Szukaj

Informacje o Renault Megane II Kombi 1.5 dCi 105KM 77kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Tomasz Nowakowski
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 105KM 77kW
Moje Renault Megane II Kombi 1.5 dci (106 KM) z 2007 roku zostało kupione w polskim salonie, wersja bez DPF(filtra cząsteczek stałych) ! Modele z tego roku zostały bardziej dopracowane i unowocześnione przez firmę Renault, co widać chociażby po kulturze pracy silnika. Aktualny przebieg od nowości to 276400 km - a silnik jak i turbina są suche ! Jedyne co w nim robiłem to Rozrząd z pompą wody wymieniany co 70 tys tys. km i pasek klinowy. Silnik chodzi równo, aktualnie wymieniam olej co 10 tys. km, od kiedy zakupiłem ją w salonie tankowałem ropę klasy premium - mało pali, wiec odwdzięczam się jej dobrym paliwem. Tankowanie tańszej ropy na badziewnych stacjach na dłuższą metę prowadzi do zabicia silnika. Jeśli chodzi o spalanie to mogę szczerze powiedzieć, że jest ona bardzo ekonomiczna, nie znam drugiego takiego auta w tej klasie ? Zużycie ropy: miasto w ciepłe dni: 5 - 5.5 l/100, w zimie: 5.5 - 6.5 max. Podczas wycieczek rodzinnych potrafił spalić przy prędkości 120-130 Km/godz 4.3 l/100 ! to jest niesamowite. Odkąd ją posiadam nigdy mnie nie zawiodła, nawet w tak dalekich trasach jak do Barcelony. Jedyne naprawy jakie dokonałem to: -wymieniona rura od intercoolera. -co jakiś czas zmieniałem tarcze i klocki hamulcowe -nowy przepływomierz z filtrem powietrza. -wymiana zawieszenia co jakiś czas, ale w brew pozorom wytrzymuje długo. -uszczelniony cały dolot
4,8
~Piotr
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 105KM 77kW
Jestem bardzo zadowolony, prawie rok i spokój, tylko licznik bije. Warto zaznaczyć że auto kupione osobiście w Belgii po pierwszym właścicielu, z realnie udokumentowanym przebiegiem carpass i PRZEGLĄDEM, który tutaj obejmuje sprawdzenie ponad 100 punktów i auto nie przechodzi go za byle co, np minimalny wyciek z czegokolwiek, zły indeks nośności opony czy nie działający jakiś przycisk w kabinie. Niestety większość aut trafiających stąd do Polski tego przeglądu nie ma, stąd w ogłoszeniu stoi EXPORT, czyli że tu się go nie opłaca naprawiać... Przyjeżdża handlarz, ładuje na lawetę i kierunek ... np Bułgaria.
4,5
~VoorT
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 105KM 77kW
Mimo moich zlych doswiadczen z poprzednia Megane II musze powiedziec, ze obecne Renault przywrocilo moja wiare w to, ze francuzi moga robic dobre samochody. Swietny silnik, wygodne wnetrze, przyjemne prowadzenie i ogolna bezproblemowosc to naprawde duzo za takie pieniadze. Zeby kupic Golfa o podobnych parametrach i wyposazeniu rok temu trzeba bylo zaplacic ponad 90.000 zl! Za co? Za stary silnik TDI pracujacy jak traktor? A Megane II z 1.5 dCi to naprawde elegancki pojazd, ktory moze i czasem ma swoje \'humory\' (patrz: drobiazgi) ale na razie dzielnie mi sluzy i sie podoba calej rodzinie.
Średnie spalanie dla Renault Megane II Kombi 1.5 dCi 105KM 77kW 2004-2008
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 105KM 77kW
Kupiłem to auto bo była naprawdę bardzo dobra okazja Klient potrzebował szybko gotówki a ja chciałem coś innego no i nie powiem wizualnie jest nie zła. Oprócz renówki mam jeszcze Opla omegę 2,2 sedana a wcześniej był Opel Astra, Audi A6, WV Passat,Chrysler Voyager i kilka innych. Jeżeli chodzi o spalanie to muszę przyznać że jest rewelacyjne. Na trasie 5 tys km Barcelona-Warszawa-Kolonia-Barcelona w dwie osoby + ok 400 kg bagażu z wyliczenia wyszło mi nie całe 4,6 l/100 km przy prędkościach 110 do 180 km//100. 2/3 autostrady 1/3 drogi krajowe. Zanim dojechałem do polski komputer wskazywał 4,2 l no ale wiadomo jaka jazda jest w Polsce. W mieście bez problemów mieszczę się 5,5, 5,6L. Mówiąc miasto mam na myśli Barcelonę przy której Warszawa to bardzo drożne miasto. Bardzo dobre hamulce To tyle plusów tego wózka A teraz minusy. Przy 170km/godz wiatr zerwał mi tylny spojler a trzecim światłem stopu, powyżej 130 głośno w kabinie, powyżej 150 wręcz nie słychać własnych myśli hałas opływającego powietrza jest nie do zniesienia, radio bardzo kiepskiej jakości a odtwarzacz CD odmawia posłuszeństwa po dwóch trzech płytach, wykończenie wnętrza woła o pomstę do nieba, użyte materiały a szczególnie materiał na kierownicy to chyba były wyciągnięte ze śmietnika, twarde łatwo rysujące się plastiki o jakości godnej Bangladeszu, na zakrętach trzeba bardzo uważać tył samochodu ucieka w bok, jazda po nierównych lub dziurawych drogach przypomina jazdę wozem konnym, bardzo kiepskie wyciszenie podwozia, układ kierowniczy zbyt lekko chodzi ma się wrażenie że zaraz nas nie posłucha. To tylko niektóre z wad tego samochodu. Oprócz nich jest jeszcze elektronika która wysiada w najmniej odpowiednim miejscu W porównaniu a oplem to naprawdę kiepska klasa nie mówiąc o Audi czy Chryslerze. Reasumując Jest to mój pierwszy francuski samochód i ostatni. Dobry silnik dobre osiągi, dobra idea ale wykonanie a przede wszystkim użyte materiały to naprawdę trzeci świat. Jeśli chcecie dobrego samochodu to z europejskich tylko niemiecki lub szwedzkie a z pozostałej części świata japoniec lub amerykaniec np Chrysler lub Dodge. To gwarancja na długie lata.
5,2
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 105KM 77kW
Minimalne spalanie auto osiąga przy jeździe poza miastem i przez wioski (zwalniamy, ale nie zatrzymujemy się) - jakieś 4,5 litra/100km. Przy jeździe po autostradzie/ekspresówce (4 pasażerów, bez boxu/rowerów): - 4,5-4,7 litra przy średniej prędkości 100km/h - 5-5,2 litrów przy średniej prędkości 120 km/h - 5,5-5,7 litra przy średniej prędkości 140 km/h Przy jeździe tylko w mieście osiąga od 5,8 do 6,7 litra/100km, w zależności jak oszczędnie się jeździ. Na jednym baku paliwa (55 litrów) przejechałem maksymalnie 1100 km, zwykle 800-1000 km.
5,3
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 105KM 77kW
REWELACJA ! ! ! Ten samochod nie pali, a wacha paliwo! Przy raczej ciezkiej nodze mojego ojca, w miesice (Krakow = korki) spala max. 6.6! W cyklu mieszanym spalanie spada dzieki trasie. Minimalne spalanie jakie sie udalo osiagnac (zanotowane przeze mnie) to ok. 3.9. Czasem komputer na 6 biegu i przy predkosci ok. 120kmh pokazuje 2,5-3,0. Jesli chodzi o spalanie to jest hiper. Mniej pali tylko Clio z tym silnikiem i Lupo 1.7 TDI, ale co tu porownywac gabaryty. Jesli zas mowimy o serwisie - masakra. Ceny z kosmosu, ale ojciec jezdzi. Nie moge go przekonac.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Kombi