Szukaj

Informacje o Renault Scenic I RX4 2.0 i 140KM 103kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: VANy
Produkowany od roku 1996, kompaktowy minivan (segment K). Renault Scenic stanowił uzupełnienie w katalogu francuskiej marki w klasie vanów, zajmując w nim miejsce obok większego brata Espace. Z początku były tylko wariantem nadwoziowym modelu Megane (sprzedawany był jako Megane Scenic), co nie stanęło na przeszkodzie, by otrzymał nagrodę Samochodu Roku 1997 na Starym Kontynencie. Renault Scenic szybko stał się sporym sukcesem rynkowym marki – dotychczas nabywców znalazło ponad 5 milionów egzemplarzy. Najnowsza, czwarta generacja Scenica dostępna jest od roku 2016. Oferowany jest również 7-osobowy wariant samochodu noszący nazwę Grand Scenic. Trzy pierwsze generacje Renault Scenica dostępne były również w wersjach uterenowionych: RX4, Conquest oraz XMOD.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 188 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~hanskloss2004@yahoo.com
Renault Scenic I
RX4 2.0 i 140KM 103kW
O wadach napisałem niżej, w punktach. Teraz zalety. Auto przy zakupie w 2001 roku kosztowało ponad 100 tys zł. Dziś, po 8 latach, mające na koncie 118 tys km przebiegu i po dokonaniu przez poprzedniego wlasciciela inwestycji w postaci wymiany wału napędowego na rozbieralny, kosztowało 18 tys. Jak dla mnie, zwykłego zjadacza chleba, żonatego, z jednym dzieckiem, o dochodach rodziny w okolicach 5-6k, lubiącego 2, 3 dniowe wypady w góry raz w miesiącu - auto idealne. Nie jest to demon szybkości. Jazda ponad 130 km/h jest udręką (hałas i brak ekonomii). Ale powiedzmy szczerze: gdzie poza autostradą jezdzi się szybciej? Jest dynamiczne mimo braku turbo. 140 KM daje rade w miescie. Jest naprawde mocny. Kiedy stoję na swiatłach, silnika nie słychać. Gdyby nie fakt, że gałka biegów lekko drży myślałbym, że zgasł. Ważna jest wymiana rozrządu po 100 tys. To naprawde polepsza kulturę pracy tego auta. Koszt niemały: ok 1500 zł (wraz z kołem zmiennych faz, które hałasuje po 100 tys). Po tej wymianie jednak auto z 'diesla' (hałas) zrobiło się prawie jak hybryda. Na wolnych obrotach po prostu nie słychac silnika. Zawieszenie po 100 tys jest do poprawek. Ale w jakim aucie nie jest? Normalna sprawa. koszt - zależy od tego co się zwali. Niestety jesli np. wahacz - moze być kiepsko. Zawieszenie w Rx4 jest niestandardowe. Zamienników niet. Wiec przed zakupem - ostro sprawdzić i negocjowac cenę. Spalanie znacznie zalezy od tego jak depczecie w gaz. Żeby osiągnąć srednie spalanie na poziomie 7.5-8l trzeba poćwiczyć. Nalezy jeździć tak, że rozpędzasz się do np. 100km/h, a następnie utrzymujesz tę prędkość poprzez muskanie pedału gazu. Wtedy chwilowe spalanie masz na poziomie 3-4l. Jesli trasa długa spokojnie zejdziesz ze srednim spalaniem do 7-7.5 l. Jazda dynamiczna, ostra po mieście - 11-12 l. Jesli tak chcesz jezdzić - załóż gaz. Jednak uwaga: po przesiadce z normalnego auta, gdzie jezdzi się tyłkiem po asfalcie, w tym jest troche jak w autobusie, a co najmniej jak w busie. Zatem zanim kupisz - spróbuj, czy ci to odpowiada. Generalnie - dobre auto za 20 tys zł. Warte tych pieniędzy. Choć oczywiście nie odzyskasz ich przy sprzedazy. Bo, jak wiadomo, w Polsce 'najlepszym samochodem jest... VW Golf!' he he he. He he he he he he. Uhuhuhuuuuhuhuhu i-i-i-iiiiiiiiiihihihihiiiiiiiiiiii huuuuu hu hu he he he he :))))))
4,7
~Markus
Renault Scenic I
RX4 2.0 i 140KM 103kW
Auto można kupić za ułamek tego co kosztowało kiedyś. Za 7000 zł masz funkcjonalnego suva z 4 napędem, dobrym silnikiem, wygodnym wnętrzem palącego 8 litrów na 100km. Są mankamenty w postaci eksploatacji napędu który jak się zepsuje potrafi trochę kosztować ale jest możliwość jego przerobienia co znacząco zmniejsza koszty.
3,9
~yari
Renault Scenic I
RX4 2.0 i 140KM 103kW
auto polecam, ze wzgledu na swoj wyglad, funkcjonalne wnetrze jak i nieprzeciene umiejetnosci (no jeszcze nie wjechalem w takie miejsce, z ktorego nie wyjechalbym ;) a na zime w miescie i poza miastem, bardzo siii
Średnie spalanie dla Renault Scenic I RX4 2.0 i 140KM 103kW 1999-2003
9,1
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Renault Scenic I
RX4 2.0 i 140KM 103kW
Witam. Zaraziłem się tym pojazdem dzięki uporowi Żony Mojej. jeśli chodzi o wygląd to jest obłędny, wnętrze także wygodne i funkcjonalne, samochód na prawdę rzuca się w oczy i ludziska się oglądają ale to wszystko. tragedią jest układ napędowy i podwozie. Skrzynia biegów ma resurs około 130 tyś. kilometrów potem to płacz i zgrzytanie zębów. Non stop coś szumi tłucze się i jęczy. Wał to istne szaleństwo co 4-6 tyś km lecą łożyska w sukach i trzeba je wymieniać. Co prawda większość części z napędu jest od merca i można je kupić za grosze ale non stop to kręcenie przy aucie. Naprawa skrzyni biegów to koszt od 1200 zł jak się ma szczęście do niemal zakupu nowej. trzeba uważać by wszystkie opony były identyczne bo zaraz skrzynia leci w mak, należy pilnować oleju i musi to być tylko olej zalecany przez Renault bo inaczej naprawa murowana. Mam silnik 2,0 benzyna i jeżdżę wolno i oszczędnie co widać po spalaniu. Latem na trasie potrafi spalić zaledwie 9,5 l gazu ale zimą już jest o 2 l więcej. przy dojeżdżaniu do pracy około15 km w jedną stronę zimą spalanie wzrasta do 12 l gazu plus oczywiście benzyna na rozruch.
10,8
Renault Scenic I
RX4 2.0 i 140KM 103kW
prosze o podanie jakie czesci pasuja od innych aut bo serwisy szaleja, koncowka drazka od megana 59żl , swożen wachacza delphi ak02c 49 zł, amorek przod kayaba 334837 210zł ,mam pytanie otylne amorki , acha wal na rozbieralny okolo 1000zl przerobka ,prosze o podawanie podobnych zamienników wzajemnie sobie pomożemy i ułatwimy obsluge yych aut dzieki !
9,5
Renault Scenic I
RX4 2.0 i 140KM 103kW
Przy bardzo spokojnej i wolnej jeździe całkiem sensownie. Przy stałej prędkości pomiędzy 110 a 120 km/h auto pali 10 l/100 km. Problem powstaje gdy do pokonania mamy dłuższą trasę i chcemy jechać szybciej niż 120 km/h. Wtedy auto zamienia się w prawdziwe

Usterki Renault Scenic I

Liczba wpisów: 142
Niskie obroty biegu jałowego
  • Renault Scenic I Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW 1999-2003
  • silnik
Wydaje mi się, że obroty biegu jałowego są za niskie, wskazówka obrotomierza pokazuje 500obr/min, natomiast po podłączeniu pod komputer diagnostyczny wskazuje na obroty między 740-760obr/min. Na ucho można stwierdzić to stojąc obok auta, gdyż zamiast równo i miarowo pracować, popierduje. Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale jak przy włączonym silniku pompuje pedałem hamulca, to obroty wzrastają, a gdy przestanę, spadają poniżej 500obr/min i po chwili stabilizują na 500obr/min. Jest to o tyle denerwujące, gdyż trudno ruszyć autem tak, aby je nie zadławić.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Terkotanie (chrobotanie) w silniku podczas przyspieszania.
  • Renault Scenic I Minivan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • silnik
Witam, mój problem polega na tym że w czasie jazdy podczas dodawania gazu słychać w silniku jakby chrobotanie (terkotanie) a kiedy zwalniam gaz i jadę normalnie to cichnie dodam że ten chrobot nasila się wraz z obrotami silnika i od około 2500 - 3000 obr. jest już naprawdę głośno. Dodam że na postoju tego nie słychać bez względu na wysokość obrotów. Przebieg silnika to 200 tyś. (przynajmniej tyle jest na liczniku), branie oleju to 1 l. na około 2 tyś. km. Gdyby ktoś miał pomysł gdzie szukać problemu byłbym bardzo wdzięczny bo dotychczasowi moi doradcy proponowali dodatkowo wygłuszyć komorę silnika albo pogłośnić radio.
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Silnik- obroty wzrastają po czym auto gaśnie (kontrolki usterki elektronicznej/świece oraz migocząca czerwona kontrolka CHECK)
  • Renault Scenic I Minivan 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2001
  • inne
Witam serdecznie :) Jestem tu nowicjuszem więc nie wiem nawet czy w dobrej kategorii się zapytuję. Mój samochód to Renault Scenic I 1.4... Kilka razy wyświetliła się żółta kontrolka oznaczająca usterkę elektroniczną lub też coś ze świecami (zwiększyły się obroty) po chwili zgasła i zaczęła migać czerwona kontrolka CHECK (silniczek z napisem stop) i autko zamarło. Nie chciało ruszyć. Po jakimś czasie znów normalnie mogłam je odpalić i jechać dalej. Jednakże znów wystąpił ten sam problem i autko stoi... Co może być tego przyczyną? Czy to może być wina przepustnicy? Już sama nie wiem. Autko jest u mechanika- wyczyścił błąd i niby ok- ale po dwóch dniach problem znów się pojawił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Scenic I RX4