Szukaj

Informacje o Renault Thalia I

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2001-2008. Thalia to nastÄ™pca Renault 7. Tak jak „siódemka” dzieliÅ‚a wiele elementów z Renault 5, tak Thalia I byÅ‚a blisko spokrewniona z modelem Clio. Od poczÄ…tku miaÅ‚a stanowić alternatywÄ™ Renault dla mniej zamożnych klientów. W 2006 roku model zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. Choć krytykowano go za maÅ‚o atrakcyjny wyglÄ…d, samochód odniósÅ‚ duży sukces komercyjny – m. in. w Polsce byÅ‚ najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ autem Renault. Na innych rynkach oferowany jako Clio, Clio Symbol, Clio Sedan lub Nissan Platina (w Meksyku).
czytaj więcej
Powagosław
est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault. ~Powagosław
Luzacjusz
Bardzo brzydki, brzydki, przeciÄ™tny, niezÅ‚y… Wszystko wskazuje na to, że tak bÄ™dzie wyglÄ…dać ewolucja tego modelu. No ale zanim czÅ‚owiek wymyÅ›liÅ‚ koÅ‚o, tysiÄ…ce lat wisiaÅ‚ na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonaÅ‚oÅ›ci, tfu! przyzwoitoÅ›ci. ~Luzacjusz

Renault Thalia I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Renault Thalia I

Liczba ocen: 834
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Karoseria + Silnik

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,2
~Michał
Renault Thalia I
Sedan 1.2 75KM 55kW
Aktualizacja ostatniej mojej opinii o Thalii, auto sprzedałem kilka miesięcy temu ale chętnie podzielę się swoją ostatnią opinią na jej temat, po całym okresie użytkowania. Auto cholernie tanie i proste w obsłudze, coś się psuje to pewno można to naprawić młotkiem, do dziś był to najbardziej opłacalny z punktu ekonomiczności samochód jaki widziałem, osiągając średnie spalanie w granicach 6.9 - 8.5 L na 100km. Podczas całego okresu mojego użytkowania chyba największą naprawą jaką musiałem zrobić w tym aucie była wymiana sprzęgła, poprzednia właścicielka gotowała na nim jajka na twardo, więc był już w opłakanym stanie. Innych większych napraw nie było, może ewentualnie możemy do tego zaliczyć wymiane amortyzatorów na przodzie co jest troche smieszne, biorąc pod uwage ich koszt. Silnik: 1.2 16v 75km absolutna porażka jeśli chodzi o jakąkolwiek dynamikę, przyśpieszenie nie istnieje ale no dojechać dojedzie. Awaryjność tych silników jest natomiast dla mnie nie lada zagadką, zero jakichkolwiek problemów przez okres 5 lat, ogromna ilość "majonezu" pod korkiem, czasem niebieski dym wyszedl, no ogólnie kaplica co nie ? 5 lat mineło nie wiadomo kiedy. 4 cylindrowy układ tak małego silnika okazuje się być bardziej pancerny niż niektóre czołgi rosyjskie na ukrainie. Układ jezdny Kolejny ważny element każdego auta, w moim przypadku niestety było źle, auto bardzo pływa na autostradzie, łatwo o chorobę morską, na dodatek wspomaganie w moim egzemplarzu działało dosyć słabo i już wiem od czego dostałem bicki jadąc w góry tym samochodem. Podsumowując, bo wszystko dokładniejsze o tym aucie napisałem już w poprzedniej opinii Czy warto kupić Thalie ? jeśli potrzebujesz sprawnego i taniego środka transportu, to tak Jest to prawdopodobnie jedno z najtańszych do utrzymania aut w Polsce i na dodatek jest bardzo wytrzymałe
2,4
~Mechciu
Renault Thalia I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Nezbyt przyjemne doświadczenia mam z tym samochodem. Jestem drugim właścicielem, kupiłem z przebiegiem 150000 od ojca znajomego. Żeby opisać wszystko co się w niej sypało, musiałbym zasiąść na co najmniej godzinę. Okropnie szybko się zużywa w porównaniu do innych samochodów(konkretnie: matiz, honda jazz, ford escord mk4).Okropne zagospodarowanie miejsca w środku, plastiki łamliwe, zero komfortu praktycznie. Auto to kupiłem jedynie z konieczności. Nie opłaca mi się nawet nic w ten samochód wsadzać, więc niedługo trafi na złom.
2,4
~Mechciu
Renault Thalia I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Nezbyt przyjemne doświadczenia mam z tym samochodem. Jestem drugim właścicielem, kupiłem z przebiegiem 150000 od ojca znajomego. Żeby opisać wszystko co się w niej sypało, musiałbym zasiąść na co najmniej godzinę. Okropnie szybko się zużywa w porównaniu do innych samochodów(konkretnie: matiz, honda jazz, ford escord mk4).Okropne zagospodarowanie miejsca w środku, plastiki łamliwe, zero komfortu praktycznie. Auto to kupiłem jedynie z konieczności. Nie opłaca mi się nawet nic w ten samochód wsadzać, więc niedługo trafi na złom.

Raporty spalania Renault Thalia I

Liczba raportów: 604
Åšrednie spalanie dla Renault Thalia I
6,7 – 7,2
l/100 km
5,1
l/100 km
6,9 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Renault Thalia I
Sedan 1.2 75KM 55kW
Najniższe spalanie występuje przy długiej jeździe z prędkością w granicach 70-80 km/h. Wówczas udaje się zejść do 4,5 l/100 km (wyjątkowo na mazurskiej trasie udało się zejść poniżej). Już zmiana prędkości na 75-85 km/h powoduje wzrost zużycia do 4,7-4,8 (wszystko to przy 1 pasażerze). Przy 2 osobach dorosłych i 2 dzieciach na nierównym terenie kaszubskim (wzniesienia) spalanie od 4,8 do 5,2. Wjazd do miasta - i od razu rośnie spalanie. Przy jeździe w samym mieście jest to 6,7-7,2. W sumie nigdy średnie spalanie nie przekroczyło mi 7,2, nawet w przy korkach miejskich.
7,5
Renault Thalia I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Jeżdżę tym autem odkąd uzyskałem prawo jazdy, czyli od kilku miesięcy i spalanie paliwa w nim to jest dla mnie zagadka. Przeważnie jeżdżę od kilkunastu do kilkudziesięciu kilometrów dziennie, po konurbacji katowickiej, przez miasto, ale bardzo często obwodnicami czy autostradami. Średnio zauważyłem spalanie około przynajmniej 7l/100km. Trzeba jednak zauważyć, że teraz była zima, opony zimowe też zwiększają spalanie, no i moje niedoświadczenie za kierownicą. Na sylwestra jechałem do Lądka, 200km krajówkami na Nysę i Kłodzko. 4 osoby, mróz -10 stopni, pełny bagażnik. W obie strony zrobiłem ponad 450km. Spalanie w tym przypadku na całą pokonaną trasę wyszło 30l, a po przeliczeniu tego na 100km - 6,8l. Przy syberyjskich mrozach pod koniec stycznia, w jeździe miejskiej natomiast spalił 11 litrów, co mnie niemal zdołowało. No ale wiadomo, zima, niedogrzany silnik, częste hamowanie i przyspieszanie swoje zrobiło. Ostatnio natomiast, przy wiosennej aurze, dalej na zimówkach, zrobiłem wycieczkę do Wadowic, z godzinnym postojem w międzyczasie. Podróż krajówkami i drogami wojewódzkimi, dwie osoby, z zachowaniem zasad ekojazdy, hamowanie silnikiem, na autostradzie jedynie 120km/h. Efekt? 4,5 litra na 100km. Da się? Da się. Jednakże nie ma co się do takich ekstremów jak 11l czy 4,5 przyzwyczajać, auto po prostu pali te swoje 7l/100.
6,6
Renault Thalia I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Przeciętniak jeśli chodzi o spalanie,przy płynnej, delikatnej jeździe poza miastem można zejść nieco poniżej 6 litrów,jazda autostradą (130-140 kmh) wychodzi 7,5 litra i najwięcej miasto oraz dynamiczna jazda poza miastem połączona z wyprzedzaniem,a mianowicie 7,9 litra.

Usterki Renault Thalia I

Liczba wpisów: 31
Dziwne odgłosy podczas "bujania gazem".
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od pewnego czasu przy puszczaniu sprzęgła np na 2,3,4 biegu słyszalne jest krótkie piśnięcie, to samo dzieje się przy bujaniu gazem-puszczeniu gazu przy większych obrotach i nagłym dodaniu gazu przy jechaniu hamując silnikiem. Dodatkowo słyszalne są przy przyspieszaniu krótkie zgrzyty przy różnych obrotach silnika (jakby cos wchodziło w wibracje i obtarło o metal). Ostatnio przy ok 100km/h doszło huczenie jakby łożysko przedniego koła- ale to nie łożysko. Przepraszam za trochę dziwny opis ale inaczej trudno to opisać:). Czy ktoś zauważył w thalii podobne przypadłości? Obawiam się, że to coś w skrzyni biegów?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
obroty silnika niewspółmierne do prędkości
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • inne
przy rozpędzaniu samochodu (najczęściej na 4-ce, ale też i na innych biegach) wciskanie gazu (wcale nie gwałtowne) wyraźnie zwiększa obroty silnika, ale nie przekłada sie to na odpowiedni wzrost prędkości - i bynajmniej nie jest to kwestia: "no bo to nie wyścigówa", czy: "ten typ tak ma". Wcześniej wciskanie pedału gazu powodowało w miarę równomierne zwiększanie obrotów silnika i proporcjonalny wzrost szybkości. Mam świadomość tego, że Thalia 1,4 8V 75 KM nie jest żadnym ścigantem, widzę jednakże wyraźną różnicę w obecnej i dotychczasowej reakcji na wciskanie pedału przyspieszenia. Przy obecnym przebiegu około 70 tys. km nie było jeszcze żadnej naprawy (nie mówiąc już o wymianie) sprzęgła, rozrządu, cewek, świec, przewodów wysokiego napięcia itp. Jak dotąd nie znana. Może ktoś z użytkowników miał podobny przypadek i zechce podzielić się wiedzą, doświadczeniem, obserwacjami, uwagami... Autoryzowani wymieniacze części najchętniej wymieniliby cały silnik, gdyby im pozwolić. Po prostu sami chyba nie wiedzą, więc naprawy jeszcze nie było
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
5 komentarzy
thalia 1,4 75kM, 2003- nie gasnie po zapaleniu check, poza tym jeżdzi i jest ok,naprawiali mi kostkę elektr,przy dmuchawie i od tego momentu nie gaśnie,na komputerze nie widać usterki,jak podpiąl pod program to wynikalo że sie nie świeci/a swieci/
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 300 tys. km
,-thalia 1,4 75, 2003 rok -nie gasnie kontrolka check,odkÄ…d naprawiali mi kostkÄ™ elektrycznÄ… od dmuchawy,poza tym jezdzi bez zarzutu ma 300 tys.lekki wyciek oleju ,podpinali pod komputer i nic niee wykazalo.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
4,5
Renault Thalia I
Sedan 1.4 98KM 72kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AG COMPACT
przebieg: 124 tys. km
użytkowana przez: 155 tys. km
Najprostsza możliwa instalacja wtrysku wielopunktowego na komponentach uznawanych za szajs (parownik Tomasetto, wtryski Valtek, sterownik AG Compact). Całe 155kkm zrobione na tej samej instalacji bez wymiany komponentów (poza filtrami) - czyli zero problemów. Konieczna była jedna regulacja, przy dojeżdżaniu do świateł motor gasł - redukcja dawki rozwiązała problem.
5,0
Renault Thalia I
Sedan 1.2 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja zamontowana to Zavoli Winner. Nie było drogo, koszt zamknąl się w 2 tys.zł. Jak na razie zrobiłem na niej 30 tys.km. Usterek lub problemów na razie brak. Silnik ponoć dobrze współpracuje z gazem i żadna instalacja mu nie straszna. Jak na razie u mnie się to sprawdza. Spalanie wychodziu mi ok 9l/ 100km LPG, w porównaniu z benzyną ok 12-15% więcej.
5,0
Renault Thalia I
Sedan 1.6 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 129 tys. km
użytkowana przez: 61 tys. km
1.6 + BRC SQ 32 to połączenie bardzo dobre. Silnik równo pracuje, nie mam z nim żadnych problemów, z instalacją także. Spalanie na poziomie około 7-8l.
Renault Thalia I