Szukaj

Informacje o Renault Talisman Sedan

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2015, model segmentu D (klasa średnia). W katalogu marki zastąpił porównywalną (z tego samego segmentu) Lagunę, jak również flagowy model Lattitude (klasyfikowany segment wyżej). Renault Talisman w luźny sposób odwołuje się do prototypu z roku 1995 o nazwie Talisman Concept. Wersja produkcyjna samochodu powstała na nowej platformie podłogowej Renault-Nissan Common Module Family CMF-CD. Stylistykę i część technicznych rozwiązań Renault Talisman współdzieli z modelem Espace piątej generacji. Mimo że Talisman jest globalną limuzyną francuskiej marki, nie jest oferowana w takich krajach jak między innymi Australia, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia, Malezja czy Malta.
czytaj więcej
Powagosław
Piękna linia, piękne kształty, może niezbyt oryginalne, ale po sparzeniu się na kombinacjach z ostatnią Laguną i Latitude, Renault widocznie uznał, że można sięgnąć po… określmy to w taki sposób: bardziej uniwersalne wzorce. ~Powagosław
Luzacjusz
Kto projektował ten samochód? George Lucas? Przecież przód Talismana wygląda jak... hełm szturmowca z „Gwiezdnych wojen”. A na poważnie – powiedziałbym, że Renault znów robi ładne samochody, ale to „znów” oznaczałoby, że kiedyś już tak było, a ja aż taki stary nie jestem. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4848 mm
Szerokość 1869 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2081 mm
Wysokość 1463 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1752 mm
Rozstaw osi 2808 mm
Rozstaw kół - przód 1614 mm
Rozstaw kół - tył 1609 mm
Zwis przedni 959 mm
Zwis tylny 1081 mm
Prześwit 145 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 902 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 854 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1512 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1461 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1485 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1400 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1022 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 608 l
Wysokość bagażnika 417 mm
Szerokość bagażnika 1142 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1204 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 2076 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~KubuśPuchatek
Renault Talisman
Sedan 1.8 TCe FAP 224KM 165kW
Świetna auto, pomimo upływu czasu dalej mi się bardzo podoba, przyciąga wzrok i nie jest tak oklepany jak superb, passat czy camry. Kolor Ametyst w świetle fiolet na codzień czarny. Mimo pewnych mankamentów jest to świetny samochód,w tej klasie oraz finansach bezkonkurencyjny. Silnik 1.8 TCe rakieta, skrzynia świetnie zmienia biegi ciut gorzej niż S-Tronic w Q5 2020 ale bardzo podobnie. Porządnie i ładnie wykończone wnętrze, czytelne multimedia, system Bose 3/5 (wypada gorzej niż Audi Sound Sytem i sporo gorzej niż Burmester w najnowszym GLC) Minusy: jest dosyć twardo, na trasy świetnie po mieście czuć każdą dziurę. Brak opcjonalnego napędu 4x4 Mały zbiornik paliwa
3,4
~Edek
Renault Talisman
Sedan 1.6 Energy TCe 149KM 110kW
Auto było w moim posiadaniu 3 lata, podczas których zrobiłem ok 37 tys. km. W tym czasie byłem w ASO uśredniając RAZ W MIESIĄCU. Ogólnie auto bardzo niespójne. Z jednej strony auto wyposażeniem oraz materiałami w środku wg. mnie spokojnie porównywalne z droższym segmentem. Komfort prowadzenia na wysokim poziomie, wizualnie również bardzo udany. Z drugiej strony, w moim egzemplarzu mam wrażenie, że trafiłem na wszystkie możliwe usterki - a było ich mnóstwo. Tapicerka grała w rytm muzyki, lusterka rezonowały na nierównych drogach, całe zawieszenie poszło do wymiany po ok. 20 tys. km (zarówno przód jak i tył), z kolumny kierowniczej na niektórych nierównościach dochodził dzwięk jakby jakaś sprężynka "odbijała", a dodatkowo przy wciskaniu pedału hamulca drążek zmiany biegów dziwnie klikał - czego chcieć więcej ;) Z jednej strony fajne auto, z drugiej ilość wizyt w serwisie je dyskwalifikuje, chyba że się ma na to czas i nerwy.
4,7
~Szymon
Renault Talisman
Sedan 2.0 Blue dCi 200KM 147kW
Jestem użytkownikiem już drugiego egzemplarza. Ponad 150.000 przejechałem przez 2.5 roku 1.6 dCi 160 KM. Ten pojazd nowy jest szczebel wyżej jeśli idzie o wyposażenie ( Intens ). To jest naprawdę solidne, duże, wygodne, dobrze prowadzące się auto. poprawiono przednie zawieszenie, jest dużo mniej przeniesienia na kierownicę nierówności. Ledowe reflektory ze spryskiwaniem naprawdę świecą jasno i daleko. Auto jest przestronne z dużym bagażnikiem. Masaż w fotelu kierowcy. Dobra cena do jakości. Z upustem 129.000. Silnik 2.0, przede wszystkim moment obrotowy jest lepiej wyczuwalny z bardzo dobra elastycznością. Pierwszy egzemplarz był chipowany z deklarowanych 160 KM tyle było ( podniesiono moc do 181 KM ) moment był dużo zaniżony z deklarowanych 380 Nm było tylko 335 Nm ( po chipowaniu 386 Nm ). Natomiast obecny 2.0 dCi jest również poprawiony. Było 187 KM ( miało być 200 KM ) jest 223 KM a moment obrotowy 390 Nm ( miało być 400 Nm ) jest po chipowaniu 445 Nm. Te parametry naprawdę pozwalają na bezpieczne dynamiczne wyprzedzanie, doskonałe przyspieszenie i elastyczność nie osiągalną dla wielu innych aut.
Średnie spalanie dla Renault Talisman Sedan
7,2 – 8,5
l/100 km
4,2 – 6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Renault Talisman
Sedan 1.6 Energy dCi 130KM 96kW
Kupiłem auto z przebiegiem 59 tyś od pierwszego właściciela z polskiego salonu z 5 letnią gwarancją i darmowa obsługą miałem spore obawy bo dużo złego się naczytałem ,ale ja chyba miałem szczęście bo po przejechaniu prawie 20tyś w niecały rok nie miałem najmniejszej awarii . samochód bardzo dobrze się prowadzi jest w nim cicho nawet przy dużych prędkościach i jest bardzo ekonomiczny porównując do poprzedniej mazdy 6 2.2d 150km 2l mniej a dynamika minimalnie gorsza( gdzie ta technologia SKY według mnie czysty marketing) ,oczywiście autko ma jakieś wady np; pytki a długi bagażnik ,ciężko coś sięgnąć z samego końca a mam 185 cm, trzeszczy tunel środkowy i ma zawiłe multimedia,czasem denerwuje kelys go na przykład na myjni zamyka i otwiera.Postaram się dodać opinie po większym przebiegu ale odnosząc się do mojego poprzedniego samochodu talisman wypada lepiej a z kolei porównując do C5 z 2012 żony o to żałuje że citroen nie ma kontynuacji C5
5,8
Renault Talisman
Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW
Piszę, ponieważ sam, przed zakupem szukałem informacji o spalaniu. Dane po przejechaniu 1200 km. czyli jeszcze na dotarciu. Opony zimowe 245/45/18 (katalog Renault podaje że zwiększają spalanie o ok. 0,2-0,3 l. w porównaniu do węższych np 215. Pierwszego dnia na trasie ok 100 km, lekko pofalowanej uzyskałem 4.8 l. jadąc w deszczu 80-90km/h. Dwa kolejne dni po mieście ok 40 km spalanie wzrosło do 6,2. W kolejnych dniach przy prędkości ok 110km/h w trasie spalanie oscylowało w okolicach 6 litrów, a przy 100 km/h - 5,5. Mam wrażenie, że po około 500 km spalanie spadło. Aktualnie po przejechaniu 1200 km (około 90% w trasie) komputer pokazuje średnią 5.5. i nie wzrasta mimo że jeżdżę w miarę stałą prędkością ok 110 km/h na tempomacie. Latem pewnie realne będzie 5,5 przy 120 km/h. Napaleni ecodriverzy z pewnością zejdą niżej, ale szkoda silnika. Samochód jak na gabaryty jest oszczędny, prowadzi się doskonale - rozstaw kół w Talismanie jest sporo, bo o 3 cm, szerszy niż np. w Superbie. To przepaść w szerokości, ponieważ 3 cm różnicy to tyle o ile Superb jest szerszy od Octavii. Silnik był dla mnie największą zagadką ale 120 KM spokojnie daje radę, jest elastyczny i ładnie się zbiera. Minusy: Słynny lewarek zmiany biegów rzeczywiście jest jak dyszel, biegi wchodzą średnio, słychać skrzynię i słychać też turbinę, choć ogólnie silnik jest świetnie wyciszony. Brak wycieraczki tylnej szyby, trochę płytki bagażnik i trochę mały otwór bagażnika. TRAGICZNE ŚWIATŁA SOCZEWKOWE!!! w tym samochodzie LEDy są jedyną opcją.
6,2
Renault Talisman
Sedan 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Autko bardzo oszczędne. Na trasach do 120 km do 6 litrów ( mi wychodzi poniżej). W mieście 6-6,5 - zależy jakie miasto i trasy. Autostrada do 150km/h - nie więcej niż 7l. Generalnie spalanie bardzo na plus jak na tak duży samochód.

Usterki Renault Talisman

Liczba wpisów: 17
Płyn chłodniczy
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 160 tys. km
Witam zacznijmy od początku Rok temu kupiłem Talismana i mam wrażenie że to mój talizman nieszczęścia, jeżdżę od mechanika do mechanika, a oni już rozkładają ręce i nie chcą się podjąć, ja utopiłem za dużo pieniędzy żeby auto sprzedać. Problemem jest uciekający płyn chłodniczy, gdy pierwszy raz oddałem auto posprawdzali wymienili coś co rzekomo było walnięte i miało być już dobrze po przejechaniu kilkudziesięciu km okazało się że płynu ubyło ponownie i to nie troszeczkę, ale prawie cały zbiornik, dolałem odpowiedniego dla mojego auta płynu kolejne km i znów to samo. Zawiozłem auto do kolejnego mechanika, rozebrali całkowicie okazało się że płyn podobno był widoczny w zaworach silnika i nie dało rady tego naprawić ( sprawdzili cały silnik ) zamówiłem nowy, montaż z wszystkimi nowymi uszczelkami itd itp. Szczęśliwy odbierając auto po wydaniu ok 25 tys za naprawę i silnik zregenerowany, myślałem ze to już koniec, po czym przejechałem kolejne kilometry i szybko się okazało że problem dalej jest ten sam, płyn dalej ucieka nie wiadomo gdzie, ani nie widać plamy żeby był to wyciek, ani w środku nic nie jest zalane, a płyn ubywa litrami Na dodatek teraz w tych temperaturach 2 razy już mi się zagotował w trakcie drogi i po otworzeniu zbiornika z powrotem wrócił. Pomóżcie mi nie wiem co mam robić Potrzebuje dobrego mechanika z lubuskiego bądź dobrych pomocnych opinii może ktoś miał podobną lub ta sama sytuację?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nieszczelność chłodniczki EGR
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ wydechowy
  • 166 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Poddaje się uszczelka cięgna zaworu chłodniczki EGR. Czuć czasem spalinami w kabinie. Pewnie mały spadek mocy może być, bo trochę spalin ucieka zamiast trafić na turbinę, ale nie jest to raczej odczuwalne. Niestety problemem jest umiejscowienie tej części w Talismanie. Dla ASO to ponad 8 godzin roboty, więc i cena jest bardzo wysoka.
Komunikat "skontroluj układ wydechowy"
  • Renault Talisman Sedan 1.6 Energy dCi 130KM 96kW 2015-2018
  • układ wydechowy
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
Zapalił się komunikat "skontroluj układ wydechowy", mechanik po podłączeniu stwierdził że sonda lambda. Sonda wymieniona na oryginalną. Komunikat dalej się pokazał po skasowaniu i adaptacji parametrów ten sam problem. Analizowano różne możliwości różni mechanicy problem pozostaje. Samochód nie traci mocy.
7 komentarzy
Renault Talisman Sedan