Szukaj

Informacje o Renault Megane III Coupe

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 trzecia generacja Renault Megane stylistycznie została upodobniona do Renault Laguny, choć część projektowych rozwiązań zapożyczyła także od prototypu o nazwie Megane Coupe Concept. Samochód względem poprzednika miał również większe rozmiary. Dostępny był w wariantach hatchback, kombi, coupe, jak również coupe-cabrio. Megane III przeszło dwie modernizacje (w latach 2012 oraz 2013), z czego tą drugą wprowadzono spore zmiany w wyglądzie auta. Renault Megane trzeciej generacji produkowany był również w wariancie sedan (od roku 2009) – odmiana ta sprzedawana była jednakże jako odrębny model o nazwie Fluence.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 4299 mm
Szerokość 1804 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2037 mm
Wysokość 1423 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2000 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1546 mm
Rozstaw kół - tył 1547 mm
Zwis przedni 862 mm
Zwis tylny 797 mm
Prześwit 120 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 873 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 832 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1480 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1400 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1418 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1266 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1702 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1024 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 377 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1152 mm
Wysokość bagażnika 510 mm
Szerokość bagażnika 760 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 862 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1550 mm
Wysokość progu załadowczego 804 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~kar_k
Renault Megane III
Coupe 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Najciekawsze auto z tamtych lat. Uważam że Renault w tych latach dużo poprawiło, ale przyszła era dowsizingu silników i ten model (oraz silniki) musiały odejść. Mam wersję 1.9 dCi 130hp FAP. Użytkuję od 2 - 3 lat trzaskając trasy, około 60 tyś zrobiłem od zakupu. Mam okazję jeździć innymi autami (obecne SUV) i mogę powiedzieć że nie ma auta, które prowadzi się tak dobrze w tych pieniądzach i z tym rocznikiem. Niski środek ciężkości, zwarta zdrowa buda i układ kierowniczy, który się usztywnia z większą prędkością zachęca do jazdy. Trzeba uważać tylko na to że to auto jest sztywniejsze i niższe niż obecne auta i można sobie zrobić nieprzyjemną przecierkę. Nie wiem czy znajdę lepsze auto (pod kątem prowadzenia i takiej prostej radości z jazdy) gdy będę musiał wymienić Megane.
4,5
~Michał
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Bardzo sprawne, nieduże autko. Silnik daje radę na trasie jak i w mieście. Główne wady samochodu to faktycznie słabe wyciszenie i może być dość uciążliwe na dłuższych trasach oraz dość krótkie biegi. W najbogatszej wersji wyposażenia wyprzedza większość swoich rówieśników pod kątem udogodnień (podgrzewane fotele, zestaw głośno mówiący, wbudowana nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja itp.) Z zalet to na pewno dynamiczny silnik, który daje niezłe wyniki spalania jak na tą moc, bardzo wygodne fotele i duży komfort prowadzenia. Dla pary samochód idealny, dla rodziny raczej nikt nie kupuje wersji coupe.
4,5
~Paweł
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Jako całokształt auto oceniam bardzo pozytywnie. Uważam że oferuje dobry stosunek jakości do ceny. Za relatywnie niewielkie pieniądze otrzymujemy świeży kompakt o bardzo ciekawym wyglądzie (wersja 3-drzwiowa) i niezłym wyposażeniu. Silnik 1.4 TCE bardzo dobrze dogaduje sie z instalacją LPG. Moc 130 km będzie wystarczająca dla większości użytkowników. Auto dobrze zbiera sie od niskich obrotów, jednak dla mnie mocy zaczyna brakować przy wyższych prędkościach. Uważam że jest to jednak dobry kompromis między mocą, a ekonomią jazdy.
Średnie spalanie dla Renault Megane III Coupe
8,0 – 11,6
l/100 km
5,8 – 7,6
l/100 km
8,1 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Moje średnie spalanie z 90tys km to 9,5l/100km (LPG) + 0,5l benzyny na rozruchy. Jeździłem głównie w trasie. W mieście pali dużo 12-15L LPG. Na autostradzie przy 140km/h około 11-12, przy 120km/h ok 10, przy 100km/h ok 8l/100km. Rekordowe spalanie uzyskałem jadąc drogami krajowymi i wojewódzkimi ultra oszczędnie, płynnie i przewidując ruch osiągłem spalanie 6,7l/100km (LPG!) ale auto zachęca do przyspieszania, wyprzedzania i normalnie takie wyniki są nieosiągalne. Samochód po chiptuningu ma 210KM i 333Nm https://www.spritmonitor.de/en/detail/930863.html
11,2
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
To co piszą moi poprzednicy to pobożne życzenia to autko z silnikiem 1.4 tce pali dużo więcej niż 2 tonowy samochód z silnikiem wolno ssącym 2.0 16v który spala 11.5 l/100km miasto. Moja małżonka Meganką na krótkich odcinkach wykręciła nawet 16l/100km a średnie spalanie na 10000 km pokazuje12,8l/100km. Pytanie?? Gdzie oszczędność i gdzie ta ekologia o której się tak głośno krzycz. Dodam że samochód kasy w pełni sprawny mechanik w serwisie stwierdził że czego ja się spodziewałem kupując wykastrowany silnik.
10,3
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v 250KM 184kW
Auto jest bardzo elastyczne jeśli chodzi o spalanie. Benzyna tylko 98, na 95 zdarzało się, że w trybie sport się dławił, może to przypadłość mojego egzemplarza. W drodze do pracy, około 24km. Trasa mieszana, 30% lokalne drogi, las, 30% obwodnica(4pasy), 40% miasto. Jadąc jak każdy nie wyprzedzając "zbytnio" potrafi palić 8l/100km genialnie. Dodając gazu, wyprzedzając każde wolne auto 10-11l a raz z kolegą doszliśmy do 15l. Auto bardzo dużo pali podczas gwałtownego przyśpieszenia. Przy pełnym wciśnięciu w trybie RS 0-180km ok. 0,6l. a dzieje się to dość szybko. Przy spokojnym, nie agresywnym wyprzedzaniu, normalna osobówka. Trasa 150km zszedłem 7,7l, stała prędkość granice 90km/h, 6bieg. Zawieszenie, nie przesadnie twarde, ale na dużych dziurach ma się wrażenie, że auto podskakuje. Drogie są hamulce, w szczególnie tył, ale to nacinane brembo. Moim zdaniem najlepsze do miasta, wyprzedza się znacznie mocniejsze auta, które potrzebują więcej miejsca do manewrowania, do tego genialny dźwięk silnika, wydechu (parska, pryka). Na większe prędkości, preferowałbym coś masywniejszego. Auto zaskakuje wszystkich, nawet kierowców posiadających więcej koni. Szpera, trzymanie na drodze, daje duże poczucie bezpieczeństwa w zakrętach. Polecam autko, ciężko znaleźć alternatywę która da tyle frajdy, ubezpieczenie pełen pakiet OC/AC NA 2018r. 1980zl. Trzeba zwracać uwagę przy zakupie na zwieszenie, stukanie powinno wyeliminować model, naprawy zawieszenia są bardzo kosztowne, cała reszta to koszta nie dużo wyższe niż w serii. Przerysowania chyba są standardem w takich autach już w modelach salonowych. Kocham BMW, ale w BMW nigdy nie odważyłbym się na to, na co pozwala to auto :D

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Coupe