Szukaj

Informacje o Renault Megane IV Hatchback 5d 1.6 dCi 130KM 96kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną. Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana, na której zbudowane są także Nissan Quashqai oraz Renault Talisman. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 79,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~Tomek
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.6 dCi 130KM 96kW
Po ukazaniu się Megane 4 samochód ten od razu zwrócił moją uwagę. Wygląd zewnętrzny - rewelacja. Wybrałem wersję GT-Line z dość dobrym wyposażeniem. Jest w opcji full LED, manualna skrzynia 6 biegowa. Po sześciu miesiącach użytkowania i przejechaniu 11 tys km po różnych drogach mogę stwierdzić, że : Na plus : - silnik - rewelacja. Dynamiczny, zapewnia super wrażenia z jazdy. Wprawdzie dane fabryczne dotyczące spalania to bzdura (w cyklu mieszanym na dystansie około 2000 km nie udało mi się zejść poniżej 5,5 l) ale nadmiernie paliwożerny to on nie jest. Przy dość dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym - około 6 litrów/100km. - wygląd zewnętrzny - o gustach się nie dyskutuje, ale dla mnie rewelacja. Zwłaszcza w wersji "letniej" na felgach 18. - układ jezdny - samochód prowadzi się bardzo dobrze, środek ciężkości nisko, więc jedzie jak przyklejony do jezdni. - przednie światła LED - polecam wszystkim. Warto dopłacić do tej opcji wyposażenia (ja miałem w cenie), bo widoczność w światłach mijania po prostu doskonała. Na minus : - klapa bagażnika - w czasie deszczu czy po myciu samochodu otwarcie pokrywy bagażnika powoduje wlanie się części wody do środka. - dostęp do regulacji wyposażeniem samochodu (dmuchawa, system nawiewu itp.). Małe ikonki na centralnym wyświetlaczu powodują, że aby dokonać zmian należałoby się zatrzymać, bo trudno trafić we właściwą ikonkę. - zmiana ustawień - ustawiając tryb SPORT lub PERSON po wyłączeniu silnika pojazd zawsze wraca do trybu NEUTRAL. Nie udało mi się odnaleźć sposobu na ten problem. - słabe ogrzewanie - przy temperaturach około -5 stopni C żeby jako tako zagrzać samochód trzeba przejechać co najmniej 10 km. Gdybym jeszcze raz miał kupować ten samochód to przydałoby się mieć w nim automatyczną skrzynię biegów, kamerę cofania (widoczność do tyłu z miejsca kierowcy taka średnia).
4,3
~makszub
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.6 dCi 130KM 96kW

Usterki Renault Megane IV

Liczba wpisów: 44
Silnik bierze olej oraz skrzynia biegów hurgocze
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ napędowy
  • 58 tys. km
Zgłaszam dwa problemy Po pierwsze samochód bierze olej jak dobra frytkownica 2 800 przebiegu i trzeba dolać ponad litr a druga sprawa to skrzynia biegów hurgocze na serwisie powiedzieli mi że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni samochód ma na ten moment 5 lat pierwsza rejestracja 19 rok a więc teoretycznie cztery przebieg 58 000 w Renault na Gocławiu Powiedzieli mi w sprawie silnika że może brać nawet litr na 1000 km co dla mnie jest bez sensem ale dobra natomiast skrzynia biegów nie obejmuje żadna akcja serwisowa nawet rękojmia ani nic dla mnie science fiction jest to że skrzynia biegów w takim samochodzie manualna rozpada się przy 58 000 km Odpowiedz serwisu nie ma rękojmi Nie ma gwarancji samochód jeszcze jest w sumie niespłacony Pan Mechanik na Białowieskiej w Renówce stwierdził że może odkupić ode mnie ten samochód za 10 000 jak uważam że jest felerny po prostu kurwa żenada. Aczkolwiek może się mylę może to ja jestem jakieś roszczeniowy i po prostu trafiłem felerny model. I kłócę się z biednymi mechanikami bez racji.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Nadmierne zużycie oleju silnikowego
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • silnik
  • 30 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 11
Samochód nowy - wszystko OK. Po pierwszej wymianie oleju 30000 km po przejechaniu 8000 km info - "Uzupełnij olej". Dolany litr. Po 6000 km uzupełnij olej. Mniej więcej tak to wyglądało do kolejnej wymiany. Po kolejnej wymianie oleju 60000 km. Po 3000 km dolany litr. Po kolejnych 2800 km dolany litr. Olej Evolution ELF SXR900 15W-40. Serwis od początku na stanowisku, że zużycie zgodnie z danymi silnika do 0,7 czy 0,8 l (nieważne) na 1000km jest w normie. Nie zainteresowali się faktem, że problemu początkowo nie było, że pojawił się i że przybiera na sile.
16 komentarzy
Renault Megane IV Hatchback 5d