Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 trzecia generacja Renault Megane stylistycznie została upodobniona do Renault Laguny, choć część projektowych rozwiązań zapożyczyła także od prototypu o nazwie Megane Coupe Concept. Samochód względem poprzednika miał również większe rozmiary. Dostępny był w wariantach hatchback, kombi, coupe, jak również coupe-cabrio. Megane III przeszło dwie modernizacje (w latach 2012 oraz 2013), z czego tą drugą wprowadzono spore zmiany w wyglądzie auta. Renault Megane trzeciej generacji produkowany był również w wariancie sedan (od roku 2009) – odmiana ta sprzedawana była jednakże jako odrębny model o nazwie Fluence.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,9 m
Długość 4295 mm
Szerokość 1808 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2037 mm
Wysokość 1471 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1989 mm
Rozstaw osi 2641 mm
Rozstaw kół - przód 1546 mm
Rozstaw kół - tył 1547 mm
Zwis przedni 862 mm
Zwis tylny 792 mm
Prześwit 120 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 890 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 884 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1476 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1417 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1418 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1363 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1702 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 405 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 372 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1152 mm
Wysokość bagażnika 510 mm
Szerokość bagażnika 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 862 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1550 mm
Wysokość progu załadowczego 749 mm
Drzwi tylne - szerokość 1067 mm
Drzwi tylne - wysokość 575 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,3
~Kamil
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Wybór Megane okazał się naprawdę rozsądnym wyborem(mój akurat w wersji GT), sprawuje się bardzo przyzwoicie. samochód zakupiony niecałe pół roku temu, przy przebiegu 156tys km (od tamtej pory przejechane jakieś 10ys km). Po zakupie założona instalacja gazowa STAG, działa poprawnie brak odczuwalnej różnicy między pracą na LPG na PB. Silnik działa dobrze, ma zapas mocy aby zapewnić dobre wrażenia z jazdy. Na mały minus skrzynia biegów, długie przełożenia powodują wydłużony czas zmiany biegów, czasami na zimnym silniku występuje problem z wrzuceniem jedynki lub wstecznego(ciężej wchodzi). Kolejnym minusem jest układ hamulcowy; Megan w wersji GT ma usportowiony charakter(silnik, wygląd, twardsze- szczególnie jak na standardy Renault zawieszenie, "sportowe fotele", sprtowa kierownica) i niestety hamulce są przeciętne- raczej spowalniają niż hamują; dopiero po wciśnięciu pedału w podłogę samochód hamuje tak jak powinien(jest to związane z systemem dohamowywania Renault). Da się oczywiście do tego przyzwyczaić ale jest to pewne niedociągnięcie. Na duży plus wyposażenie samochodu: dwustrefowa klimatyzacja, handsfree, tempomat, automatyczne wycieraczki, automatyczne światła, itd.. W środku niestety jest dosyć ciasno, po przesiadce z Mazdy 3 I generacji, miałem wrażenie klaustrofobii, wszystko jest dużo bliżej(siedzenia Cię otulają, dużo mniej schowków, i duży problem szczególnie w dłuższych trasach wyłącznie jeden i niestety zbyt wąski i płytki uchwyt na kubek. Generalnie samochód sprawuje się bardzo dobrze, przez ten czas nie pojawiły się żadne usterki, pewnym minusem jest wymiana tylnych tarcz, ponieważ trzeba to zrobić wraz z łożyskiem przez co robi się to dość kosztowne.
4,3
~Kamil
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Wybór Megane okazał się naprawdę rozsądnym wyborem(mój akurat w wersji GT), sprawuje się bardzo przyzwoicie. samochód zakupiony niecałe pół roku temu, przy przebiegu 156tys km (od tamtej pory przejechane jakieś 10ys km). Po zakupie założona instalacja gazowa STAG, działa poprawnie brak odczuwalnej różnicy między pracą na LPG na PB. Silnik działa dobrze, ma zapas mocy aby zapewnić dobre wrażenia z jazdy. Na mały minus skrzynia biegów, długie przełożenia powodują wydłużony czas zmiany biegów, czasami na zimnym silniku występuje problem z wrzuceniem jedynki lub wstecznego(ciężej wchodzi). Kolejnym minusem jest układ hamulcowy; Megan w wersji GT ma usportowiony charakter(silnik, wygląd, twardsze- szczególnie jak na standardy Renault zawieszenie, "sportowe fotele", sprtowa kierownica) i niestety hamulce są przeciętne- raczej spowalniają niż hamują; dopiero po wciśnięciu pedału w podłogę samochód hamuje tak jak powinien(jest to związane z systemem dohamowywania Renault). Da się oczywiście do tego przyzwyczaić ale jest to pewne niedociągnięcie. Na duży plus wyposażenie samochodu: dwustrefowa klimatyzacja, handsfree, tempomat, automatyczne wycieraczki, automatyczne światła, itd.. W środku niestety jest dosyć ciasno, po przesiadce z Mazdy 3 I generacji, miałem wrażenie klaustrofobii, wszystko jest dużo bliżej(siedzenia Cię otulają, dużo mniej schowków, i duży problem szczególnie w dłuższych trasach wyłącznie jeden i niestety zbyt wąski i płytki uchwyt na kubek. Generalnie samochód sprawuje się bardzo dobrze, przez ten czas nie pojawiły się żadne usterki, pewnym minusem jest wymiana tylnych tarcz, ponieważ trzeba to zrobić wraz z łożyskiem przez co robi się to dość kosztowne.
4,3
~Kamil
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Wybór Megane okazał się naprawdę rozsądnym wyborem(mój akurat w wersji GT), sprawuje się bardzo przyzwoicie. samochód zakupiony niecałe pół roku temu, przy przebiegu 156tys km (od tamtej pory przejechane jakieś 10ys km). Po zakupie założona instalacja gazowa STAG, działa poprawnie brak odczuwalnej różnicy między pracą na LPG na PB. Silnik działa dobrze, ma zapas mocy aby zapewnić dobre wrażenia z jazdy. Na mały minus skrzynia biegów, długie przełożenia powodują wydłużony czas zmiany biegów, czasami na zimnym silniku występuje problem z wrzuceniem jedynki lub wstecznego(ciężej wchodzi). Kolejnym minusem jest układ hamulcowy; Megan w wersji GT ma usportowiony charakter(silnik, wygląd, twardsze- szczególnie jak na standardy Renault zawieszenie, "sportowe fotele", sprtowa kierownica) i niestety hamulce są przeciętne- raczej spowalniają niż hamują; dopiero po wciśnięciu pedału w podłogę samochód hamuje tak jak powinien(jest to związane z systemem dohamowywania Renault). Da się oczywiście do tego przyzwyczaić ale jest to pewne niedociągnięcie. Na duży plus wyposażenie samochodu: dwustrefowa klimatyzacja, handsfree, tempomat, automatyczne wycieraczki, automatyczne światła, itd.. W środku niestety jest dosyć ciasno, po przesiadce z Mazdy 3 I generacji, miałem wrażenie klaustrofobii, wszystko jest dużo bliżej(siedzenia Cię otulają, dużo mniej schowków, i duży problem szczególnie w dłuższych trasach wyłącznie jeden i niestety zbyt wąski i płytki uchwyt na kubek. Generalnie samochód sprawuje się bardzo dobrze, przez ten czas nie pojawiły się żadne usterki, pewnym minusem jest wymiana tylnych tarcz, ponieważ trzeba to zrobić wraz z łożyskiem przez co robi się to dość kosztowne.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane III Hatchback Facelifting
7,6 – 8,3
l/100 km
4,5 – 6,2
l/100 km
9,5 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Spalanie tego auta bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Jeżdżę głównie po mieście (przy 100% jazdy w mieście spalanie oscyluje w okolicach 7.1 l/100 km). Wystarczy nauczyć się z nim należycie obchodzić. Gdy zaczynałem w listopadzie 2015 nim jeździć (przebieg z jakim go kupiłem to 32000), po mieście wychodziło ~7.9. Zmiana techniki jazdy wpłynęła na spadek do ~7.0. W trasie przy unikaniu autostrad (Poznań - Kołobrzeg - Poznań) 4.4 l/100 km. Przy trasie Poznań - Gorzów Wlkp-Niechorze - Gorzów- Poznań -> 5.8 l, z tym że znaczna część trasy to S3 albo A6. Staram się jeździć w trasie na tempomacie, zmieniając co 10 minut prędkość +/- 6 km żeby turbina miała smarowanie. Póki co jedyne koszty eksploatacyjne to wymiana oleju ze wszystkimi filtrami (580 zł). Na pewno czeka mnie czyszczenie i napełnienie klimy. Reasumując - polec zarówno silnik, jak i same auto.
5,8
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Spalanie tego auta bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Jeżdżę głównie po mieście (przy 100% jazdy w mieście spalanie oscyluje w okolicach 7.1 l/100 km). Wystarczy nauczyć się z nim należycie obchodzić. Gdy zaczynałem w listopadzie 2015 nim jeździć (przebieg z jakim go kupiłem to 32000), po mieście wychodziło ~7.9. Zmiana techniki jazdy wpłynęła na spadek do ~7.0. W trasie przy unikaniu autostrad (Poznań - Kołobrzeg - Poznań) 4.4 l/100 km. Przy trasie Poznań - Gorzów Wlkp-Niechorze - Gorzów- Poznań -> 5.8 l, z tym że znaczna część trasy to S3 albo A6. Staram się jeździć w trasie na tempomacie, zmieniając co 10 minut prędkość +/- 6 km żeby turbina miała smarowanie. Póki co jedyne koszty eksploatacyjne to wymiana oleju ze wszystkimi filtrami (580 zł). Na pewno czeka mnie czyszczenie i napełnienie klimy. Reasumując - polec zarówno silnik, jak i same auto.
6,7
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 1.6 16v 110KM 81kW
Na razie samochód na dotarciu ale póki co trzyma średnią fabryczną. Myślę, że w normalnej jeździe założenie 7-7,5 litra jest jak najbardziej realne. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - ocenę bym podniósł na 4,5. Samochód w trybie miejsko-podmiejskim pali 6,9-7,1/100. Po wyjechaniu na podmiejską szosę spalanie nabite w mieście szybko spada i średnio wg moich wyliczeń (spisuje każde tankowanie) trzyma fabryczną normę. W samej trasie fabryczne 5,5/100 jest do osiagnięcia tylko kiedy nie przekraczamy 90km/h i jedziemy bardzo oszczędnie na pustej drodze - dlatego oceny 5 nie dam. Normalnie w spokojnej trasie samochód pali ok 6,6/100, kiedy oszczędzamy to nawet 6/100 (mój rekord)a kiedy nam się spieszy autostradą i duzo wyprzedzamy 7,5 (ale to też mój wynik - spokojnie można spalić więcej).

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback Facelifting