Szukaj

Informacje o Renault Scenic I Minivan 2.0 i 115KM 85kW 1997-1999

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: VANy
Produkowany od roku 1996, kompaktowy minivan (segment K). Renault Scenic stanowił uzupełnienie w katalogu francuskiej marki w klasie vanów, zajmując w nim miejsce obok większego brata Espace. Z początku były tylko wariantem nadwoziowym modelu Megane (sprzedawany był jako Megane Scenic), co nie stanęło na przeszkodzie, by otrzymał nagrodę Samochodu Roku 1997 na Starym Kontynencie. Renault Scenic szybko stał się sporym sukcesem rynkowym marki – dotychczas nabywców znalazło ponad 5 milionów egzemplarzy. Najnowsza, czwarta generacja Scenica dostępna jest od roku 2016. Oferowany jest również 7-osobowy wariant samochodu noszący nazwę Grand Scenic. Trzy pierwsze generacje Renault Scenica dostępne były również w wersjach uterenowionych: RX4, Conquest oraz XMOD.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 82,7 x 93 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~ScenicLover
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 115KM 85kW
Wspaniały samochód, zwinny w miescie, pakowny i komfortowy na trasie. rewelacyjne zawieszenie, elastyczny silnik, fantastyczne rozwiązania z dziedziny ergonomii i zagospodarowania przestrzeni. Mam go od nowości (10 lat) i ani myślę o sprzedaży. To prawda, że jest to francuski piesek, którego trzeba traktowć delikatnie i cały czas dolega mu jakiś duperel. Nie daje prestiżu Mercedesa, ani precyzji prowadzenia Hondy. Ale to nie jest istotne, to samochód z którym można się zaprzyjaźnić, włączasz radio Jazz i suniesz z szerokim uśmiechem na twarzy. Choćby na koniec świata.
3,9
~maumig@wp.pl
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 115KM 85kW
tutaj można by długo pisać...przed kupnem tego auta przeczytałem setki takich opini ....i z reguły to co czytałem to: francuskie gówno, delikatne zawieszenie drogi części....a wiec przybliże troche....otóz troche w tym prawdy jest w tym zawieszeniu....naprawde jest delikatne i jezeli należysz do grona osób których denerwuje non stop czegoś stuknie pukanie itp to odradzam.....to autko ciagle jest słychać jak pokonuje dziurypo kupnie auta wymieniłem dużo w zawieszeniu...a i tak jak wyjechałem to słyszałem jakieś dziwne trzaski których nawet nie mogłem zlokalizować aby je usunąć, jezeli chodzi o cześci to nie osukujmy sie sa one porównywalne do innych marek aut tej samej klasy, oczywiście jeżeli kupujesz częsci w serwisach to może cie zaboleć ale w tych czasach trzeba kombinować ...tu alegro, tu giełda, tu sklepik z częściami u wuja Zbycha i wcale nie wydają sie te częsci takie drogie, np: lapa silnika-75zł, koncówki drążka-60zł, filtr kabinowy 55zł, gumy stabilizatora 35zł, amorki ok 150zł itp....
3,1
~miki
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 115KM 85kW
Najpierw plusy - przestronny jak na auto mierzące 4,2m, wygodne i dosyć oszczędne. A teraz MINUSY. Ilość napraw przyprawia o ból głowy! Przez 20 tys wymieniona skrzynia biegów, pompa olejowa, 2 razy rozrusznik, padł immobiliser, pompa paliwowa o drobnych pierdołkach już nie wspominam.
Średnie spalanie dla Renault Scenic I Minivan 2.0 i 115KM 85kW 1997-1999
8,7
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 115KM 85kW
Mam scenica 2.0 RXE, jazda praktycznie cały czas na klimie (przez ostatnie 3 miesiące). Mam instalację BRC Light (sekwencja). Spalanie na odcinkach do 30km dziennie przy bardz, bardzo dynamicznej jezdzie to 11-11,5 litra gazu. Na tych samych odcinkach moja Żona spaliła 10, ale jeżdżąc grzecznie ;). Trasa (dopiero przede mną) na pewno będzie zależeć od jazdy, ale mogę stwierdzić po obrotach (przy 160km/h już prawie 4tys) że nie ma co szaleć, trzymając 2-2,5 tysiąca koło 9 powinno być - dopisze jak sprawdzę. Części: tanie, dużo części od francuzów i anglików, nie ma z tym problemu. Lampa przednia z mechanizmami - 100zł, wkład do lusterka podgrzewany nowy 25zł, kompletny rozrząd z rolkami i napinaczem 160zł. mam porownanie do mondeo mk3... o niebo taniej i w paliwie i w czesciach - ford jednak dla bogatych ;). Auto prowadzi się rewelacyjnie, miękkie zawieszenie, balony na 14 calówkach i nasze polskie drogi nie straszne. Extra widoczność a i zapas mocy pod maską pozwalający na płynną bezpieczną jazdę. Czy jadę sam czy 5-osobowym kompletem różnicy w mocy i spalaniu nie czuje. Pozdrawiam
8,4
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 115KM 85kW
jeżeli chodzi o paliwko to jak na taki silnik 140km to pali wg mnie mało...na trasie rekordowo udało mi się zejść do 6,5 l(pomiar kompa) co nie jest przekłamane jak niektórzy twierdzą bo tyle ile komp wskazał ze przepalilem litrów tyle wlałem...wiec trasa 6,5 ale przyznaje ze jade za kółkiem jak babcia... a te 6,5 udało sie osiagnąć na trasie wlokoc sie przez 4 h w sznurku za tirami z jednostajną prędkościa 80km/h ale tak normalnie to ok 7l trasa. Miasto- bez obaw jezeli tak jak ja dbacie o autko, nie bawicie sie w kubice to w 9l sie zmieścicie....max 10
8,8
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 115KM 85kW
Pomimo niskiego spalania LPG w cyklu miejskim trzeba doliczyć jeszcze spalanie benzyny przy rozruchu zimnego silnika. Średnio 2 km muszę przejechać na benzynie do czasu przełączenia się na LPG. Temperatura przełączenia na LPG = 38 st.C Średnie spalanie benzyny na 100 km to 3 litry (jeżdżę na krótkich dystansach).

Usterki Renault Scenic I

Liczba wpisów: 142
Niskie obroty biegu jałowego
  • Renault Scenic I Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW 1999-2003
  • silnik
Wydaje mi się, że obroty biegu jałowego są za niskie, wskazówka obrotomierza pokazuje 500obr/min, natomiast po podłączeniu pod komputer diagnostyczny wskazuje na obroty między 740-760obr/min. Na ucho można stwierdzić to stojąc obok auta, gdyż zamiast równo i miarowo pracować, popierduje. Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale jak przy włączonym silniku pompuje pedałem hamulca, to obroty wzrastają, a gdy przestanę, spadają poniżej 500obr/min i po chwili stabilizują na 500obr/min. Jest to o tyle denerwujące, gdyż trudno ruszyć autem tak, aby je nie zadławić.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Terkotanie (chrobotanie) w silniku podczas przyspieszania.
  • Renault Scenic I Minivan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • silnik
Witam, mój problem polega na tym że w czasie jazdy podczas dodawania gazu słychać w silniku jakby chrobotanie (terkotanie) a kiedy zwalniam gaz i jadę normalnie to cichnie dodam że ten chrobot nasila się wraz z obrotami silnika i od około 2500 - 3000 obr. jest już naprawdę głośno. Dodam że na postoju tego nie słychać bez względu na wysokość obrotów. Przebieg silnika to 200 tyś. (przynajmniej tyle jest na liczniku), branie oleju to 1 l. na około 2 tyś. km. Gdyby ktoś miał pomysł gdzie szukać problemu byłbym bardzo wdzięczny bo dotychczasowi moi doradcy proponowali dodatkowo wygłuszyć komorę silnika albo pogłośnić radio.
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Silnik- obroty wzrastają po czym auto gaśnie (kontrolki usterki elektronicznej/świece oraz migocząca czerwona kontrolka CHECK)
  • Renault Scenic I Minivan 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2001
  • inne
Witam serdecznie :) Jestem tu nowicjuszem więc nie wiem nawet czy w dobrej kategorii się zapytuję. Mój samochód to Renault Scenic I 1.4... Kilka razy wyświetliła się żółta kontrolka oznaczająca usterkę elektroniczną lub też coś ze świecami (zwiększyły się obroty) po chwili zgasła i zaczęła migać czerwona kontrolka CHECK (silniczek z napisem stop) i autko zamarło. Nie chciało ruszyć. Po jakimś czasie znów normalnie mogłam je odpalić i jechać dalej. Jednakże znów wystąpił ten sam problem i autko stoi... Co może być tego przyczyną? Czy to może być wina przepustnicy? Już sama nie wiem. Autko jest u mechanika- wyczyścił błąd i niby ok- ale po dwóch dniach problem znów się pojawił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Scenic I Minivan