Szukaj

Informacje o Renault Scenic II

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: VANy
Inaczej niż poprzednik, Renault Scenic drugiej generacji, produkowany w latach 2003-2009, zadebiutował na rynku jako model całkowicie autonomiczny od bazowego kompaktu Megane. Choć model zyskał własną nazwę, wciąż jednak był blisko powiązany z Megane zarówno stylistycznie, jak i konstrukcyjnie. Od roku 2004 po raz pierwszy dostępny w 7-miejscowej odmianie Grand Scenic. Renault Scenic II poddano faceliftingowi w roku 2006. Od roku 2007 w ofercie znalazła się również uterenowiona wersja auta – Scenic Conquest, która stała się następcą analogicznego wariantu Scenic RX 4 z pierwszej generacji modelu.
czytaj więcej

Oceny Renault Scenic II

Liczba ocen: 386
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,7
~justn69
Renault Scenic II
Minivan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Samochód pierwsze wrażenie robi bardzo dobre, niestety im dłużej był użytkowany, tym trudniej było go lubić: w ciągu 7 lat użytkowania 2 razy naprawiany był alternator, 2 razy wysprzęglik (niestety za każdym razem samochód, był unieruchomiony i wymaga holowania) . Części zamienne również nie należą do najtańszych: wymiana tarcz, poduszki silnika (wymieniana dwukrotnie) były stosunkowo drogie. Pod koniec użytkowania zaczęły się problemy z czujnikami w drzwiach i z silnikiem dachu panoramicznego. Blacharsko raczej nie ma czego się przyczepić. Największy plus dałbym za przestronność i funkcjonalność, minus za elektrykę i układ napędowy
4,3
~Troskliwemisie
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Użytkowany od 2 lat przez żonę do codziennych dojazdów do pracy z dwójkś dzieci (dziennie ok.60km) oraz jako samochód do weekendowych wyjazdów. Silnik dynamiczny że spalanie ok 7 l/100km. Silnik przez dwa lata bez usterek (przez ten czas musiałem uzupełnić ok. 1L 5w40). Olej i filtry wymieniany co 15tys. km. Oprócz wymian eksploatacyjnych (łącznik stabilizatora, klocki) padł elektryczny hamulec, który udało się złożyć z pomocą przerzuconych części z drugiego używanego (łączny koszt ok. 700zł) oraz powracająca co jakiś czas usterka sterownika wentylatora (pali styki już trzykrotnie). Koszt jednorazowej naprawy ok. 100zł x 3. Mimo to samochod uwielbiany przez żonę w związku z dobrą dynamiką w trasie i mieście, bardzo wysoką pozycją za kierownicą, dobrą widocznością i sporym prześwitem dzięki któremu nie zaczepia podwoziem o krawężniki. 3 fotele z tylu pozwalają podróżować mi na dystansie do 100km wraz z dwójką dzieci w fotelikach (185cm, 90kg ...nie dzieci tylko ja). Od 120km/godz. glosny na tyle, ze nie da sie prowadzić normalnie rozmowy. Generalnie zalety przebijają wady.
2,6
~Jacek
Renault Scenic II
Minivan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Auto zdecydowanie bardzo awaryjne i to przekreśla aby było autem typowo rodzinnym. Jeśli ktoś lubi przygody z małymi dziećmi na trasie to może zdecydować się na kupno tego modelu i sprawdzić, czy jego egzemplarz jest bardziej udany. Jedyny zauważalny plus to poziom bezpieczeństwa. Przeżyłem w Scenicu czołowe zderzenie z motocyklistą przy składowej prędkości zderzenia szacowanej na ok 180 km/h. Silnik wszedł pod spód samochodu, przodu nie było, a wszystkie drzwi można było otworzyć. Tylko dlatego zdecydowałem się na drugi egzemplarz. Jednak po przygodach na trasie i w warsztatach , oraz po ubytku z kieszeni ponad 13 tys zł na naprawy przez niecałe 2 lata, zdecydowanie nie kupiłbym już Scenica.

Usterki Renault Scenic II

Liczba wpisów: 54
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 2006r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
4 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
2 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
5,0
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 191 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Idealnie współpracująca instalacja z silnikiem. Jedyny mankament to problem z oszukaniem komputera, który zdejmuje ze stanu paliwo z baku przeliczając z przejechanych kilometrów zamiast pozostawać na stanie faktycznym. Po wyłączeniu silnika komputer ponownie odczytuje stan baku paliwa. Poza tym działa bez zarzutu
5,0
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Zamontowana instalacja BRC SQ ALBA. Miało być tanio i dobrze. I tak na razie jest. Instalacja ma już 40 tys.km przebiegu, na razie wszystko pracuje dobrze. Mapy spalania się nie rozjeżdżają, nie wywala checków, moc auta nawet przy pełnym obciążeniu pozostała bez zmian. Nie ma się do czego przyczepić. Oby tak dalej.
5,0
Renault Scenic II
Minivan 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jeśli chodzi o Renault to jeden z lepszych silników do gazu. Zamontowana instalacja Zavoli Winner, przy przebiegu 115 tys.km. Do chwili obecnej na instalacji zrobiłem ok 20 tys.km. Jestem po pierwszym przeglądzie - wymiana filtrów sprawdzenie ustawień, tyle. Z silnikiem wszystko w porządku, nie zauważyłem żadnych niepokojących oznak pracy na LPG.
Renault Scenic II