Szukaj

Informacje o Renault Megane II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~as202
Renault Megane II
Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW
Ciężko pisać mi o tym samochodzie bo z jednej strony go uwielbiam a z drugiej nienawidzę. Ale od początku... kupiłem go bo mi się spodobał - przed kupnem przejechałem takim (tyle że hatchbackiem ze słabszym silnikiem 1,5 DCI 85km) przez Europę do Chorwacji i z powrotem - 4 tyś km. Byłem zaskoczony kulturą pracy silnika, spalaniem (średnia z 4 tyś km wyszła 4L/100km) i wygodą z jaką się podróżowało (kilkanaście godzin jazdy i zero zmęczenia). Postanowiłem - nie kierując się opiniami - że kupię sobie taki tyle że kombi i z mocniejszym silnikiem. Muszę przyznać że po 5 latach użytkowania i zrobienia ponad 80 tyś km ten samochód dalej mi się podoba, sylwetka - mimo że to już stare auto - nie wygląda jakby była z poprzedniej epoki i dalej jest ładna. W środku może nie super nowocześnie ale też nie "późny Gierek" (mam wersję luxe privilege - klima automatyczna z wyświetlaczem, tempomat, xenony i jeszcze parę bajerów). Wygoda? Jak najbardziej - wygodne fotele, całkiem dobrze zestrojone zawieszenie - samochód w trasie wręcz sobie płynie i nie jest to tylko moja opinia ale pod tym względem zaskoczył jeszcze parę osób. Do tego wszystkiego pojemny (520L bagażnika) i w miarę oszczędny. Niestety jest też druga strona medalu - ta dzięki której momentami nienawidziłem to auto: są to wysokie koszty napraw i to one niestety przesądzają o tym że nie kupiłbym drugi raz tego samochodu.
4,3
~kam
Renault Megane II
Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW
jak dla mnie 4 z plusem, generalnie jestem bardzo miło zaskoczony tym autem, i powiem szczerze ,ze slyszalem juz rozne gorsze rzeczy i glownie takimi opiniami sie kierowalem, dopoki sam nei kupilem auta i sie nie przekonalem. i musze stwierdzic ,ze te opinie chyba tez byly brane z jakis dziwnych opowiesci. auto sprawuje sie bardzo dobrze (poki co ) ceny czesci nei sa zawrotne,co powoduje ,ze koszty utrzymania nie naleza do duzych.bardzo fajne wyposzenie, 6 biegowa skrzynia robi robotę. napewno kupilbym jeszce raz !
3,9
~Osa91
Renault Megane II
Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW
Jeżdżę różnymi samochodami. Od VW polo po Q7 i S 500. Megane w moim motoryzacyjnym życiu znalazło również miejsce i to na kilka lat. Oceniając samochód zwracam uwagę na wytrzymałość samochodu,ekonomię oraz jego eksploatację. Patrząc obiektywnie to samochód oceniam dobrze. Jest komfortowy w szczególności zawieszenie, przestronny w środku oraz dobrze wyposażony jak na swój rocznik oraz klasę. Samochód sprawował się bardzo dobrze do czasu. Przez ostatni ponad rok wizyty napraw stały się częste. Kontrolka SERWIS oraz STOP pokazywały się stosunkowo często, ale to opiszę w dalszych działach (silnik, utrzymanie i usterki). Generalnie jeżeli ktoś szuka samochodu komfortowego oraz bardziej wyposażonego niż (golf, focus, astra) to będzie na pewno zadowolony, jednakże musi zwrócić uwagę na przebieg aby nie był powyżej 200 000 gdyż może go spotkać małe rozczarowanie. Według mnie samochody Renault są dobre do maksymalnie 150 000km. Później zaczyna się wyciąganie pieniędzy na naprawy, które nie należą do tanich. Liczyć się trzeba, że jeżeli już jedziemy na warsztat z rutynową naprawą czy wymianą (zawieszenie, hamulce oraz coś) musimy mieć ten 1000 zł w dłoni. Jeżeli ktoś poszukuje samochodu taniego w eksploatacji to odradzam zakup megane nie mówiąc już o samochodzie przelatanym, może być to zabójcze dla niektórych osób.
Średnie spalanie dla Renault Megane II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2008
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Renault Megane II
Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW
Renata potrafi zaskoczyć największych sceptyków. Spalanie 4.8 po wioskach ( jazda około 60km/h na szótym biegu ). Na spalanie ma wpływ również olej. Jeździłem na 10W30. Po zmianie na 15W40 spalanie podskoczyło o około 0.2l/100km. I oczywiście zmiana opon na zimówki - spalanie poszło w górę około 0,3l/100km. Po wielu latach eksploatacji zaczeła Renia brać olej dlatego zmienił na gęstszy - do wymiany mam turbo - ale to w przyszłym miesiącu. Jesli chodzi o energiczną jazdę ( to jest taka około 120 po wiosce i 170 na trasie - nie powinna wziąść więcej jak 7 litrów. Ogólnie bajka - przesiadam się w styczniu na hybrydę i tak się zastanawiam... po co? :)
5,8
Renault Megane II
Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW
Moja Megi pochodzi z 2004 roku- od nowości rodowita Niemka, przechrzczona na Polkę w 2008 roku. W moich rękach od 2013 roku i około 140 k przebiegu. Auto na początku przerażało mnie spalaniem- podczas jazdy próbnej poprzedni właściciel nie wykasował liczników i na blacie widniało jak byk average 7,8 l/ 100 km co nie ukrywam wprawiło mnie w małe osłupienie i konsternację. Po przejęciu Renaty natychmiast przystąpiłem do uszczelnienia misy, wymiany rozrządu, płynów eksploatacyjnych i oleju. Spalanie na pierwszym zbiorniku w warunkach zimowych spadło do 6,7 l/ 100km. Po przyzwyczajeniu Meganki do mojego dynamicznego ale przewidującego stylu jazdy spalanie oscylowało w granicach 6,5 l/ 100 km a ostatnim czasy na długiej trasie zbiornik paliwa zalany pod sam korek wystarczył na pokonanie 1170 km co dało spalanie minimalnie przekraczającego 5l/ 100 km co jest wynikiem wręcz świetnym na tę masę auta i jego moc. Ogólnie w cyklu mieszanym jeżdżąc dynamicznie aczkolwiek przepisowo można spokojnie uzyskać spalanie poniżej 6l/ 100 km. Rekord ciężkiej nogi padł na trasie z Gdyni do Katowic gdzie meganka traktowana z pełną brutalnością spaliła 7,0 l/ 100 km przy 4 osobach na pokładzie i kompletnie załadowanym bagażnikiem co również mnie niezwykle pozytywnie zaskoczyło. Podsumowując- auto dynamiczne i zarazem oszczędne, ale wymaga od właściciela regularnego serwisu- niezwykle istotne są okresowe wymiany oleju- tutaj nie ma kompromisu- co 15 kkm.
5,6
Renault Megane II
Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW
I tutaj zaczyna się trochę mniej pozytywna ocena. Koszty utrzymania są według mnie spore jak na tę klasę. Oczywiście możemy sugerować się tym, że jest to samochód bardziej komfortowy lecz jeżeli ktoś szuka samochodu tylko do przemieszczania, chce aby był on dość tani w utrzymaniu i ma po prostu jeździć to megane przegra pojedynek z Astrą, Focusem czy Golfem. Wielkim zaskoczeniem była dla mnie wymiana tylnych hamulców. Okazało się, że tarcze wymienia się z łożyskami?! Dość ciekawe rozwiązanie i bardzo kosztowne (około 1200zł) Wymiana czujnika ciśnienia przy turbo (450zł + 200 robocizna), wysprzęglik (300-500 zł + robocizna zdjęcie skrzyni biegów 300-1000), klimatyzacja (800zł). Także jeżeli chodzi o utrzymanie to nie należy ono do najlepszych. To są oczywiście przykłady kilku napraw a było ich więcej.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Kombi