Szukaj

Informacje o Renault Trafic II Kabina

Lata produkcji: 2001 – 2014
Segment: Dostawcze
Produkowany od roku 1981, średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. W ofercie marki zastąpił model Estafette. Pierwsza generacja Renault Trafica powiązana była pod względem stylistycznym z większym Masterem. Konstrukcyjnie, jego modelem bliźniaczym był Opel Arena. W roku 2001 zaprezentowano drugą odsłonę Trafica, która zdobyła tytuł „Samochód Dostawczy Roku 2002”. Auto poddano faceliftingowi w roku 2006. Trzecia generacja Trafica zadebiutowała na rynku w roku 2015. Aktualnie Renault Trafic oferowany jest w wariancie normalnym i przedłużonym oraz dwóch wersjach wysokości karoserii. Poza modelem dostawczym, dostępna jest również wersja pasażerska.
czytaj więcej
Powagosław
Renault trochę zapomniał o swoim dostawczym modelu, bo od premiery drugiej generacji minęło prawie 15 lat. Wiele się w tym czasie zmieniło w motoryzacji, ale nowy Trafic, wystylizowany niczym osobówka, zdaje się za tymi zmianami nadążać. ~Powagosław
Luzacjusz
Po pierwszym kontakcie wzrokowym myślałem, że to nowy SUV Dacii. Ale gdzie tam… To „muscle car” wśród dostawczaków (te przetłoczenia…). Żarty na bok – Trafic może się podobać, szczególnie jeśli twoja rodzina to coś dużo więcej niż standardowe 2+1. ~Luzacjusz

Renault Trafic II Kabina – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12 m
Promień skrętu 6 m
Długość 4782 mm
Szerokość 1904 mm
Wysokość 1944 mm
Rozstaw osi 3098 mm
Zwis przedni 833 mm
Zwis tylny 851 mm
Prześwit 162 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 2500 l
Maksymalna ładowność 900 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~as
Renault Trafic II
Kabina 1.9 dCi 100KM 74kW
Po paru latach użytkowania mogę powiedzieć, że jeden z lepszych busów tych rozmiarów jakim jeździłem. Stosunek cena/jakość jest w porządku, silnik daje radę (wersja 100km), prędkość maksymalna to jakieś 170-parę km/h. Spalanie około 9 litrów przy cięższej nodze. Wyciszenie daje radę tak do 90 km/h, dalej jest głośno. Plastiki twarde, jak to z tego roku w tym segmencie. Klasyczna, bułowata kierownica jak to u Francuza. Duży plus za łatwość wyciągnięcia kanap. Miejsca w środku bardzo dużo, można załadować 7 znajomych, bagaże i pojechać nad morze czy działkę, wszystko się bez problemu zmieści. Długo woził sprzęt budowlany, mam wyciętą podłogę ze płyty osb na którą kładę dywan, polecam takie rozwiązanie bo super się sprawdza.
4,7
~PK
Renault Trafic II
Kabina 1.9 dCi 100KM 74kW
Bardzo funkcjonalne i dobre auta. Tak mogę ocenić Trafica. Nie wolno zrażać się opiniami, że to francuz i będzie ciągle się psuć, że rdzewieje i jeździ na lawecie. Szukałem zadbanego egzemplarza ponad pół roku. Warto nie napalać się na pierwszy lepszy ponieważ często są to zajeżdżone woły robocze, odpicowane i sprzedawane przez handlarzy, z którymi mogą być kłopoty. Jak znajdziemy zadbany egzemplarz to problemów prawie nie będzie. Prawie ponieważ przez 4 lata użytkowania auta zawiódł mnie raz – kręcił rozrusznik a nie chciał zapalić. Na szczęście pod domem a do mechanika miałem dość blisko. Przyczyną okazała się uszkodzona kostka od czujnika położenia wałka rozrządu. Po 16 latach miała prawo się rozpaść. Nowa oryginalna kosztowała 54 zł a jej wymiana zajęła mechanikowi 6 min :)
4,9
~Bartek, Mysza
Renault Trafic II
Kabina 2.0 dCi 90KM 66kW
Jak nie Renault! Bardzo trwały i mocny furgon. Blacha jak dzwon, tyle lat i żadnych korozji. Zawieszenie mimo dźwigania ciężarów co 70-100 tys.km za komplet gum zaw.+ drążków stabilizujących + końcówek +wymiana : 550zł. To naprawdę nie dużo.Zresztą jest proste. Silnik pszczółeczka. Cichutki i elastyczny, nawet z dwójki da się ruszyć. Plai mało, gaz chodzi super. Jedyna uwaga że gaz musi być czysty bo inaczej zaworki potrafią się przytkać i trzeba przedmuchać syf z lewego gazu (polecam tylko stacje BP, świetny gaz). Busik w sam raz. Mogli by dopracować plastiki ale w innych markach widzę że też partolą. Samochód bardzo bezpieczny, świetnie słucha się kierownicy nawet na śliskiej drodze. Polecam tu opony zimowe na cały rak, zero stresu przy deszczu i 170-180km/h w koleinach Polskich dróg. Świetna buda, pakowny zajefajnie. Skrzydełkowe drwi przemyślane. Światło wstecznego super, podwójne, duże, a skuteczne jak halogeny. Wszystko przy cofaniu widać. Światła lamp mijania do przodu mają dobrze dobrane odblaski i nareszcie oświetlają jak trzeba drogę. Lusterka wsteczne boczne = mistrzostwo! Była obawa ze względu na opinie o marce ale cena zakupu przeważyła. Okazało się że to najlepsza chyba decyzja szefostwa. Renówka jest wyśmienita. Bardzo udane i tanie w użytkowaniu auto. Proste, trwałe,nareszcie koncern Renault się postarał.
Średnie spalanie dla Renault Trafic II Kabina
7,6 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Renault Trafic II
Kabina 1.9 dCi 100KM 74kW
Mam wersję LONG z silnikiem 1,9 100KM i co ważne skrzynia 6 biegowa. Podane wyniki są orientacyjne. Zrobiłem tym autem ponad 100tyś. km z reguły w trybie mieszanym, czasami wyjazd do sąsiedniego dużego miasta 100km na dobrej trasie (rzadko autostradą), raz w roku wyjazd na wakacje (drogi od szutrowych do autostrad). Spalanie minimalne na autostradach przy nie przekraczaniu prędkości 110-120km/h schodzi poniżej 6,5l. W wersji jaką mam ciężko przekroczyć spalanie powyżej 7,5l nawet zimą przy jeździe po mieście. Przy pełnym zbiorniku robię średnio 1200km i mam jeszcze rezerwę...
8,8
Renault Trafic II
Kabina 2.5 dCi 150KM 110kW
Posiadam wersję Passenger Privelege z skrzynią biegów QuickShift. Auto wykorzystywane do transportu samochodów na lawecie. Z reguły jeżdżę na trasie Polska-Niemcy-Polska. W jedna stronę na pusto w drugą z samochodem na lawecie. Jak dla mnie rewelacyjne spalanie. Średnie spalanie z takich tras waha mi się na poziomie 8.9 litra na 100km. Oczywiście muszę zaznaczyć ze prędkość z jaką się poruszam to maksymalnie 95 km/h. Samochód nie lubi szarpanej jazdy, oraz gwałtownego dociskania pedału gazu do samej podłogi. Jeżeli odpowiednio operujemy pedałem gazu odwdzięcza się Nam przyzwoitym spalaniem. Jeżeli chodzi o skrzynię biegów to muszę powiedzieć, że sprawuje się dość dobrze. Przy jeździe z pusta laweta nie myślę o zmianie biegów. przy jeździe z załadowaną laweta pomagam jej tylko na wzniesieniach. Auto jak najbardziej godne polecenia. Jeszcze na koniec podzielę się moim sposobem dbania o samochód. Otóż posiadam już drugiego Trafica, które wykonują taką samą prace mogę coś już o tych samochodach powiedzieć. Pierwsze auto to Trafic 1.9 dCi 80 km z przebiegem 390 000km bez żadnego remontu oprócz bieżących napraw. Chciałem się podzielić jedną radą, który dał mi mechanik jak tylko zacząłem przygodę z Trafikami. Do każdego pełnego tankowania dolewam 100ml Mixolu, a tak raz na 3 miesiące wlewam płukankę do układów wtryskowych. Od samego początku użytkowania moim samochodów stosuję takie zabiegi i musze przyznać szczerze, że nie miałem jak dotąd problemów z pompami czy wtryskami.
8,2
Renault Trafic II
Kabina 2.0 dCi 115KM 85kW
Wersja 7 osobowa Passenger. Silnik 2.0dCi to dość udana konstrukcja. Realne spalanie w trasie przy 110km/h wynosi około 7 litrów (czasami do 6,5 da się zejść). W mieście auto zadowala się około 8-8,5 litra oleju napędowego. Średnie spalanie z przebiegu 146 tys. km wynosi 8,4 litra. Jak na takie gabaryty auta uważam to za niezły wynik. Przy jeździe 140km/h i wyżej na autostradzie auto połyka już od 12 litrów w górę. Części relatywnie tanie - za 2szt. końcówek drążków dałem 120zł (Febi), klocki tył 125zł (LUCAS). Jestem pierwszym właścicielem i przez 146 tys. km wymieniane były tylko filtry i oleje, nie było poważniejszej usterki. Jedynie spalony sterownik od elektr. szyb, słabo działająca klamka bocznych drzwi i kilka mniej istotnych pierdół. Jak na francuza całkiem nieźle się trzyma. Taka ciekawostka - zasięg na pełnym baku to ponad 1000km :)

Usterki Renault Trafic II

Liczba wpisów: 5
tryb awaryjny czy ktos naprawił !?!
  • Renault Trafic II Furgon 2.0 dCi 90KM 66kW od 2001
  • instalacja elektryczna
Witam, Po dłuższym dodaniu mocniej gazu najczesciej pod góre z obciązeniem wyskakuje błąd włancza sie tryb awaryjny i zostaje jakies 20km z 82 jakie posiadam, przymusowy 2 min. postój z wyłaczonym zapłonem pomaga bo kasuje usterke... wyskakuje błąd czujnik cisnienia doładowania. był w serwisie renault wymienione wszystkie czujniki i żaden nie pomógł, miedzy czasie wymieniana turbina na nową garetta, serwis stwierdził że gdzieś jest przebicie na kablach choc oni nic nie stwierdzili....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zanik napięcia w instalacji elektrycznej
  • Renault Trafic II Furgon 2.0 dCi 90KM 66kW od 2001
  • instalacja elektryczna
Dwa razy podczas jazdy nastąpił zanik napięcia w instalacji.Wszystkie kontrolki zgasły, silnik też.Po ponownym uruchomieniu nic się nie działo.Wieczorem daje się zauważyc lekkie przygasanie swiateł.Ostatnio zauwazyłem,ze przy włączaniu świateł wyłącza się na chwilę radio.Sprawdzałem klemy na akumulatorze, trzymają mocno nie ma luzów. Może ktoś miał podobny problem w Traficu? proszę o jakieś wskazówki!
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Błąd elektryczny silnika
  • Renault Trafic II Furgon 1.9 dCi 100KM 74kW od 2001
  • silnik
  • 380 tys. km
Witam wyskakuje mi kontrolka od elektryki silnika bus odpala normalnie tylko na pierwszym i drugim niego ma się ciężko zebrać dodam że nieraz lubi zakłócić na siwo
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Trafic II Kabina