Szukaj

Informacje o Renault Megane III Grandtour Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 trzecia generacja Renault Megane stylistycznie została upodobniona do Renault Laguny, choć część projektowych rozwiązań zapożyczyła także od prototypu o nazwie Megane Coupe Concept. Samochód względem poprzednika miał również większe rozmiary. Dostępny był w wariantach hatchback, kombi, coupe, jak również coupe-cabrio. Megane III przeszło dwie modernizacje (w latach 2012 oraz 2013), z czego tą drugą wprowadzono spore zmiany w wyglądzie auta. Renault Megane trzeciej generacji produkowany był również w wariancie sedan (od roku 2009) – odmiana ta sprzedawana była jednakże jako odrębny model o nazwie Fluence.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4559 mm
Szerokość 1804 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2037 mm
Wysokość 1507 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1534 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2019 mm
Rozstaw osi 2703 mm
Rozstaw kół - przód 1546 mm
Rozstaw kół - tył 1547 mm
Zwis przedni 862 mm
Zwis tylny 994 mm
Prześwit 120 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 890 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 884 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1475 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1436 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1418 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1379 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1762 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1600 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 524 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1100 mm
Wysokość bagażnika 505 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 994 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1850 mm
Wysokość progu załadowczego 561 mm
Drzwi tylne - szerokość 1070 mm
Drzwi tylne - wysokość 750 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~alek.33
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Auto ma dobre proporcje cena/jakość. Narzekania na drobiazgi. Uczucie zazdrości patrząc na mijające cię bryki. Auto anonimowe. Stoisz obok niego, patrzysz na nie i go nie widzisz. Jeżeli nie przeszkadza ci to? - kupuj. Wybrałem kombi bo ma o wiele ciekawsze tylne lampy. Zaprojektowane by jeździć wg przepisów. Zatem na francuskie warunki - do 130km/h. Powyżej zaczyna hałasować. Bywa że gaśnie przy ruszaniu. Jednak trzeba mu dodać gazu jak w benzynie. Małe spalanie. Dostępne części. Łatwość napraw. Fajnie było by mieć coś innego ale czy chciałbym ponosić koszty napraw jak w droższych autach? Jednak nie. Wg zasady każdemu wg potrzeb, lub też posiadaj to na co cię stać - mnie stać na Megane. Spokojnie jeździć, słuchać silnika, nie kręcić zbyt mocno a będzie długo służyć. Nic nie piszą o ergonomii i komforcie podróży - radio firmowe jest Tragiczne!
4,4
~Przemek
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.6 16v 100KM 74kW
Spełnia pokładane w nim nadzieje, czyli zawsze odpali i dowiezie na miejsce. Nie będzie to najszybsza i najbardziej emocjonująca podróż w Twoim życiu, ale jeśli lubisz spokojną jazdę bez naginania przepisów, to dobrze trafiłeś. Auto z tym silnikiem zapewnia przede wszystkim święty spokój pod względem serwisowym, bo części są tanie, powszechnie dostępne, a silnik jest pozbawiony drogiego osprzętu. Wystarczająco przestronny dla rodziny 2+2 i z pakownym bagażnikiem. Ma kilka ergonomicznych wpadek we wnętrzu, ale nie rzutują one jakoś bardzo negatywnie na bardzo pozytywną ocenę całości.
4,3
~hiciu_24
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2.0 16v 140KM 103kW
Wybrany na zasadzie kompromisu między charakterem użytkowania (głównie krótkie dojazdy i niski roczny przebieg - benzyna), małymi rozmiarami miejsca do parkowania (samochód faktycznie kompaktowy jak na to co oferuje) i charakterystyką jazdy (komfort i bezpieczna jazda poprzez posiadanie zapasu mocy). Samochód ze specyficznym układem napędowym, jak na kompakt pojemy i dający względny komfort. Nie jest też najwolniejszy na drodze. Charakterystyki pojazdu wskazują na samochód przeznaczony do jazdy na średnich dystansach do 200km w ruchu mieszanym, wtedy jego zalety zdecydowanie przewyższają wady.
Średnie spalanie dla Renault Megane III Grandtour Facelifting
6,4 – 11,0
l/100 km
4,6 – 7,4
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.2 TCe 115KM 85kW
Wszystkie moje wyliczenia podaje na podstawie tankowania do pełna i faktycznie przejechanych km. Według mnie zużycie paliwa w tym modelu jest nadzwyczaj zadowalające. Spalanie poniżej 6l/100 km jest jak najbardziej do osiągnięcia jednak wymaga bardzo ostrożnego obchodzenia się z pedałem gazu. W moim codziennym użytkowaniu (10 km do pracy, trochę jazdy w mieście raczej bez korków) najczęstsze spalanie to ok 6,5l/100 km. Próbowałem również "wyjeździć" jeden zbiornik paliwa w sposób bardzo dynamiczny (duże prędkości, wysokie obroty, przejazd 100 km autostradą) i dało to taki efekt, że przejechałem 635 km na 52l paliwa oczywiście z włączoną klimatyzacją. W przeliczeniu daje to ok 8,2l/100km. Spalanie na poziomie 5,4l osiągnąłem jadąc dłuższą trasę z prędkością 80-90 km/h na 6 biegu.
8,0
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2.0 dCi 160KM 118kW
Trasa około 600km. Około 200km po normalnych drogach. Odcinek 400km po autostradzie. Spalanie rzędu 9-10l. ( średnio 2 osoby mały bagaż) W mieście ograniczenie do 50 , max 4 bieg wychodzi jakieś 6l. Oczywiście nie ścigam się spod swiatel. Do oszczędnych ten silnik nie należy ale jeździ fajnie i dość fajnie się zbiera.
7,6
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.4 TCe 130KM 96kW
na trasie autostrada przy prędkośc 120km/h i wlaczonym tempomacie spalanie w granicach 6,7l. Trasa z północy na p[ołudnie Polski 680 km w jedna stronę. po mieście trasa do pracy 35km w korkach spalanie 8,5max

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Grandtour Facelifting