Szukaj

Informacje o Renault Megane II Sedan 1.4 i 16V 98KM 72kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Nie typowy Janusz
Renault Megane II
Sedan 1.4 i 16V 98KM 72kW
Ogólnie auto bardzo godne polecenia ! Drobne problemy z odpalaniem (brudna przepustnica) oraz taśmą poduszki powietrznej w kierownicy.Poza tym auto bardzo godne polecenia ! Tanie części oraz mała awaryjność. Samochód bardzo bezpieczny 5 gwiazdek mówi samo za siebie. Niestety miałem sie okazje przekonać na własnej skórze. Przy czołowym zderzeniu z drugim autem przy około 80km/h wyszedłem bez najmniejszego zadrapania. Jedynie ślad od pasa. Niestety auto zakończyło tak swój żywot. Silnik 1.4 choć troche słaby to nadrabia bezawaryjnością.
4,0
~popik81@interia.pl
Renault Megane II
Sedan 1.4 i 16V 98KM 72kW
fajne autko dla mlodej rodzinki, choc z duzym przebiegiem(ponad200 tys) to wymienione tylko sprzeglo, amortyzatory przod i czujnik polozenia walu(jak kreci a nie zapala to 90% ze to on...) mam ja juz 3lata i przejechane46 tys mil i naprawde nie stanal mi w trasie jedzie do 180 i pali do 8litrow mijsca jesc dosc(mam180 cm) i w porownaniu do niemieckiej konkurencji tanszy i lepiej wyposazony(2 poduchy, fabryczne radio ze zmieniarka, regulacja fotela na wysokosc, kierownicy, elektryka szyb i lusterek, alumy itd. pozdrawiam urzytkownikow i zapraszam na http://megane.ruzam.pl/
3,3
~DWM
Renault Megane II
Sedan 1.4 i 16V 98KM 72kW
Auto w 2004 roku kosztowało ponad 60 tys.PLN.Jakość wykonania i znaczna część materiałów użytych w tym aucie jest ze znacznie niższej kategorii.Odnoszę wrażenie,iż Renault wysyła na wschód Europy wszelkie niedorobione buble z nadzieją ,iż dzikusy i tak kupią wszystko.Ergonomia fatalna,lakier - również. Jeśli przyszli użytkownicy tych samochodów nie mają podstawowych umiejętności w dziedzinie mechaniki,niechaj Renault omijają z daleka.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
5,0
Renault Megane II
Sedan 1.4 i 16V 98KM 72kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC
przebieg: 68 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Silnik stworzony do gazu, przy prędkościach autostradowych potrafi spalić do 13 litrów gazu, w mieście około 10l, a poza miastem jadąc ekonomicznie można zejść poniżej 7l gazu. Newralgiczne elementy to przepustnica oraz cewki 4 sztuki, najlepiej od razu wymienić na denso lub beru, bo każde innych firm nie wytrzymują zbyt długo.
4,3
Renault Megane II
Sedan 1.4 i 16V 98KM 72kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: LANDIRENZO 094 ECO
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
NIe polecam warsztatu nie miła obsluga masakra jakas wymienili mi wtryski gazu nie potrafili skalibrowac zwalali wine na samochod a po wizycie w innym serwisie z gaze okazalo sie ze wybrali zle wtyski i byla koniecznosc zmiany listwy ogolnie bardzo drogo i wykonanie niedbale i niechlujne ogolnie radze omijac tes "serwis"porazka
4,5
Renault Megane II
Sedan 1.4 i 16V 98KM 72kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 200 tys. km
Silnik K4J w megankach jest stworzony do gazu, a do tego clasic ma duzo miejsca na butlę z gazem. Mam 80litrów w bagazniku i wystarczy mi na dojazd na wczasy nad Baltykiem lub Adriatyk ( z benzyna w baku 60litrów. Mozna zamiast kola zapasowego wtedy jest mniejsze tylko ok.35litrow gazu. ukladu wydechowego nie wymienialem od nowości. Auto ma ponad 260000km.
Renault Megane II Sedan