Szukaj

Informacje o Renault Megane IV GT 1.6 TCe 205KM 151kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną. Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana, na której zbudowane są także Nissan Quashqai oraz Renault Talisman. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1618 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 205 KM (151 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2400 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,7 x 81,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,9
~Robert
Renault Megane IV
GT 1.6 TCe 205KM 151kW
Ciekawy samochód za rozsądną cenę, czuć moc chociaż za dynamiczną jazdę trzeba sporo zapłacić zużyciem paliwa ponad 11 litrów.Trochę to przeszkadza w trasie mam też Lagunę GT ale diesel i tam jest 3 litry mniej. W mieście trudno zejść poniżej 9,5 na krajówkach 8,5 . Wkurza mnie jak w poprzednim zaniżanie zużycia paliwa przez komputer o prawie litr.Samochód rewelacyjnie wygodny , super amortyzuje mimo opon o profilu 40. Nie wiem jak to zrobili ale 2 x lepsij od Laguny która ma profil 45 i 55 na zimę, może to że jest nowy, ale Laguna nigdy nie była tak komfortowa. $ control lepiej sprawdza się w Lagunie tu po prostu jest pomaga w manewrach ale przy teście łosia jest dziwne wrażenie uciekania tyłu. Materiłay w środku uważam za rewelacyjne , znów w porównaniau z Laguna GT , nic nie trzeszczy , przyjemne w dotyku.
4,6
~Alex
Renault Megane IV
GT 1.6 TCe 205KM 151kW
Ogólnie samochód oceniam pozytywnie. W tej cenie (na start nieco ponad 100k, z paroma dodatkami i po rabacie zmieściłem się w 105k brutto) dostajemy całkiem fajnie działający automat, naprawdę niezłe osiągi i unikalną w skali segmentu tylną oś skrętną. Samochód nie ma zbyt wielu poważnych, irytujących wad (co nie oznacza, że wszystkie rozwiązania są idealne!), ale ciężko znaleźć coś, co by go kasowało kompletnie z listy zakupów (szczegóły poniżej). Ot, bardzo rozsądne, całkiem szybkie i dające sporo frajdy wozidło.
4,7
~Jakub
Renault Megane IV
GT 1.6 TCe 205KM 151kW
Bardzo dobry samochód do miasta i do krótszych tras. Przyjemność jak płynie z jazdy, trzymanie foteli, precyzja układu kierowniczego oraz mocy znacznie odbiega od swojej podstawowej wersji. Zostałem bardzo przyjemnie zaskoczony z całokształtu tego modelu i bardzo go polecam, bo opłaca się dołożyć i wybrać wersję GT nad podstawowymi Megankami :D.

Usterki Renault Megane IV

Liczba wpisów: 44
Silnik bierze olej oraz skrzynia biegów hurgocze
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 58 tys. km
Zgłaszam dwa problemy Po pierwsze samochód bierze olej jak dobra frytkownica 2 800 przebiegu i trzeba dolać ponad litr a druga sprawa to skrzynia biegów hurgocze na serwisie powiedzieli mi że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni samochód ma na ten moment 5 lat pierwsza rejestracja 19 rok a więc teoretycznie cztery przebieg 58 000 w Renault na Gocławiu Powiedzieli mi w sprawie silnika że może brać nawet litr na 1000 km co dla mnie jest bez sensem ale dobra natomiast skrzynia biegów nie obejmuje żadna akcja serwisowa nawet rękojmia ani nic dla mnie science fiction jest to że skrzynia biegów w takim samochodzie manualna rozpada się przy 58 000 km Odpowiedz serwisu nie ma rękojmi Nie ma gwarancji samochód jeszcze jest w sumie niespłacony Pan Mechanik na Białowieskiej w Renówce stwierdził że może odkupić ode mnie ten samochód za 10 000 jak uważam że jest felerny po prostu kurwa żenada. Aczkolwiek może się mylę może to ja jestem jakieś roszczeniowy i po prostu trafiłem felerny model. I kłócę się z biednymi mechanikami bez racji.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • ukÅ‚ad wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Nadmierne zużycie oleju silnikowego
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • silnik
  • 30 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 12
Samochód nowy - wszystko OK. Po pierwszej wymianie oleju 30000 km po przejechaniu 8000 km info - "Uzupełnij olej". Dolany litr. Po 6000 km uzupełnij olej. Mniej więcej tak to wyglądało do kolejnej wymiany. Po kolejnej wymianie oleju 60000 km. Po 3000 km dolany litr. Po kolejnych 2800 km dolany litr. Olej Evolution ELF SXR900 15W-40. Serwis od początku na stanowisku, że zużycie zgodnie z danymi silnika do 0,7 czy 0,8 l (nieważne) na 1000km jest w normie. Nie zainteresowali się faktem, że problemu początkowo nie było, że pojawił się i że przybiera na sile.
16 komentarzy
Renault Megane IV GT