Szukaj

Informacje o Renault Megane III Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW 2012-2013

Lata produkcji: 2012 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 15,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~alek.33
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Auto ma dobre proporcje cena/jakość. Narzekania na drobiazgi. Uczucie zazdrości patrząc na mijające cię bryki. Auto anonimowe. Stoisz obok niego, patrzysz na nie i go nie widzisz. Jeżeli nie przeszkadza ci to? - kupuj. Wybrałem kombi bo ma o wiele ciekawsze tylne lampy. Zaprojektowane by jeździć wg przepisów. Zatem na francuskie warunki - do 130km/h. Powyżej zaczyna hałasować. Bywa że gaśnie przy ruszaniu. Jednak trzeba mu dodać gazu jak w benzynie. Małe spalanie. Dostępne części. Łatwość napraw. Fajnie było by mieć coś innego ale czy chciałbym ponosić koszty napraw jak w droższych autach? Jednak nie. Wg zasady każdemu wg potrzeb, lub też posiadaj to na co cię stać - mnie stać na Megane. Spokojnie jeździć, słuchać silnika, nie kręcić zbyt mocno a będzie długo służyć. Nic nie piszą o ergonomii i komforcie podróży - radio firmowe jest Tragiczne!
3,6
~alek
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
W opisie modelu: niższa klasa średnia, no i tak jest. Technika na 3-4 gwiazdki, design na trzy. Całokształt na 3. Bez fajerwerków. Nie zachwyca, ale i nie rozczarowuje. Na ulicy przejdziesz obok i nie zauważysz. Za to lejesz paliwo, pilnujesz terminów wymian podzespołów i jeździsz. Wolno się nagrzewa zimą. Bardzo słaba jakość radia i głośników. W modelu z fabryczną nawigacją wymiana radia na niefabryczne wiąże się z utratą tejże. Zatem zastanówcie się przed zakupem co jest dla Was ważniejsze. Jakość dźwięków czy też wbudowana nawigacja. W ocenach poniżej przeważnie po cztery gwiazdki, jednak o całokształcie decyduje również styl auta, wygląd, oryginalność, a ta jest przeciętna. Rozważałem zakup Opel Signum, Volvo V50, Lancia Delta, Fiat Croma, Honda Civic. Wyszła nijaka meganka. Tylko w kombi bo nie podobają mi się tylne lampy w Hatchbecku. Szukałem benzyny do miasta a jest turbo-diesel w trasy. Czy dobrze? -Nie wiem.
4,5
~Piotr
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Wersja Privillage, bardzo bogate wyposażenie. W momencie zakupu auto w tej konfiguracji było tańsze od konkurencji o ponad 20tys (wyprzedaz rocznika i prawie 30% upust na aucie)!. Niczego nie brakuje, wszystko działa jak należy. Prze cały okres użytkowania nic się nie zepsuło. Zawieszenie odporne na nasze drogi - do wymiany od nowości były tylko tuleje wahaczy, nadal amortyzatory oryginalne. Raz wymienione żarówki. Olej wymieniam co 20ty nie 30 jak zaleca producent. Wymieniłem na gwarancji skrzypiącą sprężynę pedału sprzęgła (strasznie irytowało podczas jazdy w mieście). Silnik nieco słaby do tego auta. Przydałoby się 130KM. Żeby jeżdić nim dynamicznie trzeba liczyć się ze spalaniem sporo wyższym niż podaje producent. W mieście około 7,3-7,8 l/100km; autostrada z predkosciami do 140km/h 6,2 l/100km; autstrada do DK albo NL przez niemcy z butem w podlodze gdzie się da 7,4 l/100km. Nie, żeby się nie dało zejść poniżej 6 czy 5 l/100km, ale ja zwyczajnie zawsze się spieszę :)
Średnie spalanie dla Renault Megane III Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW 2012-2013
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Wspaniały automat miasto dość specyficzne Gorzów Wlkp. z górki pod górkę więc spalanie lekko zawyżone w stosunku do innych miast. Trasa pomiędzy 90-100 - 4,8 l przy 126 Km/h - 5,8 l średnia; Trasa przy 110 - Km/h - 5,1-5,4 l; Trasa powyżej 140 km/h - około 7,2 l; Wszystkie testy zrobione przy 4 osobach i pełnym bagażniku. Miasto w zależności od pory roku waha się o 1 litr więcej bo stoję i grzeje silnik i studzę przez 2-5 min.
5,5
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
trasa 5 osób + pełny bagażnik (trasa mieszana autostrada 150 km/h drogi lokalne 110 km/h) - 5,8 l. tylko jazda miejska na krótkich odcinkach 6,6 l, zimą 7,2 jazda autostradą/ekspresówką nie przekraczając 120 km/h - 5,2 l auto ma 135 tyś przebiegu - zrobiłem nim ponad 55 tyś zmieniłem tylko żarówkę :) jak na automat to nieźle olbrzymi bagażnik, bogate wyposażenie, średnia jakość elementów wykończenia wnętrza ogólnie polecam jako tanie w eksploatacji auto rodzinne
6,1
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Plus za brak problemów i niezbyt drogie przeglądy. 20kkm pomiędzy przeglądami też przyjemne. Spalanie daleko od "katalogowego".

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Grandtour Facelifting