Szukaj

Informacje o Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: VANy
Inaczej niż poprzednik, Renault Scenic drugiej generacji, produkowany w latach 2003-2009, zadebiutował na rynku jako model całkowicie autonomiczny od bazowego kompaktu Megane. Choć model zyskał własną nazwę, wciąż jednak był blisko powiązany z Megane zarówno stylistycznie, jak i konstrukcyjnie. Od roku 2004 po raz pierwszy dostępny w 7-miejscowej odmianie Grand Scenic. Renault Scenic II poddano faceliftingowi w roku 2006. Od roku 2007 w ofercie znalazła się również uterenowiona wersja auta – Scenic Conquest, która stała się następcą analogicznego wariantu Scenic RX 4 z pierwszej generacji modelu.
czytaj więcej
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 191 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,7
~justn69
Renault Scenic II
Minivan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Samochód pierwsze wrażenie robi bardzo dobre, niestety im dłużej był użytkowany, tym trudniej było go lubić: w ciągu 7 lat użytkowania 2 razy naprawiany był alternator, 2 razy wysprzęglik (niestety za każdym razem samochód, był unieruchomiony i wymaga holowania) . Części zamienne również nie należą do najtańszych: wymiana tarcz, poduszki silnika (wymieniana dwukrotnie) były stosunkowo drogie. Pod koniec użytkowania zaczęły się problemy z czujnikami w drzwiach i z silnikiem dachu panoramicznego. Blacharsko raczej nie ma czego się przyczepić. Największy plus dałbym za przestronność i funkcjonalność, minus za elektrykę i układ napędowy
2,6
~Jacek
Renault Scenic II
Minivan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Auto zdecydowanie bardzo awaryjne i to przekreśla aby było autem typowo rodzinnym. Jeśli ktoś lubi przygody z małymi dziećmi na trasie to może zdecydować się na kupno tego modelu i sprawdzić, czy jego egzemplarz jest bardziej udany. Jedyny zauważalny plus to poziom bezpieczeństwa. Przeżyłem w Scenicu czołowe zderzenie z motocyklistą przy składowej prędkości zderzenia szacowanej na ok 180 km/h. Silnik wszedł pod spód samochodu, przodu nie było, a wszystkie drzwi można było otworzyć. Tylko dlatego zdecydowałem się na drugi egzemplarz. Jednak po przygodach na trasie i w warsztatach , oraz po ubytku z kieszeni ponad 13 tys zł na naprawy przez niecałe 2 lata, zdecydowanie nie kupiłbym już Scenica.
4,4
~Renata
Renault Scenic II
Minivan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Samochód bardzo wygodny, pojemny, ustawny. Świetnie sprawdza się jako auto rodzinne oraz samochód do wożenia mebli i przeprowadzek. Bogactwo schowków, wygodne stoliki, przesuwane, niezależne fotele, które można: złożyć, postawić za przednimi lub całkiem wyjąć. Składany przedni fotel umożliwił mi przewiezienie słupków-regałów. Silnik świetnie pracuje na LPG, czołowa szyba panoramiczna, mój samochód z 2005 ma bogatsze wyposażenie niż BMW męża z roku 2017 (E60 ;0) Doskonała dwustronnie cynkowana blacha, zero rdzy! Wady: Renia nie lubi deszczu i jej elektronika wtedy płata figle, nie działa mi karta Hands free, radio wypluwa płytę, szyby zamiast się zamykać jadą w dół żeby zaraz zajarzyć i iść w górę ;) no i mam problem z nawiewem, część kosztuje 80zł, wymiana 600 ;P ale i tak jej nie mam zamiaru zmieniać. żarówki sama nie wymienię, robi to za mnie ASO
Średnie spalanie dla Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
9,7
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Liczba komentarzy: 1
Renault Scenic II
Minivan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Średnio 11 benzyny albo 12,5 gazu. Dużo? Myślę, że mało jak na automat, 2 litry i 1,5 tony masy. Jak uważasz, że to dużo to kup sobe rower. Ceny części są przystępne. Oczywięcie są wyjątki takie jak wycieraczki stosowane do 2005 z jakimś dziwnym mocowaniem. Pozostaje zakup w serwisie za lepiej nie pytać lub na aledrogo. Wybór jest mikry. Do silnika wchodzi duzo oleju a ten do skrzyni begów jest drogi i prawie nieosiągalny. Tylne tarcze z łożyskiem ok 400 zł. Przez 30 tyś km nic, oprucz tarczy, wycieraczek i odmy. Nigdy nie stałem w trasie, jestem pewny tego samochodu. Elektronika sprawna, problemów z kartami i czytnikiem nie miałem, większość problemów jest wyolbrzymiona, albo mój egzemplaż jest inny.
11,7
Renault Scenic II
Minivan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Jeżdżę Sceniciem codziennie 15km przez miasto spalanie wtedy wynosi 12.5/13l gazu, na trasie 6 bieg 90kmh 2,2k obrotów to komputer pokładowy pokazuje spalanie 6,5l benzyny co realnie daje 7,5 do 8 gazu
10,4
Renault Scenic II
Minivan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Średnia minimalna - trasa do 90 km/h Średnia maksymalna - miasto Ekonomiczna - trasa do 90 km/h Przy jeździe ekspresówkami (Kielce-Warszawa) - 10,5 l/100 km Na autostradach (prędkość tempomat 120km) - 10,5-11l/100 km

Usterki Renault Scenic II

Liczba wpisów: 53
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 2006r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
4 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
2 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Scenic II