Szukaj

Informacje o Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną. Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana, na której zbudowane są także Nissan Quashqai oraz Renault Talisman. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72,2 x 73,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~esc17
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Przed zakupem pochodziłem sceptycznie do 1.2 TCe, a po przeczytaniu wielu opinii na grupkach raczej byłem na nie. Mimo to, do dziś samochód jest nadal w moich rękach i pokonałem nim już ponad 40 tysięcy kilometrów - jak to się stało? Megane IV z 1.2 TCe to samochód nie dla każdego - katalogowe 10.9 do setki nie powala, ale w rzeczywistości auto jest bardzo dynamiczne, szczególnie przy redukcji i wyprzedzaniu, bo dość wysoko się kręci jak na tak małą pojemność. Ogólne wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus, auto klei się do drogi i na szczególną pochwałę zasługuje skrzynia, która pracuje jak po wyjeździe z salonu i biegi wchodzą jak w masło. Nie jest to jednak jednostka stworzona do upalania, bo jest to nadal silnik 1.2 i tutaj nie ma co szarżować, bo trochę szybkich startów na mieście i robi nam spalanie na poziomie 9 litrów na 100km - 10 litrów jeszcze mi się nie udało przebić, ale mimo wszystko, 9 litrów jak na dynamiczniejszą jazdę to nadal sporo. Ogólnie podczas codziennej eksploatacji w cyklu mieszanym jest to bardziej 6 - 6,5 litra, a na spokojnej trasie (70 - 100 km/h) jesteśmy w stanie zejść nawet poniżej 4 litrów. Warto też wspomnieć o samym wnętrzu, które w tych bogatszych wersjach jest rewelacyjnie wykończone, ale oczywiście nie obyło się bez wpadek w stylu trzeszczącego fotela, czy innych plastikowych elementów na desce rozdzielczej - mimo wszystko, jak na swoją klasę to jest naprawdę dobrze i mając porównanie do Audi A3, to tutaj jest zdecydowanie lepiej. I należałoby tutaj uwypuklić też pare poważnych wad: przede wszystkim silnik, przy większych prędkościach i długich trasach lubi łyknąć nieco oleju - nie są to wysokie wartości, zazwyczaj przy intensywnym jeżdżeniu jest to ok. 0,5 litra na 10 tysięcy kilometrów, ale jednak takie zjawisko występuje. Po drugie system multimediów to jest istny dramat, wszystko się zacina i w którymś momencie utwory przestają się przewijać podczas przesyłania muzyki przez bluetooth. Tutaj dobra rada dla posiadaczy iPhone - bluetooth nie odpali wam muzyki, do póki nie będziecie mieli zakupionej choć jednej piosenki z iTunes i pobranej na telefon. Także zanim ktoś sobie odpali Spotify, to trzeba najpierw kupić jakiś kawałek w iTunes, później sparować z samochodem, puścić ten kawałek i dopiero możemy puszczać co chcemy - paranoja. Na szczęście takie akrobacje musimy robić tylko raz, później smartfon odrazu łączy się z samochodem.
4,7
~Andreyew
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Kupując to auto wybrałem system pucharowy czyli drogę eliminacji poszczególnych modeli kompaktowych. Podstawowymi kryteriami mojego wyboru były: silnik 4 cylindrowy o mocy minimum 120 KM, praca zawieszenia, wyciszenie oraz oczywiście cena. Po dwumiesięcznych testach w salonach różnych marek na placu boju pozostały Renault Magane i VW Golf. Minimalnie na punkty wygrało Megane, przede wszystkim dzięki niższej cenie ale nie tylko. Moja "Meganka" to wersja Intens w limitowanej edycji GT-Line. W zasadzie auto posiada wszystko "oprócz skóry" (chociaż boczki siedzeń są ze skóry ekologicznej) choć jak jak na moje potrzeby nawet za dużo. Ocenę wybranego przeze mnie auta po kilkunastu tygodniach użytkowania przedstawiam poniżej. Dodam jeszcze, że jest moje pierwsze francuskie auto, więc wrażeń będzie sporo. Moje poprzednie auto to Hyundai i30 (moją ocena:https://www.autocentrum.pl/oceny/hyundai/i30/ii/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.4-mpi-100km-2012-2015/ocena-kierowcy-i190496/ do którego będę się odnosił w moich ocenach.
4,5
~Pawełek
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Megane 4 - piękny, urzekający, komfortowy samochód. Daje mnóstwo pozytywnych emocji. Jest bardzo komfortowy i przyjemny w używaniu. Od siebie daję 4 gwiazdki, a chciałbym 4,5, więc to tak na zachętę. Megane ma oczywiście swoje wady lecz jest ich zdecydowanie mniej niż zalet. A przeciwnikom Renault odpowiem: "życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami" ;-)
Åšrednie spalanie dla Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2016-2018
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Średnie spalanie przez okres jaki użytkowałem samochód wyniosło 8,8 l/100km, gdzie ok 70% to miasto, a reszta trasa. W mieście (Warszawa) głównie przy dojazdach do pracy (ok 50% obwodnica S8, 50% ruch typowo miejski) spalanie zwykle wychodziło ok 9,4 - 9,6. Myślę że w zakorkowanym ruchu miejskim spokojenie by palił powyżej 10l. Przez miesiąc gdy jeździłem dużo na krótkich dystansach wokół przysłowiowego komina spalił mi 11l. Na autostradzie przy 140km/h, w zależności od ukształtowania terenu, kierunku i siły wiatru spalanie waha się w grnicach 7,5 - 8,5l. Po drogach krajowych palił mi ok 6,5 - 7l. Wszystkie wartości które tu podałem są liczone z dystrybutora, komputer pokazuje ok 0,5l mniej. Jeżdżę raczej dynamicznie, ale nie jak jakiś szaleniec ;) Mógłby palić z 1l mniej.
7,5
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Jeśli chodzi o dynamikę i komfort jazdy to jak na razie nie mam się do czego przyczepić. Spalanie duże jak na silnik 1.2. W mieście (Kraków) przy jeździe w ciągłych korkach w zimie spalanie potrafi wynieść 9.5. Gdyby nie ciągłe remonty i totalne paraliże dróg jestem w stanie zejść z tym spalaniem w mieście do 8.5l/100km. Autostrada na tempomacie 120 - 6l/100km. Trasa Kraków - Zakopane przy prędkości około 80km/h 5.6l/100km. Jeżdżę głównie na trybie COMFORT. Przy sporcie i mocniejszej jeździe wskazania są większe.
7,2
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z dynamiki i właściwości jezdnych samochodu, ale jeśli chodzi o spalanie to już nie bardzo. Po dodaniu gazu brakuje skali na 'Aktualnym spalaniu' (max 29.9), a nie jest tak, że wciska się gaz do 'dechy' tylko nawet normalnie - żółwie przyspieszenie to i tak ponad 20l na 'Aktualnym' (czy wszyscy tak mają? - nie wiem). 5l osiągnięto jadąc maksymalnie oszczędnie (trasa 50km - prędkość 50-80 km/h). 9.3 to jazda po mieście (chwilowe stinty nawet podchodzą pod 10l) - teoretycznie jadąc oszczędnie przy umiarkowanym ruchu można osiągnąć po mieście około 7.3-7.8, ale to raczej średnia przyjemność z jazdy. Trasa Kraków-Toruń-Kraków przy trzech osobach i prędkości głównie 110-130 km/h to spalanie 6.5l - czyli spalanie średnie 'obiecane' przez producenta przy cyklu miejskim, więc bardzo słabo to wychodzi. Cykl mieszany przy oszczędnej jeździe to osiągnięte 7.2l - tutaj trasa 250km, a miasto 300km. Ogólnie średnia przy moich trasach waha się mniej więcej od 8 do 8.6l (50/50 - miasto/drogi poza miejskie), czyli bardzo daleko od wartości obiecanych przez producenta (autem nie szaleję bo jeszcze się troszkę dociera - 4000 km). Liczę, że spalanie spadnie chociaż o 0,5l po całkowitym doatarciu i wizycie w ASO :) Także zastanawiam się czy 1.6 Sce 114KM nie byłby bardziej oszczędny. Jednak dynamika, komfort jazdy i cisza w silniku 1.2 130KM pozwalają na rzeczywiście odprężenie za kierownicą.

Usterki Renault Megane IV

Liczba wpisów: 44
Silnik bierze olej oraz skrzynia biegów hurgocze
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 58 tys. km
Zgłaszam dwa problemy Po pierwsze samochód bierze olej jak dobra frytkownica 2 800 przebiegu i trzeba dolać ponad litr a druga sprawa to skrzynia biegów hurgocze na serwisie powiedzieli mi że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni samochód ma na ten moment 5 lat pierwsza rejestracja 19 rok a więc teoretycznie cztery przebieg 58 000 w Renault na Gocławiu Powiedzieli mi w sprawie silnika że może brać nawet litr na 1000 km co dla mnie jest bez sensem ale dobra natomiast skrzynia biegów nie obejmuje żadna akcja serwisowa nawet rękojmia ani nic dla mnie science fiction jest to że skrzynia biegów w takim samochodzie manualna rozpada się przy 58 000 km Odpowiedz serwisu nie ma rękojmi Nie ma gwarancji samochód jeszcze jest w sumie niespłacony Pan Mechanik na Białowieskiej w Renówce stwierdził że może odkupić ode mnie ten samochód za 10 000 jak uważam że jest felerny po prostu kurwa żenada. Aczkolwiek może się mylę może to ja jestem jakieś roszczeniowy i po prostu trafiłem felerny model. I kłócę się z biednymi mechanikami bez racji.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • ukÅ‚ad wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Nadmierne zużycie oleju silnikowego
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • silnik
  • 30 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 12
Samochód nowy - wszystko OK. Po pierwszej wymianie oleju 30000 km po przejechaniu 8000 km info - "Uzupełnij olej". Dolany litr. Po 6000 km uzupełnij olej. Mniej więcej tak to wyglądało do kolejnej wymiany. Po kolejnej wymianie oleju 60000 km. Po 3000 km dolany litr. Po kolejnych 2800 km dolany litr. Olej Evolution ELF SXR900 15W-40. Serwis od początku na stanowisku, że zużycie zgodnie z danymi silnika do 0,7 czy 0,8 l (nieważne) na 1000km jest w normie. Nie zainteresowali się faktem, że problemu początkowo nie było, że pojawił się i że przybiera na sile.
16 komentarzy
Renault Megane IV Hatchback 5d