Szukaj

Informacje o Renault Megane II Kombi 1.5 dCi 100KM 74kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 201 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~Kamil
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 100KM 74kW
Mam to auto czwarty rok, więc mogę coś powiedzieć na jego temat. Kupiony jako 10 latek z przebiegiem niemal 200 tysięcy (na liczniku, a w rzeczywistości: ???). Sprowadzony z Francji dwa lata przed moim kupnem, użytkowany przez te dwa lata przez 1 prywatnego właściciela w kraju. Sprowadzony z Francji, więc... teoretycznie mina (gdzieś oglądałem na TVN Turbo "ekspertów", wypowiadali się, że 90% francuskich samochodów sprowadzonych z Francji to powypadkowe auta). Jednak wbrew opinii o kiepskich francuzach - niczego nie żałuje. Auto było zagadką, skusiła nas cena. Renault Megane w tych rocznikach wypadało naprawde świetnie, stosunkowo młody rocznik, wyposażenie, ekonomika. Przez cztery lata nabiłem lekko ponad 100 km. Co było robione? Po kupnie rozrząd, filtry, oleje, wymieniłem choć nie musiałem świece na oryginalne markowe. Jakieś niedrogie duperele w zawieszeniu. Padło łożysko w tylnym prawym kole, ale udało wymienić się samo bez tarczy też niedrogo. Zepsuła się wycieraczka z tyłu, wizyta u elektryka zażegnała problem. Czasem wymiana żarówek. Kupiłem nowy akumulator po kupnie auta, stary miał 5 lat. Aha i bym zapomniał, największa usterka (odpukać) jaka miała miejsce: zepsuł się przewód hydrauliczny ze sprzęgła do zbiorniczka. Wywalało cały płyn hamulcowy DOT 4 a sprzęgło się zapadało. Brak zamiennika, koszt głupiego kabla 240 zł (bez robocizny). Wymieniłem też tarcze i klocki, też na markowe. Praktycznie wszystkie czyste eksploatacyjne wydatki. Jakieś duperele. Spalanie super, w mieście nie więcej jak 6,3l (1.5 dCi 100KM). W trasie można spokojnie zejść poniżej 4,5l. Rekord: 2x300 km (600) = średnie spalanie: 4,2l/100. Jeśli miałbym jeszcze raz kupić - w ciemno jak i tym razem. Jestem mega zadowolony. Nigdy nie zawiódł w trasie. Pod koniec roku, albo w przyszłym będę kupował coś nowszego. Prawdopodobnie znów kupie francuza, których ceny w porównaniu z pseudo niemieckimi perełkami wyglądają świetnie, jakościowo, również jest super. Na pewno stosunek ceny do jakości przebija większość niemieckiej konkurencji. Z czystym sumieniem POLECAM.
4,5
~krzaq
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 100KM 74kW
Zabawny samochód. Szukałem niemieckiej benzyny, trafił się francuski malutki diesel i to kombi. Cena za 3 letni egzemplarz była taka, że żal odejść. Auto ma 10 lat, 170kkm. Wszystkie elementy zawieszenia poza jednym drążkiem są fabryczne. Jeździ w mieście po dziurawych drogach najczęściej na ropie firmy Carrefour. Z autem absolutnie nic się nie dzieje. Buda zdrowa. Silnik odpala przy -20. Turbina nie świszczy. Wydaje mi się, że sprzęgło ma dość ale jeszcze się toczy. Oby każdy następny samochód, był tak tani w utrzymaniu jak to pudło.
4,3
~Miki
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 100KM 74kW
Autko sprawuje się dobrze. Kupiłem je jak miało 240k i od tamtej pory wymiany głównie eksploatacyjne. Silnik mimo że to K9K sprawuje się bez zarzutu. Nic nie cieknie, nic nie stuka, pracuje grzecznie, a oleju nie ubywa. Jedynie elektronika trochę kaprysi (tylnie szyby, podświetlenie sterowania klimy), ale zawsze dowozi i przywozi.
Średnie spalanie dla Renault Megane II Kombi 1.5 dCi 100KM 74kW 2002-2008
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 100KM 74kW
moje autko pali od 5 do 6 l/100km (trasa-miasto) więc średnia to ok.5,5 i tyle najczęsciej pokazuje komputer meganki. Jest dość dokładny : podczas testu spalania pokazał 5,8 a moje wyliczenia według metody tankowania "pod korek" wyniosły 5,85 na kilkuset kilometrach jazdy miejskiej . Najdłuższa objazdówka po Francji to 5800km i zużycie 5,1 l/100km . Niestety , po 14 latach megi zaczyna odmawiać posłuszeństwa : przestała działać klima ( to może być moja wina - uruchamiałem ją tylko latem) , wtryskiwacz unieruchomił auto - po regeneracji działa ale mechanik stwierdził obecność opiłków zwiasujących rychłe kłopoty , wcześniej uszkodzeniu uległa linka zmiany biegów - na jedynce dowlokłem się do mechanika ( wymiana ok.300zł) i czujnik pedału stop (50 zł) który powodował systematyczne komunikaty "service". Przez pierwsze 100 tkm olej zmieniany był tylko 3 razy , następne 100 tkm (9 lat) w moim posiadaniu wymiana oleju co rok (10-15 tkm) , panewki korbowodowe wymienione profilaktycznie razem z rozrządem i olejem przy 170 tkm nie wykazały zbytniego zużycia grożącego obróceniem ( koszt całej operacji na markowych częściach ok 1200 zł : same panewki 120 zł). Generalnie Renia nie jest gorsza od poprzednika Toledo 1,6/75KM z 1995 którym przejechałem 230 tkm (z tego 150 na gazie) - tu wydechu nie dotykałem , a tam z powodu gazu musiałem kilka razy naprawiać .
4,5
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 100KM 74kW
Jak na tak duże auto (kombi) pali tyle, co nic. W trakcie jednej z tras udało się na niecałym baku (60l) zrobić ponad półtora tysiąca km, średnia pokazywana przez komputer wyszła 3,6l/100km, co w miarę odpowiadało rzeczywistości, przy czym poruszam się 90-110km/h. W okolicach 130 spalanie poniżej 5l. W mieście 5,5 i niżej to norma, prawie dwa razy mniej niż w moim poprzednim samochodzie (średniowieczne Audi 90). Ale to diesel, częściej się psuje i są większe koszty napraw. U mnie na razie wszystko gra i buczy, ale kto wie ile dopłacę za rok czy dwa...
4,6
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 100KM 74kW
Auto mam już od prawie 2 lat - spalanie rewelacja. Do pracy dojeżdżam 90km i spalam trochę ponad 4l paliwa - a samochód zapakowany w 5 osób! To taniej niż pociągiem :) Minimalne udało mi się osiągnąć jadą w nocy trasę 350km (drogi krajowe, bez autostrad). Po mieście widocznie wzrasta, ale i tak jest do przyjęcia.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Kombi