Szukaj

Informacje o Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną. Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana, na której zbudowane są także Nissan Quashqai oraz Renault Talisman. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83,6 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

4,6
~ganire
Renault Megane IV
Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW
Samochód bardzo dobrze wyciszony, świetne zawieszenie, jest cicho nawet przy wolnossącym silniku 1.6 SCE. Podróż autostradowymi prędkościami nie była uciążliwa. W sumie 450 km z prędkościami 140 - 160 km/h, przez chwilę nawet 190 - auto było stabilne, żadnych drgań na kierownicy, żadnego bujania, cicho, wygodnie i spokojnie - widać że jest przygotowane na znacznie większe prędkości przy mocniejszych silnikach. W ostrzejsze zakręty wchodzi pewnie, nie kołysze, dobrze trzyma się drogi.Przy prędkości 140 auto wykorzystuje pełną moc, więc nie było problemów przy żadnym wzniesieniu - nic nie zwalniało. Auto pakowne, przy rozłożonych fotelach zabraliśmy z synem 2 rowery z kołami 29 calowymi, 2 składaki znajomych, 2 walizki, 3 pary rolek, parasole plażowe, 2 plecaczki i jeszcze było miejsce. Tapicerka nie skrzypi, nie trzeszczy, jedynie fotel kierowcy odrobinę. Czego można się doczepić ? Skrzynia biegów nieco odstaje od całości, wygląda jakby była z niższego modelu. Silnik wolnossący ma swoje ograniczenia, przy niskich obrotach jest mułowaty, do wyprzedzania i dynamicznej jazdy wymaga redukcji na niższe biegi, jeśli ktoś jeździł wcześniej z turbiną, musi się do tego przyzwyczaić. Plusem jest dłuższa żywotność silnika, mniejsza awaryjność, prostota budowy, brak "turbodziury".
4,3
~Maliniak
Renault Megane IV
Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW
Witam. Samochodem jeżdżę już prawie rok i nabiłem 18tys km. Ogólne wrażenie bardzo dobre i pomimo kilku minusów gdybym miał kupować teraz samochód to z 90% pewnością powiem, że kupiłbym Megane. Wraz z żoną szukaliśmy kompaktowego samochodu kombi. Ja dojeżdżam codziennie do pracy ok 40km w jedną stronę wraz z kilkoma osobami więc musiało być przestronne. Jeździmy też dużo po mieście na krótkich dystansach więc diesla byłoby mi szkoda. Dlatego rozważaliśmy wolnossący silnik benzynowy. Z tego powodu kilka modeli już odpadło gdyż posiadały tylko silniki o małej pojemności z turbiną. W tych sprawach jestem konserwatywny i nie mam zaufania do takiego rozwiązania. Z tego powodu odpadły samochody z grupy Volkswagen. Poza tym te samochody były dużo droższe i według mnie gorzej wykonane. Te samochody są przereklamowane. Niemieckie media faworyzują tych producentów nie doceniając francuskiej konkurencji. W grę wchodził Fiat Tipo, ale gorzej wykonany i długo się na niego czekało. Chociaż bardzo dobre wrażenie to auto robi. Toyota Auris fajna, ale droższa. Mniejsza i nie robiła na mnie takiego wrażenia jak Renault. Padło na Megane w wersji ZEN z wyprzedaży rocznika i z oponami GRATIS, dodatkowo miała czujniki parkowania przód/tył. Ładny, szary kolor i dostępne od ręki. Po roku stwierdzam, że dobrze wybraliśmy i nie żałuję.
4,8
~PK
Renault Megane IV
Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW
Samochód wizualnie, funkcjonalnie i kosztowo bardzo przyjemne. Zawsze posiadałem samochody niemieckie i długo nie mogłem przekonać się do samochodów francuski a tu w końcu zmiana i przede wszystkim dobra. Niemiecka niezawodność dawno poszła w przestrzeń historii w raz z pojawieniem się silników TSI i do tego ta nudna niemiecka "solidność". Megan otworzył mi oczy - jestem mega zaskoczony wygodą samochodów francuskich i jeszcze ten design.
Średnie spalanie dla Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Megane IV
Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW
Witam, po przejechaniu 4600 km średnie spalanie w mieście na krótkich trasach do pracy i z powrotem wynosi 7.4 l/100km. W lecie spalanie na tych samych krótkich trasach wynosiło 7.1-7.2 l/100km. Jak na ten gabaryt auta jest bardzo dobrze. Brakuje tak ze 100KM ale przesiadka z Volvo 850 T 5 R wywołuje takie wnioski;-) jednak spalanie z 14l/100km na 7.4 rekompensuje spadek mocy;-) Dobrze, że Talismana zrobili z 1.8 224 KM ;-) Polecam ten samochód. Jest lepszy niż myślałem i nie żałuję ani zł wydanej na niego.
7,7
Renault Megane IV
Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW
Samochód mam od niedawna ,przebieg ok 2000 tys km więc można powiedzieć że na dotarciu.Spalanie zależne od stylu jazdy oraz uwaga ukształtowania terenu ,dużo górek podjazdów generalnie przy przejazdach do 10km w jedną stronę pokazuje średnie w granicach 8,2-8,3 wracając do domu jadąc z górki schodzę poniżej 8 litrów. Paradoksalnie w trybie eco pali więcej wydaje mi się że z racji tego że odruchowo naciskamy bardziej na pedał gazu gdyż auto już wogóle nie chce jechać. Samochód godny polecenia właśnie w uwagi na ten silnik ,pali więcej od mojego poprzedniego 1,5 dci (110KM) ale właśnie to że ten silnik jest prosty bez turbo itd itp spowodowało że go wybrałem. Pojemność baku 47L nie drenuje kieszeni przy dystrubutorze
6,8
Renault Megane IV
Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW
Auto posiadam 6 miesięcy. Silnik 1.6 nie jest demonem przyspieszenia ale do normalnej jazdy wystarcza. Spalanie zależy od stylu jazdy. Przy oszczędnej jeździe wynik w granicach 6.3l jest dobrym wynikiem. Ostatnio średnie spalanie na dystansie ok. 2,5 tyś km wyniosło 7l. Przebieg ten był zarówno jako jazda miejska jak i trasa. Podsumowując auto godne polecenia.

Usterki Renault Megane IV

Liczba wpisów: 44
Silnik bierze olej oraz skrzynia biegów hurgocze
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ napędowy
  • 58 tys. km
Zgłaszam dwa problemy Po pierwsze samochód bierze olej jak dobra frytkownica 2 800 przebiegu i trzeba dolać ponad litr a druga sprawa to skrzynia biegów hurgocze na serwisie powiedzieli mi że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni samochód ma na ten moment 5 lat pierwsza rejestracja 19 rok a więc teoretycznie cztery przebieg 58 000 w Renault na Gocławiu Powiedzieli mi w sprawie silnika że może brać nawet litr na 1000 km co dla mnie jest bez sensem ale dobra natomiast skrzynia biegów nie obejmuje żadna akcja serwisowa nawet rękojmia ani nic dla mnie science fiction jest to że skrzynia biegów w takim samochodzie manualna rozpada się przy 58 000 km Odpowiedz serwisu nie ma rękojmi Nie ma gwarancji samochód jeszcze jest w sumie niespłacony Pan Mechanik na Białowieskiej w Renówce stwierdził że może odkupić ode mnie ten samochód za 10 000 jak uważam że jest felerny po prostu kurwa żenada. Aczkolwiek może się mylę może to ja jestem jakieś roszczeniowy i po prostu trafiłem felerny model. I kłócę się z biednymi mechanikami bez racji.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Nadmierne zużycie oleju silnikowego
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • silnik
  • 30 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 12
Samochód nowy - wszystko OK. Po pierwszej wymianie oleju 30000 km po przejechaniu 8000 km info - "Uzupełnij olej". Dolany litr. Po 6000 km uzupełnij olej. Mniej więcej tak to wyglądało do kolejnej wymiany. Po kolejnej wymianie oleju 60000 km. Po 3000 km dolany litr. Po kolejnych 2800 km dolany litr. Olej Evolution ELF SXR900 15W-40. Serwis od początku na stanowisku, że zużycie zgodnie z danymi silnika do 0,7 czy 0,8 l (nieważne) na 1000km jest w normie. Nie zainteresowali się faktem, że problemu początkowo nie było, że pojawił się i że przybiera na sile.
16 komentarzy
Renault Megane IV Grandtour