Szukaj

Informacje o Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 73,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Bardzo sprawne, nieduże autko. Silnik daje radę na trasie jak i w mieście. Główne wady samochodu to faktycznie słabe wyciszenie i może być dość uciążliwe na dłuższych trasach oraz dość krótkie biegi. W najbogatszej wersji wyposażenia wyprzedza większość swoich rówieśników pod kątem udogodnień (podgrzewane fotele, zestaw głośno mówiący, wbudowana nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja itp.) Z zalet to na pewno dynamiczny silnik, który daje niezłe wyniki spalania jak na tą moc, bardzo wygodne fotele i duży komfort prowadzenia. Dla pary samochód idealny, dla rodziny raczej nikt nie kupuje wersji coupe.
4,5
~Paweł
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Jako całokształt auto oceniam bardzo pozytywnie. Uważam że oferuje dobry stosunek jakości do ceny. Za relatywnie niewielkie pieniądze otrzymujemy świeży kompakt o bardzo ciekawym wyglądzie (wersja 3-drzwiowa) i niezłym wyposażeniu. Silnik 1.4 TCE bardzo dobrze dogaduje sie z instalacją LPG. Moc 130 km będzie wystarczająca dla większości użytkowników. Auto dobrze zbiera sie od niskich obrotów, jednak dla mnie mocy zaczyna brakować przy wyższych prędkościach. Uważam że jest to jednak dobry kompromis między mocą, a ekonomią jazdy.
4,1
~WD
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Ładne, dynamiczne dobrze się prowadzące auto i do tego całkiem niezawodne i dzięki temu niezbyt drogie w utrzymaniu. Nie nadaje się dla dużej rodziny, ale dla singla lub jako drugie auto w rodzinie jak najbardziej. Szkoda, że to trochę ginący gatunek, bo chyba aktualnie żaden kompakt nie występuje w wersji coupe. Jedyna większa wada to słaba widoczność do tyłu, ale przy odrobinie wprawy i pomocy czujników cofania nie stanowi to problemu. Nie jest to typowy "Francuz", przynajmniej jeżeli zestawić walory auta z obiegowymi opiniami o samochodach z tego kraju.
Średnie spalanie dla Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
8,9
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
To co piszą moi poprzednicy to pobożne życzenia to autko z silnikiem 1.4 tce pali dużo więcej niż 2 tonowy samochód z silnikiem wolno ssącym 2.0 16v który spala 11.5 l/100km miasto. Moja małżonka Meganką na krótkich odcinkach wykręciła nawet 16l/100km a średnie spalanie na 10000 km pokazuje12,8l/100km. Pytanie?? Gdzie oszczędność i gdzie ta ekologia o której się tak głośno krzycz. Dodam że samochód kasy w pełni sprawny mechanik w serwisie stwierdził że czego ja się spodziewałem kupując wykastrowany silnik.
10,3
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Przy normalnej jeździe biorąc pod uwagę osiągi i pojemność jest astronomicznie wysokie. Najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to 6 l/100 km, ale muszą być do tego idealne warunki (pusta droga, stała prędkość 90 km/h bez żadnego zwalniania). Jak warunki nie są idealne to spalanie rośnie wręcz absurdalnie. Na autostradzie przez krótką skrzynie też jest problem i spalanie przy przepisowej jeździe to 10 l/100 km.
9,3
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Auto super ,pięknie wygląda i się prezentuję ,komfort jazdy ok acz kolwiek trochę słychać szumy. Komfortowe jak dla mnie super. Mało awaryjne ale trochę dużo pali ok 11-12 przy normalnej jeździe. Ale polecam

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Coupe