Szukaj

Informacje o Renault Scenic III

Lata produkcji: 2009 – 2016
Segment: VANy
Produkowana w latach 2009-2016 trzecia generacja Renault Scenica pod względem stylistycznym upodobniła się nie tylko do porównywalnego modelu Megane, lecz także do Laguny ( w obydwu przypadkach do trzeciej generacji). Scenic III powstał na platformie podłogowej Renault/Nissan C Platform, zastosowanej już wcześniej w modelu poprzedniej generacji. Wariant 7-osobowy auta – Grand Scenic, względem wersji podstawowej miał lekko odmienioną stylistykę. Oba auta w roku 2013 poddano faceliftingowi. Także od tego roku w ofercie marki znalazł się Renault Scenic w odmianie uterenowionej, którą nazwano Scenic XMOD.
czytaj więcej

Renault Scenic III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Kamil
Renault Scenic III
Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Auto użytkuje od 6 lat. Te lata pokazały że na to auto zawsze można polegać. Po zakupie zamontowana instalacja gazowa stag która super współgra z autem. W tym okresie i pokonaniu 100tys km samochód wymagał wyłącznie napraw eksploatacyjnych. Rozrząd skończył się przy 198tys. Regeneracja zacisków hamulca elektrycznego oraz wentylator nawiewu wnętrza, amortyzatory tarcze klocki świece . Poza tym tylko olej co 10tys. Auto idealne dla rodzin sporo miejsca i wygodne wsiadanie. Bardzo dobrze trzyma sie drogi. Przy tym przebiegu trochę poci się koło miski oleju i łączeniu skrzyni z silnikiem poza tym nic.
4,7
~tfidecki
Renault Scenic III
Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Zawsze byłem sceptyczny w odniesieniu do Francuskich aut. Poprzednio jeździłem japończykami, niemcami, szwedami, to właściwie mój pierwszy francuz. Dostałem go w spadku jako 8 letnie auto z przebiegiem 69 tys km, poprzednik jeździł bardzo mało, garażował, więc auto było niemal jak nowe. Po dwóch latach udanej, bezawaryjnen eksploatacji zamieniam go na... nowego Grand Scenica. Jedyne co mi w tym aucie nieco przeszkadza to niezbyt wielki bagażnik kosztem wielkiej przestrzeni dla pasażerów. No ale właśnie dlatego powstała wersja Grand.
4,6
~Tomasz
Renault Scenic III
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Autko pojemne i przyjemne. Silnik - jeżeli nie przekracza się 3 tys. obrotów na minutę, to potrzebuje stosunkowo niewiele paliwa. Inaczej w przypadku "dynamicznej" jazdy - co nie oznacza że płynna jazda jest wolniejsza. Według mnie, na długim dystansie bardziej liczy się średnia prędkość, niż chwilowa prędkość maksymalna. Powyżej 3 tys. obrotów, silnik potrafi spalić nawet powyżej 10 litrów na setkę. Ogólnie uważam, że silnik pasuje jak ulał do tego wysokiego nadwozia, chociaż gdyby skrzynia biegów była siedmio-biegowa, to autko było by bardziej ekologiczne. Choć 110 koników, to może niewiele, ale 240 nm robi swoje i autko żwawo się zbiera. Moim zdaniem jedynym poważnym mankamentem tego silnika są wtryski, które wymagają paliwa dobrej jakości (a to niestety jest powszechne w nowoczesnych silnikach diesla). Ogólnie auto warte polecenia.
Średnie spalanie dla Renault Scenic III
6,0 – 9,2
l/100 km
5,2 – 7,9
l/100 km
8,7 – 10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Renault Scenic III
Minivan Energy TCe 130KM 96kW
Ogólnie ten 1.2 TCE sporo pali. Sprawa wygląda tak: przy jeździe autostradowej przy 110-120 km/h średnio mi spala 8L/100km. Drogi lokalne 90 km/h - 7L/100km. Natomiast zmniejszając prędkość i starając się nie przekraczać 85km - 6,5L/100km. Można zjechać do 6L/100km, ale wtedy praktycznie max prędkość to 80-82km/h. Dzisiejszy mój rekord to 5,8L/100km przy trasie 115km. Natomiast w mieście 10L/100km bez problemu spali. 6 biegowa skrzynia nic nie daje, 6 bieg domaga się przy 65km/h !!! Aby to miało sens "6" powinna być wymagana przy ok.100km/h. Po prostu producenci wprowadzili 6 biegów w zakresie starych "5" i przez to trzeba częściej machać dźwignią. Biegi są krótkie i oczywiście wtedy jest zrywniejszy, ale nie jest oszczędny.
5,7
Renault Scenic III
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Jeżeli nie przekracza się 3 tys. obrotów na minutę, to silnik pali znacznie mniej, niż przy "dynamicznej" jeździe - co nie oznacza że płynna jazda jest wolniejsza. Według mnie, na długim dystansie bardziej liczy się średnia prędkość, niż chwilowa prędkość maksymalna. Powyżej 3 tys. obrotów, silnik potrafi spalić nawet 10 litrów na setkę, a jazda na maksa może wskazać nawet 12-15 litrów. Ogólnie uważam, że silnik pasuje jak ulał do tego wysokiego nadwozia. Jedynym mankamentem są wtryski, które wymagają paliwa dobrej jakości (a to niestety jest powszechne w nowoczesnych silnikach). Poza tym, gdyby skrzynia biegów była siedmio-biegowa, to autko było by bardziej ekologiczne. Ogólnie auto warte polecenia.
6,2
Renault Scenic III
XMOD Energy dCi 130KM 96kW
Witam mam drugie auto Forda Focusa MK3 1,6 115 km i pali średnio 5,2/100 km patrząc na wagę dużej różnicy nie ma ale w fokusie czuje się moc od 1500 obr. a w scenic od 2000-3000 A moc większą o 15 km .

Usterki Renault Scenic III

Liczba wpisów: 13
Poważna usterka silnika
  • Renault Scenic III Minivan Energy TCe 115KM 85kW 2013-2015
  • silnik
  • 133 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Auto z 2013, zakupione w 2021, z przebiegiem 120k kilometrów. Przez pierwsze 3 lata użytkowania wszystko ok, cicha i kulturalna praca silnika, płynne oddawanie mocy, olej wymieniany co rok. Rocznie przejeżdżane nie więcej niż 5k kilometrów, jeżdżone tylko po mieście. Problem zaczął się w 4 roku kiedy 6 miesięcy po wymianie oleju wyświetlił się komunikat z awarią silnika i brakiem oleju. Okazało się że brakowało ponad 2 litry oleju w silniku. Po uzupełnieniu i dalszej jeździe, przy dolewaniu oleju co tydzień około 500ml było tylko gorzej, silnik zaczął pracować nierównomiernie, dalej szarpać itd. W silniku jest brak ciśnienia w 3 cilindrze, w 2 obniżone ciśnienie, silnik nadaje się do kapitalnego remontu. Nie mam pojęcia skąd nagle ubytek 3/4 oleju w 6 miesięcy, kiedy wcześniej od wymiany do wymiany co rok było wszystko wporządku...?
Awaria hamulca elektrycznego
  • Renault Scenic III Van 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • 200 tys. km
Zacisk tylny od strony kierowcy uległ awarii. Początkowo ciężko chodził, zbyt wolno puszczał przy ruszaniu z hamulca elektrycznego, tzw. ręcznego. Po jakimś czasie się zacisnął, dało się jechać, ale rozgrzało tarczę hamulcową.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Hands free
  • Renault Scenic III Van 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2009-2011
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
Hands free przestał działać. Przycisk na bagażniku otwierał pozostałe drzwi. Teraz nawet ten przycisk nie reaguje. Auto odpala bez włożenia karty. Przyciski są tylko na przednich drzwiach i służą tylko do zamykania auta, działają. Jak naprawić handsfree?
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Scenic III