Szukaj

Informacje o Renault Megane IV Hatchback 5d

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną. Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana, na której zbudowane są także Nissan Quashqai oraz Renault Talisman. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4359 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2058 mm
Wysokość 1447 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2044 mm
Rozstaw osi 2669 mm
Rozstaw kół - przód 1591 mm
Rozstaw kół - tył 1586 mm
Zwis przedni 919 mm
Zwis tylny 771 mm
Prześwit 145 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 886 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 866 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1418 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1420 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1247 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 434 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1111 mm
Wysokość bagażnika 520 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 790 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1582 mm
Wysokość progu załadowczego 750 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~esc17
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Przed zakupem pochodziłem sceptycznie do 1.2 TCe, a po przeczytaniu wielu opinii na grupkach raczej byłem na nie. Mimo to, do dziś samochód jest nadal w moich rękach i pokonałem nim już ponad 40 tysięcy kilometrów - jak to się stało? Megane IV z 1.2 TCe to samochód nie dla każdego - katalogowe 10.9 do setki nie powala, ale w rzeczywistości auto jest bardzo dynamiczne, szczególnie przy redukcji i wyprzedzaniu, bo dość wysoko się kręci jak na tak małą pojemność. Ogólne wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus, auto klei się do drogi i na szczególną pochwałę zasługuje skrzynia, która pracuje jak po wyjeździe z salonu i biegi wchodzą jak w masło. Nie jest to jednak jednostka stworzona do upalania, bo jest to nadal silnik 1.2 i tutaj nie ma co szarżować, bo trochę szybkich startów na mieście i robi nam spalanie na poziomie 9 litrów na 100km - 10 litrów jeszcze mi się nie udało przebić, ale mimo wszystko, 9 litrów jak na dynamiczniejszą jazdę to nadal sporo. Ogólnie podczas codziennej eksploatacji w cyklu mieszanym jest to bardziej 6 - 6,5 litra, a na spokojnej trasie (70 - 100 km/h) jesteśmy w stanie zejść nawet poniżej 4 litrów. Warto też wspomnieć o samym wnętrzu, które w tych bogatszych wersjach jest rewelacyjnie wykończone, ale oczywiście nie obyło się bez wpadek w stylu trzeszczącego fotela, czy innych plastikowych elementów na desce rozdzielczej - mimo wszystko, jak na swoją klasę to jest naprawdę dobrze i mając porównanie do Audi A3, to tutaj jest zdecydowanie lepiej. I należałoby tutaj uwypuklić też pare poważnych wad: przede wszystkim silnik, przy większych prędkościach i długich trasach lubi łyknąć nieco oleju - nie są to wysokie wartości, zazwyczaj przy intensywnym jeżdżeniu jest to ok. 0,5 litra na 10 tysięcy kilometrów, ale jednak takie zjawisko występuje. Po drugie system multimediów to jest istny dramat, wszystko się zacina i w którymś momencie utwory przestają się przewijać podczas przesyłania muzyki przez bluetooth. Tutaj dobra rada dla posiadaczy iPhone - bluetooth nie odpali wam muzyki, do póki nie będziecie mieli zakupionej choć jednej piosenki z iTunes i pobranej na telefon. Także zanim ktoś sobie odpali Spotify, to trzeba najpierw kupić jakiś kawałek w iTunes, później sparować z samochodem, puścić ten kawałek i dopiero możemy puszczać co chcemy - paranoja. Na szczęście takie akrobacje musimy robić tylko raz, później smartfon odrazu łączy się z samochodem.
3,9
~ADAM TL
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.3 TCe 115 FAP 115KM 85kW
Samochód - cena do jakości, ok, pod warunkiem ze samochód kupiony jaki roczny w ASO za 58000zł - nowy taki sam 85000zł, Silnik 1,3 - rewelacja, natomiast zawieszenie - bardzo bardzo głośno pracujące, poprzednie samochody ford focus mk 2FL oraz ford focus mk3 - w fordzie zawieszenie to była bajka!, ogólnie plastiki ok, prowadzenie ok, Bardzo odczuwalne szumy przy większych prędkościach - szumy z okolic drzwi - uszczelki? Spalanie/ dynamika - powyżej moich oczekiwań - ok 6,2l podsumowywująca za takie pieniądze jak kupiłem to ok, natomiast jak za nowe 85tyś za nowe - to bym był rozczarowany,
4,5
~Tomek
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.6 dCi 130KM 96kW
Po ukazaniu się Megane 4 samochód ten od razu zwrócił moją uwagę. Wygląd zewnętrzny - rewelacja. Wybrałem wersję GT-Line z dość dobrym wyposażeniem. Jest w opcji full LED, manualna skrzynia 6 biegowa. Po sześciu miesiącach użytkowania i przejechaniu 11 tys km po różnych drogach mogę stwierdzić, że : Na plus : - silnik - rewelacja. Dynamiczny, zapewnia super wrażenia z jazdy. Wprawdzie dane fabryczne dotyczące spalania to bzdura (w cyklu mieszanym na dystansie około 2000 km nie udało mi się zejść poniżej 5,5 l) ale nadmiernie paliwożerny to on nie jest. Przy dość dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym - około 6 litrów/100km. - wygląd zewnętrzny - o gustach się nie dyskutuje, ale dla mnie rewelacja. Zwłaszcza w wersji "letniej" na felgach 18. - układ jezdny - samochód prowadzi się bardzo dobrze, środek ciężkości nisko, więc jedzie jak przyklejony do jezdni. - przednie światła LED - polecam wszystkim. Warto dopłacić do tej opcji wyposażenia (ja miałem w cenie), bo widoczność w światłach mijania po prostu doskonała. Na minus : - klapa bagażnika - w czasie deszczu czy po myciu samochodu otwarcie pokrywy bagażnika powoduje wlanie się części wody do środka. - dostęp do regulacji wyposażeniem samochodu (dmuchawa, system nawiewu itp.). Małe ikonki na centralnym wyświetlaczu powodują, że aby dokonać zmian należałoby się zatrzymać, bo trudno trafić we właściwą ikonkę. - zmiana ustawień - ustawiając tryb SPORT lub PERSON po wyłączeniu silnika pojazd zawsze wraca do trybu NEUTRAL. Nie udało mi się odnaleźć sposobu na ten problem. - słabe ogrzewanie - przy temperaturach około -5 stopni C żeby jako tako zagrzać samochód trzeba przejechać co najmniej 10 km. Gdybym jeszcze raz miał kupować ten samochód to przydałoby się mieć w nim automatyczną skrzynię biegów, kamerę cofania (widoczność do tyłu z miejsca kierowcy taka średnia).
Åšrednie spalanie dla Renault Megane IV Hatchback 5d
6,3 – 7,5
l/100 km
4,7 – 5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Przy dojeździe do pracy połowe wsiami połowę miastem wicznie zakorkowanym średnio spala w okolichach 6,5l (+/- 0,3l), maksymalnie spaliło mi 7l a minimalnie 5,3 na trasie gdzie prędkość była 60-120km w zależności od drogi ale to raczej wyjątek przeważnie przy jeździe +/- 120 na trasie spala koło 5,8l. Ogólnie dla mnie spalanie jest jak najbardziej w porządu. (Dane podaje z obliczeń po tankowaniu do pełna, komputer przekłamuje zawsze od 0.1l do czasem i 0,6l )
4,4
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.5 dCi 90KM 66kW
Przy 100 na 6 biegu pokazuje się spalanie rzędu 3.7. Na płaskiej drodze bywa że jeszcze spada. Przy 120 apetyt na poziomie 4.3. Droga mieszana, miasto:trasa- 40:60 komputer średnio wskazuje 4.3. Jazda tylko po mieścić, gdzie nie pokonuje dystansów większych niż 2 km osiągam 5.3, silnik zazwyczaj niedogrzany, wskazówka leży lub dopiero się podnosi.
10,7
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Nie bylam w stanie utrzymac tego auta. Przesiadlam sie z toyoty corolli e12 116KM w dieslu. Ona nie palila nic. A to, piekne auto, ale w miescie palilo jak smok. Dla porownania toyota miesiecznie 300zl na paliwo a megane 500 w tym samym okresie, jesli chodzi o ceny paliw. Sadze ze silnik do tej budy jest po prostu niewydajny. Mysle se lepszym wyborem byloby 130KM

Usterki Renault Megane IV

Liczba wpisów: 44
Silnik bierze olej oraz skrzynia biegów hurgocze
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 58 tys. km
Zgłaszam dwa problemy Po pierwsze samochód bierze olej jak dobra frytkownica 2 800 przebiegu i trzeba dolać ponad litr a druga sprawa to skrzynia biegów hurgocze na serwisie powiedzieli mi że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni samochód ma na ten moment 5 lat pierwsza rejestracja 19 rok a więc teoretycznie cztery przebieg 58 000 w Renault na Gocławiu Powiedzieli mi w sprawie silnika że może brać nawet litr na 1000 km co dla mnie jest bez sensem ale dobra natomiast skrzynia biegów nie obejmuje żadna akcja serwisowa nawet rękojmia ani nic dla mnie science fiction jest to że skrzynia biegów w takim samochodzie manualna rozpada się przy 58 000 km Odpowiedz serwisu nie ma rękojmi Nie ma gwarancji samochód jeszcze jest w sumie niespłacony Pan Mechanik na Białowieskiej w Renówce stwierdził że może odkupić ode mnie ten samochód za 10 000 jak uważam że jest felerny po prostu kurwa żenada. Aczkolwiek może się mylę może to ja jestem jakieś roszczeniowy i po prostu trafiłem felerny model. I kłócę się z biednymi mechanikami bez racji.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • ukÅ‚ad wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Nadmierne zużycie oleju silnikowego
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • silnik
  • 30 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 11
Samochód nowy - wszystko OK. Po pierwszej wymianie oleju 30000 km po przejechaniu 8000 km info - "Uzupełnij olej". Dolany litr. Po 6000 km uzupełnij olej. Mniej więcej tak to wyglądało do kolejnej wymiany. Po kolejnej wymianie oleju 60000 km. Po 3000 km dolany litr. Po kolejnych 2800 km dolany litr. Olej Evolution ELF SXR900 15W-40. Serwis od początku na stanowisku, że zużycie zgodnie z danymi silnika do 0,7 czy 0,8 l (nieważne) na 1000km jest w normie. Nie zainteresowali się faktem, że problemu początkowo nie było, że pojawił się i że przybiera na sile.
16 komentarzy
Renault Megane IV Hatchback 5d