Szukaj

Informacje o Renault Trafic

Lata produkcji: 1981 – teraz
Segment: Dostawcze
Produkowany od roku 1981, średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. W ofercie marki zastąpił model Estafette. Pierwsza generacja Renault Trafica powiązana była pod względem stylistycznym z większym Masterem. Konstrukcyjnie, jego modelem bliźniaczym był Opel Arena. W roku 2001 zaprezentowano drugą odsłonę Trafica, która zdobyła tytuł „Samochód Dostawczy Roku 2002”. Auto poddano faceliftingowi w roku 2006. Trzecia generacja Trafica zadebiutowała na rynku w roku 2015. Aktualnie Renault Trafic oferowany jest w wariancie normalnym i przedłużonym oraz dwóch wersjach wysokości karoserii. Poza modelem dostawczym, dostępna jest również wersja pasażerska.
czytaj więcej
Powagosław
Renault trochę zapomniał o swoim dostawczym modelu, bo od premiery drugiej generacji minęło prawie 15 lat. Wiele się w tym czasie zmieniło w motoryzacji, ale nowy Trafic, wystylizowany niczym osobówka, zdaje się za tymi zmianami nadążać. ~Powagosław
Luzacjusz
Po pierwszym kontakcie wzrokowym myślałem, że to nowy SUV Dacii. Ale gdzie tam… To „muscle car” wśród dostawczaków (te przetłoczenia…). Żarty na bok – Trafic może się podobać, szczególnie jeśli twoja rodzina to coś dużo więcej niż standardowe 2+1. ~Luzacjusz

Renault Trafic – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Trafic

Liczba ocen: 202
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Jacenty
Renault Trafic III
Combi 2.0 dCi 150KM 110kW
Jak na razie ok, po 10 tyś pierwsza awaria - zatarta przepustnica. Zatrzymała się w pozycji otwartej i wyskakiwał błąd spalania spali. Auto w tryb awaryjny i po 3 tygodniach doszli że trzeba wyciąć kawałek rury tam gdzie jest przepustnica i wstawili nową w ASO. Trwało by to krócej, ale dowiedziałem się jeśli mechanik ASO źle trafi z diagnozą to mu potrącają z pensji za wymianę dobrego elementu - SZOK. Wymieniam olej co 10-12 tyś a nie jak fabryka chce co 40 tyś. Nie wymyślono jeszcze oleju który wytrzyma tyle kilometrów zachowując swoje właściwości smarowania. Używam go prywatnie, praca - dom - wakacje. Ostrzegam kupowania tych busów od przewoźników ! bo oni wymieniają olej jak fabryka przykazała aby nie dopłacać do interesu ! Moim zdaniem fajniejszy od VW z racji ogromnego bagażnika i dużo większej przestrzeni wewnątrz pojazdu. Prowadzi się go bardzo dobrze, lecz silnik 150KM to minimum bo na słabszym to nie wyprzedzisz.
4,6
~loko
Renault Trafic II
Furgon 2.0 120KM 88kW
Mam wersję 9 osobową Passenger z silnikiem benzynowym 2,0 16V - brak takiej wersji w Autocentrum dlatego ocena przy furgonach. W porównaniu z silnikami diesla to ... nie ma co porównywać. Co prawda nie przyspiesza od 0-100 km/h w 7 sekund ale za to na 6 biegu silnik niesłyszalny. I nie trzeba pamiętać o dokupieniu do OC Assistance z holowaniem - nie ma EGR, DPF, turbin, AdBlue, wtryskiwaczy Delphi, wysokociśnieniowej pompy paliwa itp. A że dodatkowo brak problemów z odpaleniem przy -24 stopniach oraz to, że auto pojedzie nawet po zatankowaniu kiepskiego paliwa - to już wartości dodana.
4,5
~Łukasz
Renault Trafic III
Furgon brygadowy 1.6 dCi 120KM 88kW
Ktoś pisze że to "szrot" że "złom" itp. Powiem tak, kupiłem to auto po sprzedaży 6 letniego Audi Q7 z polskiego salonu. Potrzebowałem auta do przewozu osób ale również takiego ktore bede mógł wykorzystac do przewozu wiekszych rzeczy po demontazu foteli. Zawsze byłem takiego zdania że AUDI to legenda i wysoka cena zakupu o czyms swiadczy, ale (jak teraz czytam nie pierwszy) bardzo sie rozczarowałem. Audi kupiłem 2 letnie i jeżeli ktos twierdzi że renault sie psuje, to co powiecie na takie usterki Audi: klamki keyless padły miesiac po zakonczeniu gwarancji, wentylator klimy i rozszczelniona klima , zamarzajace zawieszenie pnenumatyczne, silniczek wycieraczek - 2 razy wymieniałem (2 tys w ASO/1 szt). Jeszcze jakieś pytania? Sprzedałem tego "szrota" i kupiłem Trafica. Oprócz tego ze moge w niego zapakowac duuużo rzeczy nie musze sie martwic tysiacem niepotrzebnych gadgetów ktorych zadaniem jest tylko to aby sie zepsuły i serwis na nich zarobił. Na chwile obecną jestem bardzo zadowolony z trafica i jezeli miałbym wybrac ponownie - kupiłbym takie auto. Nie do konca byłem przekonany silnikiem 1.6 ale moja wersja 120KM zbiera sie całkiem nieźle wiec nawet w trasie nie ma tragedii

Raporty spalania Renault Trafic

Liczba raportów: 225
Średnie spalanie dla Renault Trafic
9,3 – 22,7
l/100 km
6,2 – 20,5
l/100 km
8,0 – 12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Renault Trafic I
Furgon 2.2 80KM 59kW
Mój silnik 1721ccm 68 KM, gaźnikowy, buda L1 H3 więc spore opory powietrza, co przekłada się na spalanie. Prędkość maksymalna ok 120km/h więc spalanie LPG przy prędkości ok 100 km/h i instalacji I generacji to około 13 l/100 km. Przy spokojnej jeździe 70-80 km/h jest około 11 l/100 km. Po mieście (Warszawa) to jakieś 12-12,5 l /100 km. Benzyny pali mniej więcej tyle samo. W moim odczuciu to bardzo oszczędny dostawczak, używany zarówno do wożenia towarów (10 miesięcy w roku) jak i jako kamper (2 miesiące w roku). Przy tym gabarycie wiele dieseli pali 12l, a moje koszty są jak 5 l ropy/100 (różnica ceny gaz-diesel/benzyna). Auto jest dość lekkie ale ma spory opor powietrza - stąd niewielka różnica w spalaniu miasto/trasa. Użytkownikom, którym Trafic pali 2 razy więcej benzyny niż gazu polecam przejrzenie układu zasilania, a szczególnie korka paliwa - u mnie był uszkodzony zamek korka i kradziono mi paliwo, co wydawało się być dużym spalaniem :) Proszę administrację o dodanie silników benzynowych 1.7, 2.0, 2.1
12,7
Renault Trafic II
Furgon 2.0 120KM 88kW
AUTO MA 3 MIESIĄCE WERSJA PASSENGER LONG 9 OSÓB, ZAGAZOWAŁEM BRC 24, 2 ZBIORNIKI LPG PO 50L ZASIĘG NA TRASIE 800 KM. SPALANIE NA MIEŚCIE BEZ ŚCIGANIA 13-14 LITRÓW NA TRASIE PRZY 130 ŚREDNIE 12 LITRÓW LPG. AUTO KUPIŁEM 10 LETNIE Z PRZEBIEGIEM 220 TYŚ. ZROBIŁEM KAPITALKE I JESTEM ZADOWOLONY , WCZEŚNIEJ JEZDZIŁEM DIESLEM 16 120KM TRAFIC III NIBY NOWSZY ALE KULTURA I CISZA PRACY W KABINIE WYGRAŁ WOLĘ STARĄ SPRAWDZONĄ GWARDIĘ PO KAPITALCE JAK TE NOWE SIECZKOBRZĘKI ŁADNE DOŁADOWANE I NAPAKOWANE CZUJNIKAMI KTÓRE PO 100 TYŚ SIĘ ZAPALAJĄ JAK LAMPKI W GRUDNIU. A SPALANIE TAKIE SAMO 10 LITRÓW DIESLA NA TRASIE A TU 12 LPG, EKONOMIA TO JEDNO ALE ZA TO W ZIMĘ BRAK PROBLEMÓW Z ODPALANIEM, CISZA W KABINIE ITD. SZKODA ŻE JUŻ NIE PRODUKUJĄ TYCH SAMOCHODÓW W TEJ WERSJI BO BYM KUPIŁ SOBIE 5 SZT DO FIRMY OD RAZU......
7,3
Renault Trafic III
Combi 2.0 dCi 150KM 110kW
Jechałem parę razy z B-B do HR, dokładnie 1000km. Przy 125 na tempomacie, 9 osobach z bagażami na full średnie spalanie 8l Raz przy prędkościach 130-140 udało mi się z całości zrobić poniżej 8. Krajówkami do 90kmh jadąc stabilnie, bez wielu zatrzymywań da się zrobić 6l. Bardzo przyjemna jazda, silnik chodzi miękko, jest elastyczny. Przy jeździe miejskiej może być i 9-11l Na autostradzie na wybojach bardzo łatwo jest o dobicie zawieszenia.

Usterki Renault Trafic

Liczba wpisów: 13
Wibracje pojazdu
  • Renault Trafic III Combi 2.0 dCi 170KM 125kW od 2023
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Auto kupione w 2023 w teoretycznie najlepszej wersji - 2.0 170 km, skrzynia automatyczna. Od samego początku auto wibruje, choć nie zawsze i w różny sposób. Renault najpierw migało się od usterki, potem przyznało, że usterka jest, potem zmienili poduszkę pod skrzynią biegów, a następnie stwierdzili bez zażenowania, że to nie usterka tylko typowe, charakterystyczne dla tego pojazdu. No, nie do wiary. Auto jest ok, usterki i błędy każdemu się zdarzają, ale odradzam każdemu zakup Renault, bo firma jest nieuczciw, zepsuta i nieodpowiedzialna.
1 komentarz
Bardzo słaba skrzynia biegów i za mała tarcza sprzęgła.
  • Renault Trafic I
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Trafic 2.1D 1993r Użytkuję takie auto od 5lat.Bardzo trwały i niezawodny silnik.Spalanie w cyklu miejskim ok.9l/100km poza miastem poniżej 8l.Stosunkowo łatwy rozruch przy niskich temperaturach.Nawet przy -15st.C nie mam z tym problemu.Zawieszenie mimo wszystko niezłe choć wymieniałem już niektóre elementy.Bardzo słaba skrzynia biegów.Słabe sprzęgło. To największe wady tego samochodu.Wad ma to auto jeszcze bardzo wiele n.p zawodna tablica bezpieczników,głośna praca silnika,słabe ogrzewanie.Słaby układ hamulcowy.Łożyska kół przednich bardzo obciążone,nie radzę nikomu montować t.zw zamienników bo szybko padają. Najsłabsza jest skrzynia biegów,wiem to od wielu użytkowników.Należy bardzo uważać na 5 bieg i nie przeciążać poszczególnych przełożeń. Wymiana skrzyni biegów b.trudna i kosztowna.
1 komentarz
Wibracje
  • Renault Trafic III Furgon
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Zakupiłem nowego trafika w 2023 roku począwszy od drugiego biegu trzesie na boki serwis widzi problem jednak Renault Polska blokuje naprawę odbija pileczke pomiędzy mną a serwisem niby czekają na rozwiązanie producenta i na dzień dzisiejszy nie ma rozwiązania problemu samochód kupiony za gotówkę ,gwarancja ucieka .W serwisie mowia że to częsty problem .silnik 2.0 diesel 110 koni
10 komentarzy
Renault Trafic