Szukaj

Informacje o Renault Scenic II 1.6 i 16V 115KM 85kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: VANy
Inaczej niż poprzednik, Renault Scenic drugiej generacji, produkowany w latach 2003-2009, zadebiutował na rynku jako model całkowicie autonomiczny od bazowego kompaktu Megane. Choć model zyskał własną nazwę, wciąż jednak był blisko powiązany z Megane zarówno stylistycznie, jak i konstrukcyjnie. Od roku 2004 po raz pierwszy dostępny w 7-miejscowej odmianie Grand Scenic. Renault Scenic II poddano faceliftingowi w roku 2006. Od roku 2007 w ofercie znalazła się również uterenowiona wersja auta – Scenic Conquest, która stała się następcą analogicznego wariantu Scenic RX 4 z pierwszej generacji modelu.
czytaj więcej
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,7
~theafriks
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Niestety zawiodłem się na Scenicu drugiej generacji. Auto męczy mnóstwo niby drobnych błędów, ale częstotliwość i pojawiania się na prawdę stwarza spore koszty. Elektryka to największa bolączka samochodu. Sondy lambda, wszelkie czujniki, alternator, sterownik silnika, okablowanie... Wszystko już zostało wymienione w ciągu 2 lat. Zawieszenie też pozostawia wiele do życzenia. Części na szczęście nie są bardzo drogie. Spalanie średnie, silnik do miasta i okolic dobry, ale niestety na autostradę się nie nadaje, bo jazda z prędkością 140km/h sprawia, że silnik sięga ponad 4 tys obrotów i jest strasznie głośno, spalanie też na poziomie 9-10 litrów. Do tego samochód cały skrzypi i nie ma na to recepty! Kokpit cały trzeszczy podczas jazdy, a w zimę zawieszenie piszczy niemiłosiernie. Niestety drugi raz bym już nie kupił samochodu.
2,5
~kolesGIT
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Ci co piszą, że to auto jest komfortowe, przestronne i rodzinne - to na głowę wcześniej upadli. Komfortowe- brak podłokietnika z prawej strony. Trzeba sie schylać po rzeczy bo półka miedzy fotelami jest prawie na podłodze. Podłokietnik w drzwiach jest na tyle daleko że jest nieużywalny. Sprzęgło jest bardzo wysoko i wśród fanów tej marki/modelu świadczy to o dobrym jego stanie! lol. Wyświetlacz od radia przestał działąć - radio nie działa - nikt tego nie chce naprawić. Powyżej 110km/h jest taki hałas jakby głowę do ula wsadził. Przez wysoką pozycję w aucie wszystkie zakręty są mocniej odczuwalne i podróżujący tym wynalazkiem czują się przez to niepewnie. Przestronne: w kabinie miejsca jest nawet ok. Dobre auto dla wysokich ludzi, natomiast ono nie jest przestronne! Bagażnik mały, schowków mało. Miejsca na nogi itp. tyle samo co w innnych autach. Grube słupki zasłąniają drogę. Przestronne to jest auto w którym się mogę wygodnie rozsiąść nie zgniatając przy tym nóg pasażerowi z tyłu! Scenic 2 takim autem nie jest. Rodzinne - w żadnym wypadku! Jeszcze raz: mały bagażnik, wysoka podłoga jest problemem dla małych dzieci. Fotelików lepszej firmy nie zamontujesz bo nie mieszczą się pomiędzy uchwytami na pasy bezp. Bezpieczeństwo jazdy na podobnym lub niższym poziomie niż konkurencja.
4,6
~Um
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Scenic jest bardzo przemyślanym samochodem, wsiada się do niego bardzo wygodnie a w środku jest przyjemnie. Początkowo miałem wątpliwości związane z centralnym wyświetlaczem ale moje obawy szybko się rozwiały i teraz to rozwiązanie uważam za całkiem praktyczne. Scenic zaskoczył mnie ilością schowków, osobne fotele zamiast kanapy, rolety w drzwiach, wystarczający bagażnik, zadowalająca dynamika przy niskim spalaniu. Oczywiście można się doczepić do łuszczącej farby na uchwytach czy zbyt szybko wycierającej się kierownicy ale nie ma róży bez kolców. Polecam.
Średnie spalanie dla Renault Scenic II 1.6 i 16V 115KM 85kW 2003-2009
8,0
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Mam Scenica po lifcie z silnikiem 82kw samochód z przebiegiem 150tys. km i instalacją założoną w Niemczech, Vialle LPi V generacja, silnik prosty bezawaryjny, do poruszania się w mieście mocy mu wystarcza, a dzięki 6 biegowej skrzyni nie robi się głośno przy wyższych prędkościach. średnio w mieście jeżdżąc na dystansach do 5km, spala trochę poniżej 11l LPG (silnik na tej instalacji bardzo szybko się przełącza), dla fanów ekojazdy: autem da się jechać oszczędniej bo trochę powyżej 2000obr/min na V biegu daje ok.65km/h , ogumienie standardowe - na lato 205/55 R16 na zimę 195/65 R15, generalnie fajny przestronny i przyzwoicie wyposażony samochód, który nie zrujnuje kieszeni, polecam
8,6
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
nie jest to rewelacja, ale cóż skoro sie kupiło to trzeba jeździć. Auto przestronne, szerokie, wygodne jak na przednich siedzeniach tak i z tyłu. Większośc trasy jakie pokonuje to miasto i tu auto sie nie sprawdza bo spala nawet 12,5 litra co jest zatrważające. Autostrada przy spokojnej jeździe i trzech czterech osobach z bagażem 6,8 litra co jest do przyjęcia patrząca na sylwetkę auta. Auto posiada wiele schowków choć bagażnik przy 4 osobach jadących na wypoczynek jest za mały. Mówi się, że kolorem się nie jeździ ale nie polecam koloru czarnego choć wygląda wspaniale szczególnie w czarnej perle
8,3
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Przyznam, że mam mieszane uczucia co do spalania mojego autka. Jeśli chodzi o wynik na trasie pozamiejskiej 90-100 km/h to średnie spalanie wychodzi ok 6,5 l, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Niestety 5-cio biegowa skrzynia nie jest stworzona do rajdów po autostradach z dwóch powodów. Powyżej 120 km/h zaczyna się robić nieprzyjemnie głośno, a powyżej 140 jest wycie silnika jest bardzo uciążliwe, spalanie oczywiście też szybko rośnie do ok 9-10 l. Jeśli chodzi o jazdę miejską to bardzo ciężko mi zejść poniżej 10 l (Szczecin), żona ma przeważnie 12 ;) Ostatnio na trasie Szczecin - Balaton - Szczecin 2700 km wyszło średnia 7 l/100, natomiast średnia z 10 tyś (60% trasa, 40% miasto) wyszła 8,5 litra. Jeśli chodzi o wygodę jazdy to bajka (oczywiście do 120 km/h) tempomat, podłokietnik i można jechać i jechać.

Usterki Renault Scenic II

Liczba wpisów: 53
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 2006r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
4 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
2 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 191 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Idealnie współpracująca instalacja z silnikiem. Jedyny mankament to problem z oszukaniem komputera, który zdejmuje ze stanu paliwo z baku przeliczając z przejechanych kilometrów zamiast pozostawać na stanie faktycznym. Po wyłączeniu silnika komputer ponownie odczytuje stan baku paliwa. Poza tym działa bez zarzutu
5,0
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Zamontowana instalacja BRC SQ ALBA. Miało być tanio i dobrze. I tak na razie jest. Instalacja ma już 40 tys.km przebiegu, na razie wszystko pracuje dobrze. Mapy spalania się nie rozjeżdżają, nie wywala checków, moc auta nawet przy pełnym obciążeniu pozostała bez zmian. Nie ma się do czego przyczepić. Oby tak dalej.
5,0
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jeśli chodzi o Renault to jeden z lepszych silników do gazu. Zamontowana instalacja Zavoli Winner, przy przebiegu 115 tys.km. Do chwili obecnej na instalacji zrobiłem ok 20 tys.km. Jestem po pierwszym przeglądzie - wymiana filtrów sprawdzenie ustawień, tyle. Z silnikiem wszystko w porządku, nie zauważyłem żadnych niepokojących oznak pracy na LPG.
Renault Scenic II