymusowy 2 min. postój z wyłaczonym zapłonem pomaga bo kasuje usterke... wyskakuje błąd czujnik cisnienia doładowania. był w serwisie renault wymienione wszystkie czujniki i żaden nie pomógł, miedzy czasie wymieniana turbina na nową garetta, serwis stwierdził że gdzieś jest przebicie na kablach choc oni nic nie stwierdzili....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zanik napięcia w instalacji elektrycznej
  • Renault Trafic II Furgon 2.0 dCi 90KM 66kW od 2001
  • instalacja elektryczna
Dwa razy podczas jazdy nastąpił zanik napięcia w instalacji.Wszystkie kontrolki zgasły, silnik też.Po ponownym uruchomieniu nic się nie działo.Wieczorem daje się zauważyc lekkie przygasanie swiateł.Ostatnio zauwazyłem,ze przy włączaniu świateł wyłącza się na chwilę radio.Sprawdzałem klemy na akumulatorze, trzymają mocno nie ma luzów. Może ktoś miał podobny problem w Traficu? proszę o jakieś wskazówki!
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Błąd elektryczny silnika
  • Renault Trafic II Furgon 1.9 dCi 100KM 74kW od 2001
  • silnik
  • 380 tys. km
Witam wyskakuje mi kontrolka od elektryki silnika bus odpala normalnie tylko na pierwszym i drugim niego ma się ciężko zebrać dodam że nieraz lubi zakłócić na siwo
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Trafic II Kabina