Szukaj

Informacje o Renault Scenic I Minivan 1.9 dT 95KM 70kW 1997-1999

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: VANy
Produkowany od roku 1996, kompaktowy minivan (segment K). Renault Scenic stanowił uzupełnienie w katalogu francuskiej marki w klasie vanów, zajmując w nim miejsce obok większego brata Espace. Z początku były tylko wariantem nadwoziowym modelu Megane (sprzedawany był jako Megane Scenic), co nie stanęło na przeszkodzie, by otrzymał nagrodę Samochodu Roku 1997 na Starym Kontynencie. Renault Scenic szybko stał się sporym sukcesem rynkowym marki – dotychczas nabywców znalazło ponad 5 milionów egzemplarzy. Najnowsza, czwarta generacja Scenica dostępna jest od roku 2016. Oferowany jest również 7-osobowy wariant samochodu noszący nazwę Grand Scenic. Trzy pierwsze generacje Renault Scenica dostępne były również w wersjach uterenowionych: RX4, Conquest oraz XMOD.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~em
Renault Scenic I
Minivan 1.9 dT 95KM 70kW
Za rozsadne pieniadze mozna otrzymac obszerny samochod wygodny do wsiadania i wysiadania. Dzieki swym niewielkim wymiarom nie ma duzej trudnosci ze znalezieniem miejsca na parkingu i jest miejsce na bagaze podczas wyjazdu na wczasy. Przy duzej ilosci ofert na rynku warto poszukac auta z klimatyzacja badz szyberdachem (oczywiscie bez tego tez mozna sie obyc). Co do silnika, to nie wiem jak znosi on zasilanie w olej opalowy badz olej roslinny. Nie praktykuje takich rzeczy. Ta pozorna oszczednosc moze doprowadzic do uszkodzenia ukladu wtryskowego badz innych podzespolow silnika i wtedy naprawa bylaby bardziej kosztowna niz zaoszczedzonych kilka zlotych.
4,3
~kuba.c69@gmail.com
Renault Scenic I
Minivan 1.9 dT 95KM 70kW
Nie wiem skąd ten pogląd że Scenic jest awaryjny!?! piszą tak ci co kupili okazyjnie auto po trzech wypadkach zaniedbane i teraz cudów od niego wymagają!!!jak na te pieniądze jest super!!!ma mnóstwo miejsca dobry silnik i zawieszenie!!!i jak o każde auto trzeba dbać!!!
3,3
~jarek_orlowski@op.pl
Renault Scenic I
Minivan 1.9 dT 95KM 70kW
Denerwują mnie ciągłe drobne usterki elektryki-raz się coś nie świeci na desce rozdzielczej, później jest dobrze itd. Ostatni wysiadło mi sterowanie dmuchawą i klimą (płytka z elektroniką)-dostępne tylko w serwisie -470zł!!! Ogólnie wygodny, tylko ten silnik diesla-za głośny w porównaniu do nowoczesnych silników diesla.

Usterki Renault Scenic I

Liczba wpisów: 142
Niskie obroty biegu jałowego
  • Renault Scenic I Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW 1999-2003
  • silnik
Wydaje mi się, że obroty biegu jałowego są za niskie, wskazówka obrotomierza pokazuje 500obr/min, natomiast po podłączeniu pod komputer diagnostyczny wskazuje na obroty między 740-760obr/min. Na ucho można stwierdzić to stojąc obok auta, gdyż zamiast równo i miarowo pracować, popierduje. Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale jak przy włączonym silniku pompuje pedałem hamulca, to obroty wzrastają, a gdy przestanę, spadają poniżej 500obr/min i po chwili stabilizują na 500obr/min. Jest to o tyle denerwujące, gdyż trudno ruszyć autem tak, aby je nie zadławić.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Terkotanie (chrobotanie) w silniku podczas przyspieszania.
  • Renault Scenic I Minivan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • silnik
Witam, mój problem polega na tym że w czasie jazdy podczas dodawania gazu słychać w silniku jakby chrobotanie (terkotanie) a kiedy zwalniam gaz i jadę normalnie to cichnie dodam że ten chrobot nasila się wraz z obrotami silnika i od około 2500 - 3000 obr. jest już naprawdę głośno. Dodam że na postoju tego nie słychać bez względu na wysokość obrotów. Przebieg silnika to 200 tyś. (przynajmniej tyle jest na liczniku), branie oleju to 1 l. na około 2 tyś. km. Gdyby ktoś miał pomysł gdzie szukać problemu byłbym bardzo wdzięczny bo dotychczasowi moi doradcy proponowali dodatkowo wygłuszyć komorę silnika albo pogłośnić radio.
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Silnik- obroty wzrastają po czym auto gaśnie (kontrolki usterki elektronicznej/świece oraz migocząca czerwona kontrolka CHECK)
  • Renault Scenic I Minivan 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2001
  • inne
Witam serdecznie :) Jestem tu nowicjuszem więc nie wiem nawet czy w dobrej kategorii się zapytuję. Mój samochód to Renault Scenic I 1.4... Kilka razy wyświetliła się żółta kontrolka oznaczająca usterkę elektroniczną lub też coś ze świecami (zwiększyły się obroty) po chwili zgasła i zaczęła migać czerwona kontrolka CHECK (silniczek z napisem stop) i autko zamarło. Nie chciało ruszyć. Po jakimś czasie znów normalnie mogłam je odpalić i jechać dalej. Jednakże znów wystąpił ten sam problem i autko stoi... Co może być tego przyczyną? Czy to może być wina przepustnicy? Już sama nie wiem. Autko jest u mechanika- wyczyścił błąd i niby ok- ale po dwóch dniach problem znów się pojawił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Scenic I Minivan