Szukaj

Informacje o Renault Scenic III Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW 2011

Lata produkcji: 2011 – 2011
Segment: VANy
Produkowana w latach 2009-2016 trzecia generacja Renault Scenica pod względem stylistycznym upodobniła się nie tylko do porównywalnego modelu Megane, lecz także do Laguny ( w obydwu przypadkach do trzeciej generacji). Scenic III powstał na platformie podłogowej Renault/Nissan C Platform, zastosowanej już wcześniej w modelu poprzedniej generacji. Wariant 7-osobowy auta – Grand Scenic, względem wersji podstawowej miał lekko odmienioną stylistykę. Oba auta w roku 2013 poddano faceliftingowi. Także od tego roku w ofercie marki znalazł się Renault Scenic w odmianie uterenowionej, którą nazwano Scenic XMOD.
czytaj więcej
Produkowany od 2011 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 76X80,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

4,6
~Tomasz
Renault Scenic III
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Autko pojemne i przyjemne. Silnik - jeżeli nie przekracza się 3 tys. obrotów na minutę, to potrzebuje stosunkowo niewiele paliwa. Inaczej w przypadku "dynamicznej" jazdy - co nie oznacza że płynna jazda jest wolniejsza. Według mnie, na długim dystansie bardziej liczy się średnia prędkość, niż chwilowa prędkość maksymalna. Powyżej 3 tys. obrotów, silnik potrafi spalić nawet powyżej 10 litrów na setkę. Ogólnie uważam, że silnik pasuje jak ulał do tego wysokiego nadwozia, chociaż gdyby skrzynia biegów była siedmio-biegowa, to autko było by bardziej ekologiczne. Choć 110 koników, to może niewiele, ale 240 nm robi swoje i autko żwawo się zbiera. Moim zdaniem jedynym poważnym mankamentem tego silnika są wtryski, które wymagają paliwa dobrej jakości (a to niestety jest powszechne w nowoczesnych silnikach diesla). Ogólnie auto warte polecenia.
4,1
~Marek
Renault Scenic III
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Auto kupiłem używane ze stosunkowo niewielkim przebiegiem. Po zakupie na drugi dzień auto nierówno odpalało. Wymieniłem filtr paliwa, świece żarowe nie pomogło zakończyło się wymianą wtrysków na nowe. Koszt wtrysków 800zł nowy (cena niska jakość kiepska, wtryskiwacze piezoelektryczne). Wlewająca się woda do wnętrza poprzez zsuniętą uszczelkę drzwi pasażera. Zapach spalenizny w aucie nie wiadomo skąd. Wszelakie dźwięki szurania z osprzętu silnika ciężkie do zdiagnozowania.
4,4
~mrarek
Renault Scenic III
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Na + auto wygodne, pojemne, rodzinne, przyjemnie się jeździ zarówno w mieście, jak i dłuższych trasach. Kilka rzeczy poprawione z SCII, w miarę dobre standardowe wyposażenie. Auto ekonomiczne. Na - w moim tapicerka wyjątkowo szybko się brudzi (zostają plamy).
Średnie spalanie dla Renault Scenic III Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW 2011
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Renault Scenic III
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Jeżeli nie przekracza się 3 tys. obrotów na minutę, to silnik pali znacznie mniej, niż przy "dynamicznej" jeździe - co nie oznacza że płynna jazda jest wolniejsza. Według mnie, na długim dystansie bardziej liczy się średnia prędkość, niż chwilowa prędkość maksymalna. Powyżej 3 tys. obrotów, silnik potrafi spalić nawet 10 litrów na setkę, a jazda na maksa może wskazać nawet 12-15 litrów. Ogólnie uważam, że silnik pasuje jak ulał do tego wysokiego nadwozia. Jedynym mankamentem są wtryski, które wymagają paliwa dobrej jakości (a to niestety jest powszechne w nowoczesnych silnikach). Poza tym, gdyby skrzynia biegów była siedmio-biegowa, to autko było by bardziej ekologiczne. Ogólnie auto warte polecenia.
5,7
Renault Scenic III
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Po roku jazdy i 25 kkm średnie spalanie jest na poziomie 5,70/100. Części nie są drogie - raczej ceny przeciętne. Kupuję tylko oryginały. Do tej pory tylko wymiana kpl. rozrządu + co 10 kkm wymiana oleju i wszystkich filtrów.
7,5
Renault Scenic III
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Nie jest b. oszczedny, ale nie ma problemów z FAP nawet przy jezdzie miejskiej. Trasa raz w miesiącu.
Renault Scenic III Van