Szukaj

Informacje o Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2015, model segmentu D (klasa średnia). W katalogu marki zastąpił porównywalną (z tego samego segmentu) Lagunę, jak również flagowy model Lattitude (klasyfikowany segment wyżej). Renault Talisman w luźny sposób odwołuje się do prototypu z roku 1995 o nazwie Talisman Concept. Wersja produkcyjna samochodu powstała na nowej platformie podłogowej Renault-Nissan Common Module Family CMF-CD. Stylistykę i część technicznych rozwiązań Renault Talisman współdzieli z modelem Espace piątej generacji. Mimo że Talisman jest globalną limuzyną francuskiej marki, nie jest oferowana w takich krajach jak między innymi Australia, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia, Malezja czy Malta.
czytaj więcej
Powagosław
Piękna linia, piękne kształty, może niezbyt oryginalne, ale po sparzeniu się na kombinacjach z ostatnią Laguną i Latitude, Renault widocznie uznał, że można sięgnąć po… określmy to w taki sposób: bardziej uniwersalne wzorce. ~Powagosław
Luzacjusz
Kto projektował ten samochód? George Lucas? Przecież przód Talismana wygląda jak... hełm szturmowca z „Gwiezdnych wojen”. A na poważnie – powiedziałbym, że Renault znów robi ładne samochody, ale to „znów” oznaczałoby, że kiedyś już tak było, a ja aż taki stary nie jestem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~michal62
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Wygodne auto do jazdy na długich trasach, ma wszystko czego potrzeba żeby przemieszczać się komfortowo 4osobowa rodziną. Tanie w utrzymaniu. Automatyczna skrzynia wbrew opiniom pracuje bardzo dobrze, a przełączanie się pomiędzy trybami eco, comfort, normal, sport czy custom jest świetną sprawą. Jedyny mankament jaki do tej pory spotkałem to zaśniedziałe styki wtrysków(standard w tym aucie) - objawia się to szarpaniem i dziwnymi komunikatami na desce rozdzielczej. Po odwiedzeniu grupy talisman na fb odrazu przeczyściłem srubokrętem styki dogiąłem blaszki i auto śmiga aż miło. Cena do jakości i w porównaniu z konkurentami jest naprawdę super. Ciężko się do czegoś przyczepić. Zmieniałem do tej pory olej, filtry klocki, tarcze, łączniki stabilizatora i czynnik chłodniczy...
3,8
~Krosant
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Auto bardzo konkurencyjne względem reszty stawki tego segmentu. W pewnych kwestiach odstaje od np niemieckiej konkurencji ale należy pamiętać o zauważalnej różnicy w cenie! Duża utrata wartości jest plusem w zakupie auta 3-4 letniego - można kupić dobry egzemplarz za mniej niż połowę salonowej wartości. Później przy starszym aucie nie ma już takiego gwałtownego spadku ceny. Polecam szukać egzemplarzy z przebiegiem do max 100k km. Najlepiej z polskiego rynku w takich ofertach jak np Renault Selection - wtedy mamy jeszcze rok gwarancji na nabywaną używkę.
3,8
~Krosant
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Auto bardzo konkurencyjne względem reszty stawki tego segmentu. W pewnych kwestiach odstaje od np niemieckiej konkurencji ale należy pamiętać o zauważalnej różnicy w cenie! Duża utrata wartości jest plusem w zakupie auta 3-4 letniego - można kupić dobry egzemplarz za mniej niż połowę salonowej wartości. Później przy starszym aucie nie ma już takiego gwałtownego spadku ceny. Polecam szukać egzemplarzy z przebiegiem do max 100k km. Najlepiej z polskiego rynku w takich ofertach jak np Renault Selection - wtedy mamy jeszcze rok gwarancji na nabywaną używkę.
Średnie spalanie dla Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Spalanie ewidentnie pokazuje ze downsizing nie ma zadnego sensu. Silnik 1,6 z dwoma turbinami spala więcej jak moj porpzedni passat Bt z DSG 2.0 i 170KM kombi (masy porownywalne). Tutaj komfort porównywalny, zużycie paliwa jednak jest o 0,5-1L wyższe /100km niż w B7. Silnik nie jest tak dynamiczny a jeżdżenie powyżej 140 km/h kosztuje o 1-2L wiecej niż VW. Jedyny plus to taki ze passat wolno sie rozgrzewal i zima w miescie na krotkich odcinkach 12L/100km bylo jak w banku. tutaj srednia nie przekracza 8.5. Bak 50L to jakaś porażka na trasy. Sygnalizacja rezerwy pokazuje zasieg 80 km i znika! Potem to juz nie wiesz ile zostalo. Dwusprzęgłowa skrzynia dobrze działa wgórę, w dół się czasami wiesza.
7,5
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Średnia z ostatnich 15 tankowań: 8,22. Jazda głownie po mieście (Kraków) + autostrada z dużą prędkością. Najniższe spalanie: płynna jazda drogą krajową w weekend, trasa 170km i spowrotem, prędkość 50-90km/h, spalanie 5,9l/100km Przebieg samochodu: 50 tyś km.
7,8
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Przejechałem już ponad 7000km i przyznam że z samochodu który miał być oszczędny robię się lekki "smok". Na trasie powyżej 150kmh pali ponad 9 litrów. Nie wiem jaki cel ma cały ten downsizing... Mam laugune 2.0 dci 180km i jest czym jechać i jest oszczedniejsza. Renault proszę o silnik 2.0 dci w talismanie!

Usterki Renault Talisman

Liczba wpisów: 17
Płyn chłodniczy
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 160 tys. km
Witam zacznijmy od początku Rok temu kupiłem Talismana i mam wrażenie że to mój talizman nieszczęścia, jeżdżę od mechanika do mechanika, a oni już rozkładają ręce i nie chcą się podjąć, ja utopiłem za dużo pieniędzy żeby auto sprzedać. Problemem jest uciekający płyn chłodniczy, gdy pierwszy raz oddałem auto posprawdzali wymienili coś co rzekomo było walnięte i miało być już dobrze po przejechaniu kilkudziesięciu km okazało się że płynu ubyło ponownie i to nie troszeczkę, ale prawie cały zbiornik, dolałem odpowiedniego dla mojego auta płynu kolejne km i znów to samo. Zawiozłem auto do kolejnego mechanika, rozebrali całkowicie okazało się że płyn podobno był widoczny w zaworach silnika i nie dało rady tego naprawić ( sprawdzili cały silnik ) zamówiłem nowy, montaż z wszystkimi nowymi uszczelkami itd itp. Szczęśliwy odbierając auto po wydaniu ok 25 tys za naprawę i silnik zregenerowany, myślałem ze to już koniec, po czym przejechałem kolejne kilometry i szybko się okazało że problem dalej jest ten sam, płyn dalej ucieka nie wiadomo gdzie, ani nie widać plamy żeby był to wyciek, ani w środku nic nie jest zalane, a płyn ubywa litrami Na dodatek teraz w tych temperaturach 2 razy już mi się zagotował w trakcie drogi i po otworzeniu zbiornika z powrotem wrócił. Pomóżcie mi nie wiem co mam robić Potrzebuje dobrego mechanika z lubuskiego bądź dobrych pomocnych opinii może ktoś miał podobną lub ta sama sytuację?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nieszczelność chłodniczki EGR
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ wydechowy
  • 166 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Poddaje się uszczelka cięgna zaworu chłodniczki EGR. Czuć czasem spalinami w kabinie. Pewnie mały spadek mocy może być, bo trochę spalin ucieka zamiast trafić na turbinę, ale nie jest to raczej odczuwalne. Niestety problemem jest umiejscowienie tej części w Talismanie. Dla ASO to ponad 8 godzin roboty, więc i cena jest bardzo wysoka.
Komunikat "skontroluj układ wydechowy"
  • Renault Talisman Sedan 1.6 Energy dCi 130KM 96kW 2015-2018
  • układ wydechowy
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
Zapalił się komunikat "skontroluj układ wydechowy", mechanik po podłączeniu stwierdził że sonda lambda. Sonda wymieniona na oryginalną. Komunikat dalej się pokazał po skasowaniu i adaptacji parametrów ten sam problem. Analizowano różne możliwości różni mechanicy problem pozostaje. Samochód nie traci mocy.
7 komentarzy
Renault Talisman Kombi