Szukaj

Informacje o Renault Megane II Kombi 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,1
~Zbyszek
Renault Megane II
Kombi 1.9 dCi 130KM 96kW
Ogólnie auto fajne, przyzwoicie zrobione wewnątrz z dużym bagażnikiem, całkiem ładne i przyjemnie się nim jeździło ale jak jeździło.... i to tyle zalet Co chwile coś. Serwisy wykonywane max co 15 tys km (olej, filtry + plus kontrola wszystkiego co możliwe). Części zawsze wymieniane na nowe i zero zamienników. Niestety moim marzeniem było by dojeżdżać od przeglądu do przeglądu bez napraw. Niespełnione marzenie.... Autem przejechałem ponad 100 tyś. km Psuło się co chwile coś... klima, wymieniona chłodnica, przewód klimy..., wycieraczki, 3 razy wymienione sprężyny, półoś, kolo pasowe, przetarty przewód sprzęgła, notoryczne naprawy elektryki - to był jeden koszmar.... Moim zdaniem auto ogólnie fajnie wygląda, przyjemnie się jeździ i mało pali. Niestety notoryczne usterki zamieniło w koszmar użytkowanie tego auta i spore koszty napraw.... To było moje drugie Renault i ogólne wrażenia nigdy więcej Renault...
4,5
~Przemek
Renault Megane II
Kombi 1.9 dCi 130KM 96kW
Samochód kupiłem w 2009 roku, jako trzyletni z przebiegiem 100tys.km, czyli sam przejechałem około 106tys.km. Auto wygodne, dobrze wyciszone, nie męczy w długich trasach, a byliśmy nim kilka razy we Włoszech czy Chorwacji. Silnik dynamiczny, w porównaniu z poprzednią - 60 konną Astrą, jest spora różnica. Jedynie zastrzeżenia można mieć do jakości wykonania, deska rozdzielcza potrafi zatrzeszczeć, szczególnie zimą. Co do usterkowości, to niedawno wymieniane miała czujnik ciśnienia turbosprężarki, pierdółka za 300zł, wcześniej poza paskiem klinowym, rozrządu, to nic nie robiłem. Elektronika - rzadko zdarzy się, zwykle zimą, że nie podświetlą mi się zegary prędkościomierza, wystarczy wyłączyć i włączyć światła. Dwa razy były jakieś błędy z komputerem klimatyzacji automatycznej, w ASO podłączyli pod laptopa i usunęli usterkę.
4,4
~Piotr
Renault Megane II
Kombi 1.9 dCi 130KM 96kW
Jak się człowiek przesiada z benzyny 90KM z lat 90 w coś takiego to pełen odlot. Ale po 9 latach użytkowania emocje opadają, przyzwyczaja się do pewnego "komfortu", dostrzega niedociągnięcia i nabiera apetytu na coś lepszego. Ogólnie auto udane nie generujące nadmiernych kosztów utrzymania a dbane eksploatacyjne, odwdzięcza się niezawodnością.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Kombi