Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback Facelifting 2.0 16v TCe 180KM 132kW 2012-2013

Lata produkcji: 2012 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,7 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~Kamil
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Wybór Megane okazał się naprawdę rozsądnym wyborem(mój akurat w wersji GT), sprawuje się bardzo przyzwoicie. samochód zakupiony niecałe pół roku temu, przy przebiegu 156tys km (od tamtej pory przejechane jakieś 10ys km). Po zakupie założona instalacja gazowa STAG, działa poprawnie brak odczuwalnej różnicy między pracą na LPG na PB. Silnik działa dobrze, ma zapas mocy aby zapewnić dobre wrażenia z jazdy. Na mały minus skrzynia biegów, długie przełożenia powodują wydłużony czas zmiany biegów, czasami na zimnym silniku występuje problem z wrzuceniem jedynki lub wstecznego(ciężej wchodzi). Kolejnym minusem jest układ hamulcowy; Megan w wersji GT ma usportowiony charakter(silnik, wygląd, twardsze- szczególnie jak na standardy Renault zawieszenie, "sportowe fotele", sprtowa kierownica) i niestety hamulce są przeciętne- raczej spowalniają niż hamują; dopiero po wciśnięciu pedału w podłogę samochód hamuje tak jak powinien(jest to związane z systemem dohamowywania Renault). Da się oczywiście do tego przyzwyczaić ale jest to pewne niedociągnięcie. Na duży plus wyposażenie samochodu: dwustrefowa klimatyzacja, handsfree, tempomat, automatyczne wycieraczki, automatyczne światła, itd.. W środku niestety jest dosyć ciasno, po przesiadce z Mazdy 3 I generacji, miałem wrażenie klaustrofobii, wszystko jest dużo bliżej(siedzenia Cię otulają, dużo mniej schowków, i duży problem szczególnie w dłuższych trasach wyłącznie jeden i niestety zbyt wąski i płytki uchwyt na kubek. Generalnie samochód sprawuje się bardzo dobrze, przez ten czas nie pojawiły się żadne usterki, pewnym minusem jest wymiana tylnych tarcz, ponieważ trzeba to zrobić wraz z łożyskiem przez co robi się to dość kosztowne.
4,3
~Kamil
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Wybór Megane okazał się naprawdę rozsądnym wyborem(mój akurat w wersji GT), sprawuje się bardzo przyzwoicie. samochód zakupiony niecałe pół roku temu, przy przebiegu 156tys km (od tamtej pory przejechane jakieś 10ys km). Po zakupie założona instalacja gazowa STAG, działa poprawnie brak odczuwalnej różnicy między pracą na LPG na PB. Silnik działa dobrze, ma zapas mocy aby zapewnić dobre wrażenia z jazdy. Na mały minus skrzynia biegów, długie przełożenia powodują wydłużony czas zmiany biegów, czasami na zimnym silniku występuje problem z wrzuceniem jedynki lub wstecznego(ciężej wchodzi). Kolejnym minusem jest układ hamulcowy; Megan w wersji GT ma usportowiony charakter(silnik, wygląd, twardsze- szczególnie jak na standardy Renault zawieszenie, "sportowe fotele", sprtowa kierownica) i niestety hamulce są przeciętne- raczej spowalniają niż hamują; dopiero po wciśnięciu pedału w podłogę samochód hamuje tak jak powinien(jest to związane z systemem dohamowywania Renault). Da się oczywiście do tego przyzwyczaić ale jest to pewne niedociągnięcie. Na duży plus wyposażenie samochodu: dwustrefowa klimatyzacja, handsfree, tempomat, automatyczne wycieraczki, automatyczne światła, itd.. W środku niestety jest dosyć ciasno, po przesiadce z Mazdy 3 I generacji, miałem wrażenie klaustrofobii, wszystko jest dużo bliżej(siedzenia Cię otulają, dużo mniej schowków, i duży problem szczególnie w dłuższych trasach wyłącznie jeden i niestety zbyt wąski i płytki uchwyt na kubek. Generalnie samochód sprawuje się bardzo dobrze, przez ten czas nie pojawiły się żadne usterki, pewnym minusem jest wymiana tylnych tarcz, ponieważ trzeba to zrobić wraz z łożyskiem przez co robi się to dość kosztowne.
4,3
~Kamil
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Wybór Megane okazał się naprawdę rozsądnym wyborem(mój akurat w wersji GT), sprawuje się bardzo przyzwoicie. samochód zakupiony niecałe pół roku temu, przy przebiegu 156tys km (od tamtej pory przejechane jakieś 10ys km). Po zakupie założona instalacja gazowa STAG, działa poprawnie brak odczuwalnej różnicy między pracą na LPG na PB. Silnik działa dobrze, ma zapas mocy aby zapewnić dobre wrażenia z jazdy. Na mały minus skrzynia biegów, długie przełożenia powodują wydłużony czas zmiany biegów, czasami na zimnym silniku występuje problem z wrzuceniem jedynki lub wstecznego(ciężej wchodzi). Kolejnym minusem jest układ hamulcowy; Megan w wersji GT ma usportowiony charakter(silnik, wygląd, twardsze- szczególnie jak na standardy Renault zawieszenie, "sportowe fotele", sprtowa kierownica) i niestety hamulce są przeciętne- raczej spowalniają niż hamują; dopiero po wciśnięciu pedału w podłogę samochód hamuje tak jak powinien(jest to związane z systemem dohamowywania Renault). Da się oczywiście do tego przyzwyczaić ale jest to pewne niedociągnięcie. Na duży plus wyposażenie samochodu: dwustrefowa klimatyzacja, handsfree, tempomat, automatyczne wycieraczki, automatyczne światła, itd.. W środku niestety jest dosyć ciasno, po przesiadce z Mazdy 3 I generacji, miałem wrażenie klaustrofobii, wszystko jest dużo bliżej(siedzenia Cię otulają, dużo mniej schowków, i duży problem szczególnie w dłuższych trasach wyłącznie jeden i niestety zbyt wąski i płytki uchwyt na kubek. Generalnie samochód sprawuje się bardzo dobrze, przez ten czas nie pojawiły się żadne usterki, pewnym minusem jest wymiana tylnych tarcz, ponieważ trzeba to zrobić wraz z łożyskiem przez co robi się to dość kosztowne.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback Facelifting