Szukaj

Informacje o Renault Megane IV Grandtour 1.6 dCi 130KM 96kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną. Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana, na której zbudowane są także Nissan Quashqai oraz Renault Talisman. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 79,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Stop & Start
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,1
~Firma
Renault Megane IV
Grandtour 1.6 dCi 130KM 96kW
Za całokształt, szkolna dwójka. Jedyne, co ratuje ten samochód, to silnik. Jest ogromną zaletą tego pojazdu. Najgorsze jednak jest to, że na tak niską ocenę auto zasługuje z powodu...głupot, głupich niedociągnięć ze strony Renault, przez co nie przekonam się do tej marki przez następne 10 lat. Jeździłem kilka lat Vectrą B, Audi A3 a teraz Hondą Civic VIII. Teraz posiadam Renault Megane jako samochód służbowy. Pierwsze co mi się nie spodobało, to maska która jakby chciała zaraz się katapultować przy prędkościach powyżej 130km/h. I o ile przy tej prędkości można po prostu być czepliwym, tak przy prędkości 180km/h i więcej...musiałem się zatrzymać na poboczu i sprawdzić, czy ją domknąłem bo byłem przekonany, że jest otwarta. Myliłem się. Ten typ tak ma. Wszyscy koledzy z firmy mają dokładnie to samo, więc to nie indywidualny przypadek. Następną rzeczą która pojawia się u każdego jest jakiś śmieszny balon który wychodzi z przedniego nadkola. Komputer raz na jakiś czas potrafi mi się wyłączyć na sekundę-dwie, ze dwa razy podczas jazdy zrestartował się całkiem. Następna sprawa...spryskiwacze. Spróbujcie spryskać przednią szybę przy prędkości powyżej 100km/h. Powodzenia. Choćby nie wiem jak je ustawić (pytałem nawet w serwisie Renault) nigdy w życiu nie spryskają wyżej niż do 1/3 wysokości szyby. Koszmar. 15 letnie Audi nie miało z tym problemów, że nie wspomnę o Civicu. Teraz boczne szyby. Auto ma niecały rok...a ich opuszczanie/podnoszenie? Skrzypi, trzeszczy, idzie powoli...serio? W samochodzie z 2017 roku? Lecimy dalej z minusami. Regulacja głośności. Pal licho tą beznadziejną manetkę za kierownicą która wg mnie jest bezsensowna. Najzabawniejsza jest jednak skala. Czy to radio, czy usb - najpierw zabawnie jest w głośności między 0 a 4. 0 to kompletna cisza, jedynka ledwo wyczuwalna że cokolwiek leci, dwójka ok, trójka ok, czwórka spory przeskok. Średnia spójność, ale prawdziwy szok dzieje się dalej. Jeśli chcecie podgłośnić, to skala jest do 31, gdzie...po 16 stopniach nie zmienia się nic. NIC. NIC NIC NIC. Jest identycznie, z każdego źródła. Jakież to zabawne. Po co więc skala która ma dwa razy tyle? Uwierzcie, że takich niedociągnięć ten samochód ma mnóstwo, ale w tej chwili nawet ciężko mi je wszystkie spamiętać. Całe szczęście, że jest to auto służbowe. Fajny silnik to nie wszystko. Nigdy, przenigdy nie kupię Renault.
4,9
~Ireneusz
Renault Megane IV
Grandtour 1.6 dCi 130KM 96kW
Jest świetny. Miałem okazję przez tydzień jeździć nowym BMW serii 1- 116 KM: wolę moje Megane. Auto zachwyca wyglądem. Na wielu portalach oceniajacych samochody uznawane jest za najładniejsze. Eleganckie i agresywne. Bardzo dobra jakość materiałów. Taki drobiazgi, - schowni wyłożone filcem, aby niec nie stukało, podświetlenie zewnętrzne bardzo pomocne i eleganckie. I jeszcze elektronika: systemy wspomagające kierowcę- jest niemal wszystko. I ten dzwięk BOSE- wymiata. Polecam
4,7
~Łukaniu
Renault Megane IV
Grandtour 1.6 dCi 130KM 96kW

Usterki Renault Megane IV

Liczba wpisów: 44
Silnik bierze olej oraz skrzynia biegów hurgocze
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ napędowy
  • 58 tys. km
Zgłaszam dwa problemy Po pierwsze samochód bierze olej jak dobra frytkownica 2 800 przebiegu i trzeba dolać ponad litr a druga sprawa to skrzynia biegów hurgocze na serwisie powiedzieli mi że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni samochód ma na ten moment 5 lat pierwsza rejestracja 19 rok a więc teoretycznie cztery przebieg 58 000 w Renault na Gocławiu Powiedzieli mi w sprawie silnika że może brać nawet litr na 1000 km co dla mnie jest bez sensem ale dobra natomiast skrzynia biegów nie obejmuje żadna akcja serwisowa nawet rękojmia ani nic dla mnie science fiction jest to że skrzynia biegów w takim samochodzie manualna rozpada się przy 58 000 km Odpowiedz serwisu nie ma rękojmi Nie ma gwarancji samochód jeszcze jest w sumie niespłacony Pan Mechanik na Białowieskiej w Renówce stwierdził że może odkupić ode mnie ten samochód za 10 000 jak uważam że jest felerny po prostu kurwa żenada. Aczkolwiek może się mylę może to ja jestem jakieś roszczeniowy i po prostu trafiłem felerny model. I kłócę się z biednymi mechanikami bez racji.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Nadmierne zużycie oleju silnikowego
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • silnik
  • 30 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 12
Samochód nowy - wszystko OK. Po pierwszej wymianie oleju 30000 km po przejechaniu 8000 km info - "Uzupełnij olej". Dolany litr. Po 6000 km uzupełnij olej. Mniej więcej tak to wyglądało do kolejnej wymiany. Po kolejnej wymianie oleju 60000 km. Po 3000 km dolany litr. Po kolejnych 2800 km dolany litr. Olej Evolution ELF SXR900 15W-40. Serwis od początku na stanowisku, że zużycie zgodnie z danymi silnika do 0,7 czy 0,8 l (nieważne) na 1000km jest w normie. Nie zainteresowali się faktem, że problemu początkowo nie było, że pojawił się i że przybiera na sile.
16 komentarzy
Renault Megane IV Grandtour