Szukaj

Informacje o Renault Megane II Kombi 1.5 dCi 86KM 63kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Technol
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 86KM 63kW
No, no. Jest nieźle! Stylistycznie bardzo dobrze. Jak przymkniesz oczy na pewne sprawy, niedociągnięcia i np. wykończenie wnętrza to jest NAPRAWDĘ BARDZO DOBRZE. Auto BARDZO oszczędne. Potrafi palić przy bardzo lekkiej nodze i eko jeździe, przewidywaniu itd. na trasie 3l/100km i to nie jest jakiś żart kochani! (SPRAWDZONE pare razy). Auto wygodne, zawieszenie komfortowe (to moje trzecie auto i jest najlepiej), sporo miejsca jest dla wszystkich, duży bagażnik więc autko idealne na wypady pozamiejskie. Kabina pasażerska bardzo dobrze wyciszona, sam silnik jest BARDZO CICHY siedząc wewnątrz i stojąc na zewnątrz. Ma bardzo wysoką kulturę pracy (pare osób siedzących w środku myślało, że to jest benzyna...). Gruby lakier, bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, duży poziom bezpieczeństwa. MIT "goownianych" aut OBALONY. Nie bardzo rozumiem narzekania ludzi bo co bo francuskie?...(...). Motor bez koła dwumasowego, bez FAPa (DPFu). Ręczny jak w samolocie, 4x tarcze i BARDZO DOBRE HAMULCE (urzekły mnie..fakt gdy wsiadałem do jednego z nich, a w kolejnym było znów tak samo). Auto dla praktycznych, rozważnych i nie wymagających, ekonomicznie myślących ludzi. 200nm przy 1900 obr./min. i tak daje możliwość przyciśnięcia, jak jest taka potrzeba np. przy wyprzedzaniu. Tak tak...
3,2
~Desperat z przymrużeniem oka ;)
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 86KM 63kW
Bardzo ładny i wygodny samochód ,jak to Francuz :) Rocznikowo nie ustępuje wyglądem swoim o wiele młodszym kolegom ,prawie niestarzejący Belmondo ;) Kapitalny na wyjazdy rodzinne , chciałoby się napisać - auto marzeń .Niestety trwałość mojego modelu jest znacznie poniżej oczekiwań . Czy wystarczy cierpliwości i kasy na utrzymanie ,tego nie wiem . Zakochanie ma też swoje granice :)) Obawa przed awarią na trasie nie pozwala na pełen komfort podróżowania.Dlatego akurat tego mojego \"PECHOWEGO\" modelu bym nie kupił jeszcze raz . Co nie oznacza ,że inni nie mięli szczęścia trafić na mniej awaryjny model. Pozdrawiam właścicieli Megane :)
4,9
~michał
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 86KM 63kW
REWELACJA - niskie spalanie oleju napędowego, wygodny rodzinny samochód, duzo miejsca, ogromny bagażnik - w moim przypadku praktycznie bez żadnych niespodzianek - tylko planowe przeglady techniczne i wymiana koniecznych elementow, płynow. Wyposażenie ponad przeciętną w klasie - mam wersję Sport Way - włożyli wszystko co może być potrzbne, może tylko dolożylbym ksenony ;-) W porównaniu do tzw. niemieckich wozów - znacznie lepsze wyposażeniewm znacznie lepsze materiały, czuć klimat ciepłego wnętrza, a nie tak jak w Passacie i Astrze surowość niemieckiej mysli technicznej. A tu francuska fantazja, nic mi nie skrzypi (ale w większości jeżdże po dobrych trasach), nic się nie urwało, ale zawsze w terminie serwisuje autko i mi się odpłaca. Bardzo komfortowe autko na dobrym zawieszeniu, zapakujesz wszystko co chcesz i na wakacje. I za przejazd nie zappłacisz duzej kasy - spalanie na trasie poniżej 4 litrów może wydawać się niemozliwe, ale dane z komputera pokładowego potwierdzają sie później przy dystrybutorze. Przy bardzo dynamicznej jeździe w trasie ciężko przekroczyć 4,5 litra. Tankuję dobre paliwo na BP Ultimate i naprawdę warto wydać na nie kilka groszy więcej.
Średnie spalanie dla Renault Megane II Kombi 1.5 dCi 86KM 63kW 2003-2008
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 86KM 63kW
Autko genialne mało. Koszty eksploatacji niskie. Co do spalania w moim przypadku po założeniu kół 16 i przy w miarę dynamicznej jezdzie w trybie mieszanym (miasto,droga szybkiego ruchu) spalanie wynosi ok 6.1l/100km. Natomiast w trasie z 5 osobami na pokładzie i jezdzie ok 120km osiągnąłem spalanie ok 5.2l. Jedynym minusem dla tego autka jest autostrada jadąc powyżej 120km/h spalanie mocno rośnie jadąc całą trase autostradą ok 140/150km/h miejscami więcej spalanie miałem rzędu 7.5/8l tak to samochód bardzo oszczędny i godny polecenia
5,1
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 86KM 63kW
Autko na trasie zapakowane 5 osób + cały bagażnik bagażu 90km\h - 4.6litra, przy 150km\h rośnie do 8 litrów nawet ale wiadomo opory powietrza ;), w mieście bardzo pozytywnie zaskakuje co do spalania - jakkolwiek brakuje mu za to mocy przy wyprzedzania ale coś za coś - drugi zas wybrałbym silnik 1.9 120km, co do usterek to narazie niedziała mi wyświetlacz od radia - koszt 500zł ale nawet jakoś nie chce mi się robić, ceny części porównywalne do innych aut tego segmentu, co co jakości wykonania wnętrza - to za co chwytamy przy otwieraniu auta od wewnątrz całe wytarte ;/ to samo kierownica mocno wytarta a auto kupione przy 144tys km. reszta wnętrza trzyma poziom
4,8
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 86KM 63kW
Nie wiem, czy jest jakieś auto, które przy tych gabarytach i możliwościach przewozowych może się poszczycić takim małym spalaniem. Zimą przy 5 osobach z kompletem nart na bagażniku i na autostradzie auto przy średniej prędkości 130-150 km/h spaliło niecałe 6,5 l ON / 100 km. Dla mnie to rewelacja! W codziennej jeździe średnie spalanie nie przekracza 5 l ON/100 km. Serwisowe ceny przeglądów są do zaakceptowania, choć nie są tanie. Ale już poza siecią Renault nie ma problemu z dostępnością i cenami części i napraw. Zresztą jak do tej pory nie miałem poważnych problemów z naprawami.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Kombi