Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 93 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Roni
Renault Megane III
Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW
Jeden z najbardziej niezawodnych samochodów, jakimi miałem okazję jeździć dłużej, niż tylko kilka miesięcy. Przez 1,5 roku przejechałem ponad 70.000 km i dopiero teraz piszę tę opinię. Przestronny, wygodny, z bardzo dynamicznym, a zarazem niezwykle oszczędnym i bezawaryjnym 130-konnym silnikiem, który wraz z 6-biegową skrzynią daje sporą frajdę z jazdy przy chyba minimalnych kosztach. Spalanie 5,5 - 6 litrów na trasie i ok. 7 w mieście to wręcz rewelacyjny wynik. Oczywiście im więcej opcji wyposażenia tym lepiej, dlatego polecam wersje z climatronic, NAVI 3D, tempomatem, czujnikami parkowania, itp. Zawieszenie doskonale zestrojone i w moim przypadku absolutnie bezawaryjne (a jeżdżę naprawdę sporo). Zarówno na 17" kołach letnich, jak i 16" zimowych samochód ciasno wchodzi w zakręty. Przyspiesza płynnie i dynamicznie od samego dołu. Przy 120 km/h na 6-tym biegu nie trzeba nawet redukować. Po przejechaniu 1200 km w trasie nie czuć szczególnego zmęczenia. Użytkuję od prawie 2 lat. Kupiłem z dość dużym przebiegiem (ok. 190 tyś.). Obecnie licznik pokazuje prawie 270.000 i auto w dalszym ciągu nie przysparza najmniejszych problemów. Regularny serwis co 15 tyś. z pewnością procentuje. Olej w dalszym ciągu syntetyk 5W-30. Żadnych wycieków - silnik (jak na diesla) pracuje równo i cicho. Przy 23 st. mrozu odpala na dotyk. Megane III to naprawdę wygodny i bezpieczny samochód. Po przejechaniu 1200 km w trasie nie czuć szczególnego zmęczenia, czego istotną zasługą jest bardzo wydajna klimatyzacja. Dodatkowo, mimo 8 lat na rynku auto prezentuje wciąż świeży i atrakcyjny design. Wnętrze przyjemne, sprawia wrażenie o wiele bardziej przestronnego w porównaniu z Golfem czy A3. Podobnie w przypadku bagażnika. Dodatkowo po złożeniu tylnych siedzeń zaskakuje wręcz ładownością. Ogólnie samochód zdecydowanie godny polecenia. Wbrew obiegowym opiniom na temat Francuzów (opartych w dużej mierze na starszych modelach z lat 90-tych i 2000-nych) ten samochód to zupełnie inna bajka. Za stosunkowo niewielkie pieniądze można sprawić sobie naprawdę dobre auto, bogato wyposażone, do jazdy zarówno po mieście, jak i na długie trasy. Jeśli trafimy na zadbany i sprawdzony egzemplarz koszty utrzymania są wręcz minimalne, a przyjemność z jazdy spora.
4,9
~Renóweczka
Renault Megane III
Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW
RENAULT MEGANE III naprawdę godny polecenia samochód ( W rankingach bezawaryjności zajmuje zawsze miejsce miedzy 3 - 8 i zalicza się do najlepszych w klasie!!! potwierdzone przez niemiecką DEKRE I TUV ) za kwotę 79 tys. otrzymałem wspaniale auto i nie żałuję wyboru. Prezentuje się wyśmienicie , auto jeszcze przedliftowe ale dla mnie własnie wygląda rasowo i drapieżnie , wiadomo można sobie zderzak i pare detali wymienic . Zawieszenie sztywniutkie ciasno wchodzi w zakręty ( mialem do tej pory Polo, 206, Pssata B6 ,Focusa Mk I,Mazde 6, a w pracy mamy Focusy mk 2 i 3 i Octavie II tak więc ma odrobine rozeznania) silnik naprawde godny polecenia, 130km wystarcza, jedziemy 120km/h chcemy wyprzedzic i bez redukcji gaz a uauto odrazu reaguje. Naprawde polecam to auto jest agresywne i ze sportowym zacieciem, wyprzedzanie bezstresowe, bez wiekszych problemow 200km\'h, zadne problem :) Ponadto wbrew pozorom czesci są tanie biorąc pod uwagę marke oraz rocznik spalanie jest naprawde lepsze niz wiele innych aut tego segmentu ( Octavie , Golfy Focusy ,a jezdze głownie agresywnie) w miesćie do 6,5 litra no 7,5 sie zdarzy w zimie . Na trasie bajka 4,5 - 5 litrów naprawde da rade, opony szeroki profil naprawde komfortowe. Polecam to auto mi jezdzi sie wspaniale. Auto dobre do miasta jak i w trase, Ogólnie polecam
4,9
~Franek
Renault Megane III
Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW
POLECAM POLECAM !!!! auto ma dopiero 93 tyś km ale do tej pory nic nie nawaliło miałem mieszane uczucia Co do Renówki bo to moje pierwsze spotkanie z tą marką i jestem niesamowicie pozytywnie zaskoczony.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback