Szukaj

Informacje o Renault Talisman Kombi 1.6 Energy TCe 200KM 147kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2015, model segmentu D (klasa średnia). W katalogu marki zastąpił porównywalną (z tego samego segmentu) Lagunę, jak również flagowy model Lattitude (klasyfikowany segment wyżej). Renault Talisman w luźny sposób odwołuje się do prototypu z roku 1995 o nazwie Talisman Concept. Wersja produkcyjna samochodu powstała na nowej platformie podłogowej Renault-Nissan Common Module Family CMF-CD. Stylistykę i część technicznych rozwiązań Renault Talisman współdzieli z modelem Espace piątej generacji. Mimo że Talisman jest globalną limuzyną francuskiej marki, nie jest oferowana w takich krajach jak między innymi Australia, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia, Malezja czy Malta.
czytaj więcej
Powagosław
Piękna linia, piękne kształty, może niezbyt oryginalne, ale po sparzeniu się na kombinacjach z ostatnią Laguną i Latitude, Renault widocznie uznał, że można sięgnąć po… określmy to w taki sposób: bardziej uniwersalne wzorce. ~Powagosław
Luzacjusz
Kto projektował ten samochód? George Lucas? Przecież przód Talismana wygląda jak... hełm szturmowca z „Gwiezdnych wojen”. A na poważnie – powiedziałbym, że Renault znów robi ładne samochody, ale to „znów” oznaczałoby, że kiedyś już tak było, a ja aż taki stary nie jestem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1618 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,4
~Renia
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Auto mocno przereklamowane, a Ci zachwyceni nie maja bazy do porównań i nie wiedza jak powinno być. Moja Renia to było auto firmowe, początkowe zadowolenie ustąpiło rozczarowaniu. Sęk nie w tym że to auto dla seniora bo to wiadomo, ale w niedociągnieciach. Nie maiłem za wysokiego zdania o Kurce (Skdzie Superb) porzedniej służbówce ale oddje honor tamtemu auto.do rzeczy. In plus - ładny wygląd, niskie spalanie.....tyle. Wygoda już nie - auto pontonowate układ kierowniczy jak z plasteliny i to jak dla starszego Pana ok,ale potwornie głośne.Powyzej 120km/h to prawdziwa tragedia. wiadomo, przyzwyczaisz się ale powrót do jazdy Renią po dniu w Audi czy choćby Cytrynie to koszmar.... ,Jakość materiałów w środku marna ( odczujemy to po czasie ) ,kierownica tania, po prostu -ale to mnie nie rusza.Multimedia.to loteria co się powiesi dziś .Da się z tym żyć ale to nie jest auto klasy średniej. Bardzo .Lakier ryzsujący się od patrzenia to niestety przypadłość nie tylko Reni-takie czasy. Tak to wygląda w skrócie. I pytanie do piszących opinie o tym aucie - czemu o tym nie piszecie żeby zwrócić uwagę ew. klientów na takie mankamenty .Czemu o tym nei piszecie? Dlaczego? Jako ciekawostkę dodam auto z przebiegiem pod 200 tyś km są bez wartości dlaczego każdy mechanik wam wytłumaczy że niema co w nim ratować .
4,7
~Bastek
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Zdecydowanie Talisman jest autem godnym polecenia. Czytałem wiele opinii, testów, widziałem testy internetowe jak i blogi czy inne twory o autach zanim się na niego zdecydowałem. Talisman jest następcą Laguny III generacji, którą również posiadam od nowości tj. 2011 r., która to skłoniła mnie do pozytywnego spojrzenia na markę Renault. Zawsze byłem zdania, że auta na f i włoskie są złe i jeździłem "niemcami" lub "półniemcami" (skoda). Laguna zmieniła to zdanie diametralnie a Talisman tylko utwierdził mnie, że Francuzi zmierzają w dobrym kierunku. Auto świetnie się prowadzi (szczególnie w trybie sport) dzięki systemowi 4control i szerokim oponom, naprawdę można poszaleć na ciasnych zakrętach. Moje poprzednie auto Audi A6 C6 było spełnieniem dziecięcych marzeń, świetnie przyspieszało, ale jeździło ciężko w zakrętach i choć myślałem, że system Quattro i V6 sprawią, że silnik od kosiarki z Talismana o pojemności 1.6 sprawi, że szybko za Audi zatęsknie - byłem w błędzie. Renault jest zwinne i dosyć szybkie. 7-biegowa skrzynia EDC potrafi szarpnąć, ale w porównaniu do Tiptronica z Audi jest bardziej dynamiczna. Auto jest świetnie wykończone, większość materiałów jest przyjemna w dotyku, a skóra z Laguny III, czy nowych Opli jest dużo gorsza. Ponadto spasowanie poszczególnych elementów zasługuję na pochwałę, choć jak to w Renault są miejsca z twardymi plastikami, które potrafią lekko skrzypnąć na wybojach. Fotele w wersji Initiale Paris są świetnie profilowane, wentylowane i ogrzewane z pełną elektryką i przyjemnymi zagłówkami typu komfort. Miejsca z przodu i z tyłu pod dostatkiem. Bagażnik pojemny a nawet bardzo pojemny i dobrze wykończony. Moja subiektywna opinia, po roku jest jeszcze lepsza niż przed zakupem. Nadal uważam, że wizualnie jest to jeden z najpiękniejszych samochodów ostatnich lat. Po przejechaniu 20000km dodam, że technicznie na ten moment jest bardzo dobrze. Największą jeśli nie jedyną poważną wadą Talismana jest śmieszny bak o pojemności 50L, który pozwala na przejechanie 400km do pojawienia się kontrolki. Po przejechaniu 60km na kontrolce do baku wlać można 42-43 litry. Doświadczenie pokazuje, że można na kontrolce jeździć dosyć długo, ale nie jest to komfortowe. W serwisie byłem raz. Wymieniałem elektrykę lusterka zewnętrznego, która była źle izolowana na wilgoć i mróz co powodowało, że lusterko "wariowało", ale defekt ten zauważyłem już w dniu odbioru, zatem wada była fabryczna. Poza tym komputerowi zdarzyło się kilka razy zawiesić i nie włączyć kamery cofania lub zapomnieć, że w aucie jest funkcja wentylacji fotela czy masażu, ale było to może 2 razy a po zgaszeniu wszystko wracało do normy. Generalnie ocena 5 gwiazdek wg mnie jest w pełni zasłużona.
3,1
~Paweł
Renault Talisman
Kombi 1.6 Energy TCe 200KM 147kW
Samochód na pierwsze wrażenie piękny i dobrze wyposażony ( wersja Initiale Paris ) , jednak po 17 miesiącach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że był to pierwszy i ostatni Renault w moim życiu. Wszystko by było dobrze gdyby nie kiepska jakość i duża awaryjność pojazdu. Jest duża szansa, że prześcignie Lagunę II. Jestem w stanie zrozumieć, że to tzw. choroba wieku dziecięcego, ale podejście producenta jest tragiczne. Jakość świadczonych usług w serwisach jest tragiczna, ludzie którzy tam pracują nie mają podstawowej wiedzy o samochodach, które naprawiają. Z każdą naprawą gwarancyjną są przepychanki. Poprzednio miałem do czynienia z marką KIA, gdzie nikt nigdy nie dyskutował i nie podważał zasadności reklamacji. Do tej pory odwiedziłem serwisy około 15-20 razy. Nie można nic załatwić na telefon, aby przygotowali się do usunięcia usterki, zawsze trzeba stracić czas na dodatkowy przyjazd aby łaskawie Pan doradca serwisowy potwierdził, że faktycznie coś jest nie tak. Jeżeli ktoś lubi częste wizyty w serwisach to polecam ten produkt. Poniżej lista usterek, które dopadły mój egzemplarz : -Zaczęło się od źle spasowanych drzwiach przednich i tylnej klapie ( szczeliny i pasowanie jak po kiepskiej naprawie blacharskiej). Dwie wizyty w serwisie i twierdzą, że nic nie mogą zrobić. - Kiepsko spasowane plastiki na desce rozdzielczej - listwy odstają od płaszczyzny. - Zerwała się klameczka otwierania tylnego oparcia - wymieniono - Bardzo głośne i skrzypiące przednie zawieszenie jak w 15 letnim samochodzie ze sporym przebiegiem - raz coś tam smarowali, raz wymieniali jakieś sworznie czy śruby (OTS) . Ale dalej tłucze jak w 20 letnim rzęchu. W międzyczasie źle ustawili geometrię kół i trochę zjechało opony . Trzy razy to poprawiali. - Kiepski zasięg radia - po 2 wizycie wymienili wiązkę w tylnej klapie. Jest lepiej - Zacina się napęd CD - jakby go zakłócał wewnętrzny nadajnik GSM w obszarach słabego zasięgu - przeprogramowali r-linka i rozkładają ręce twierdząc, e nie mogą zdiagnozować. - Trzy raz zerwało się mocowanie linki jednego z silników masażera w oparciu - raz naprawiali, drugi raz wymienili cały napęd, co teraz zrobią to nie wiem. Przy wymianie napędu masażera porysowali mi sporą część plastików - walczyłem miesiąc o wymianę. Fotel tak zamocowali, że przy przeciążeniach było czuć jak się przemieszcza i słychać głośne stuki. W końcu sam to wyregulowałem bo serwis nie dał rady. - Przy skrzyni automatycznej 7 biegowej, nie da się precyzyjnie ruszać z małą prędkością - działa prawie zero-jedynkowo. Albo nic albo szarpie. Manewry parkingowe są mocno stresujące. Serwis zna problem ale nie może nic zrobić ( przeprogramowali jedynie kontroler skrzyni ). - Wnętrze skrzypi jak jest zimno, i to nie tylko skóra o skórę, plastiki również. - prawe lusterko zaczęło żyć własnym życiem po myciu lub dużych deszczach ( nie otwierało się i cały czas chodził silnik zmiany kąta szkła ) - uszczelniono połączenie - Automatyczne światła czasami działają a czasami mają spore opóźnienie - nie można im ufać aby kogoś nie oślepić - powód nieznany - Otwieranie tylnej klapy ruchem nogą działa raz na 5-7 ruchów - powód nieznany - Często są problemy z odpaleniem - rozrusznik kręci kilka lub kilkanaście sekund zanim zapali - nie mogą zdiagnozować - Przy zimnym silniku słychać jednostajne "buczenie" z okolic pompy klimy ( lewa dolna strona silnika ) - stwierdzili, że tak ma być - Spryskiwacze przedniej szyby przy niskich temperaturach praktycznie nie działają - problem znany ale nic nie mogą zrobić - Czasami miga oświetlenie wnętrza ( paski na tablicy ) - Czasami potrafi się nie zamknąć automatycznie lub jak jest brudny nie działają klameczki - Ostatni problem ze skrzynią lub sprzęgłem. przy zmianie biegu z nieparzystego na parzysty ( np. z 3 na 4 ) słychać jęczenie ze strony przedziału silnikowego. Czasami zmiana biegi nie jest szybka jak powinna być, trwa od 1-2 s. Jęczenie zaczyna się pojawiać również przy zmianie biegu w dół. Na biegach parzystych pod obciążeniem szarpie i słychać dziwne dźwięki ( jęczenia, szorowania itp. ) . Serwis zna problem, który występuje już masowo przy tych skrzyniach w Talismanach , Espace i Megane ale z racji na przebieg każe płacić 50% za wymianę sprzęgła, co daje jakieś 6 tyś. zł. Reklamacje w Renault Polska nic nie dają, mimo tego, że widzą problem po swojej stronie to każą sobie płacić. Obsługa klienta jest tragiczna . Typowe podejście - sprzedać i zapomnieć Nie mówiąc już o tym bezużytecznym, R-linku, w którym od 1,5 roku nie można zaktualizować mapy - aktualnie zainstalowana jest z 2015 roku.

Usterki Renault Talisman

Liczba wpisów: 17
Płyn chłodniczy
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 160 tys. km
Witam zacznijmy od początku Rok temu kupiłem Talismana i mam wrażenie że to mój talizman nieszczęścia, jeżdżę od mechanika do mechanika, a oni już rozkładają ręce i nie chcą się podjąć, ja utopiłem za dużo pieniędzy żeby auto sprzedać. Problemem jest uciekający płyn chłodniczy, gdy pierwszy raz oddałem auto posprawdzali wymienili coś co rzekomo było walnięte i miało być już dobrze po przejechaniu kilkudziesięciu km okazało się że płynu ubyło ponownie i to nie troszeczkę, ale prawie cały zbiornik, dolałem odpowiedniego dla mojego auta płynu kolejne km i znów to samo. Zawiozłem auto do kolejnego mechanika, rozebrali całkowicie okazało się że płyn podobno był widoczny w zaworach silnika i nie dało rady tego naprawić ( sprawdzili cały silnik ) zamówiłem nowy, montaż z wszystkimi nowymi uszczelkami itd itp. Szczęśliwy odbierając auto po wydaniu ok 25 tys za naprawę i silnik zregenerowany, myślałem ze to już koniec, po czym przejechałem kolejne kilometry i szybko się okazało że problem dalej jest ten sam, płyn dalej ucieka nie wiadomo gdzie, ani nie widać plamy żeby był to wyciek, ani w środku nic nie jest zalane, a płyn ubywa litrami Na dodatek teraz w tych temperaturach 2 razy już mi się zagotował w trakcie drogi i po otworzeniu zbiornika z powrotem wrócił. Pomóżcie mi nie wiem co mam robić Potrzebuje dobrego mechanika z lubuskiego bądź dobrych pomocnych opinii może ktoś miał podobną lub ta sama sytuację?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nieszczelność chłodniczki EGR
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ wydechowy
  • 166 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Poddaje się uszczelka cięgna zaworu chłodniczki EGR. Czuć czasem spalinami w kabinie. Pewnie mały spadek mocy może być, bo trochę spalin ucieka zamiast trafić na turbinę, ale nie jest to raczej odczuwalne. Niestety problemem jest umiejscowienie tej części w Talismanie. Dla ASO to ponad 8 godzin roboty, więc i cena jest bardzo wysoka.
Komunikat "skontroluj układ wydechowy"
  • Renault Talisman Sedan 1.6 Energy dCi 130KM 96kW 2015-2018
  • układ wydechowy
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
Zapalił się komunikat "skontroluj układ wydechowy", mechanik po podłączeniu stwierdził że sonda lambda. Sonda wymieniona na oryginalną. Komunikat dalej się pokazał po skasowaniu i adaptacji parametrów ten sam problem. Analizowano różne możliwości różni mechanicy problem pozostaje. Samochód nie traci mocy.
7 komentarzy
Renault Talisman Kombi

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.