Szukaj

Informacje o Renault Megane II Kombi

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4500 mm
Szerokość 1777 mm
Wysokość 1467 mm
Rozstaw osi 2686 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1600 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~maku66
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Jeżdżę nim 20 lat (kupiony w salonie) do tej pory mam oryginalne tłumiki, raz wymieniony wieszak. Wymieniłem: podnośnik szyby przedniej lewy, sprzęgło, linki i zaciski kół tylnych, chłodnica klimatyzacji, sprężyny tylne (był przeładowany winem z Chorwacji :)) i poduszka silnika chyba jakiś ligzak :). W czasie gwarancji bezpłatnie wymieniona szyba tylna (akcja przywoławcza), przeciekający klosz tylny,kzfr, radio i czujnik deszczu, oraz 3 cewki, czwartą wymieniłem sam po gwarancji. i To jest wszystko- bo nie liczę klocków hamulcowych, tarcz bo to jest normalne.No jeżeli ktoś uzna że przez 20 lat jest to dużo to jest to samochód awaryjny. Tylko wtedy proszę porozmawiać z właścicielami BMW co dzieje się w przedziale 100-150 tys. km.
4,2
~tojap
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Zakupiony przy 197 tys.km przejechałem moją Megane 60 tys.km jestem z niej bardzo zadowolony. Instalacja gazowa (zamontowana po roku eksploatacji) współpracuje z silnikiem bez zarzutu. wsiadam i jadę. Wymianie podlegały elementy eksploatacyjne pojazdu plus elementy zawieszenia (zużycie przyśpieszone zapewne przez przyczepę kempingową) i rozrząd z kołem zmiennych faz. Drobną wadą może być jedynie więcej hałasu w kabinie podczas szybszej jazdy, ale słuchanie równej pracy silnika na wysokich obrotach aż tak bardzo nie przeszkadza. Żal będzie się kiedyś z nią rozstać, ale.... .
3,5
~Nibemben
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
Auto sprowadzone z Holandii z przebiegiem 195tkm ,tam idą auta dużo lepiej wykonane niż do Polski.Rozumiem użytkowników którzy kupili auta w polskim salonie,bo to auta bardzo awaryjne gorzej wykonane niż u zachodnich sąsiadów.Taki gorszy sort.Uzytkuje auto 90 procent w trasie bo eksploatacja tego auta w mieście to dużo większe zużycie wszystkiego a w tym aucie wszystko jest mało trwałe, jednak na trasie jest ok i mega wygodne.Ogolnie drobiazgi i podzespoły,to taka druga po lagunie królowa lawet.Poprzedni model lepszy.To moja trzecia Megane
Średnie spalanie dla Renault Megane II Kombi
7,6 – 10,3
l/100 km
4,9 – 6,2
l/100 km
8,3 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 100KM 74kW
moje autko pali od 5 do 6 l/100km (trasa-miasto) więc średnia to ok.5,5 i tyle najczęsciej pokazuje komputer meganki. Jest dość dokładny : podczas testu spalania pokazał 5,8 a moje wyliczenia według metody tankowania "pod korek" wyniosły 5,85 na kilkuset kilometrach jazdy miejskiej . Najdłuższa objazdówka po Francji to 5800km i zużycie 5,1 l/100km . Niestety , po 14 latach megi zaczyna odmawiać posłuszeństwa : przestała działać klima ( to może być moja wina - uruchamiałem ją tylko latem) , wtryskiwacz unieruchomił auto - po regeneracji działa ale mechanik stwierdził obecność opiłków zwiasujących rychłe kłopoty , wcześniej uszkodzeniu uległa linka zmiany biegów - na jedynce dowlokłem się do mechanika ( wymiana ok.300zł) i czujnik pedału stop (50 zł) który powodował systematyczne komunikaty "service". Przez pierwsze 100 tkm olej zmieniany był tylko 3 razy , następne 100 tkm (9 lat) w moim posiadaniu wymiana oleju co rok (10-15 tkm) , panewki korbowodowe wymienione profilaktycznie razem z rozrządem i olejem przy 170 tkm nie wykazały zbytniego zużycia grożącego obróceniem ( koszt całej operacji na markowych częściach ok 1200 zł : same panewki 120 zł). Generalnie Renia nie jest gorsza od poprzednika Toledo 1,6/75KM z 1995 którym przejechałem 230 tkm (z tego 150 na gazie) - tu wydechu nie dotykałem , a tam z powodu gazu musiałem kilka razy naprawiać .
5,6
Renault Megane II
Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW
Renata potrafi zaskoczyć największych sceptyków. Spalanie 4.8 po wioskach ( jazda około 60km/h na szótym biegu ). Na spalanie ma wpływ również olej. Jeździłem na 10W30. Po zmianie na 15W40 spalanie podskoczyło o około 0.2l/100km. I oczywiście zmiana opon na zimówki - spalanie poszło w górę około 0,3l/100km. Po wielu latach eksploatacji zaczeła Renia brać olej dlatego zmienił na gęstszy - do wymiany mam turbo - ale to w przyszłym miesiącu. Jesli chodzi o energiczną jazdę ( to jest taka około 120 po wiosce i 170 na trasie - nie powinna wziąść więcej jak 7 litrów. Ogólnie bajka - przesiadam się w styczniu na hybrydę i tak się zastanawiam... po co? :)
5,5
Renault Megane II
Kombi 1.5 dCi 86KM 63kW
Autko genialne mało. Koszty eksploatacji niskie. Co do spalania w moim przypadku po założeniu kół 16 i przy w miarę dynamicznej jezdzie w trybie mieszanym (miasto,droga szybkiego ruchu) spalanie wynosi ok 6.1l/100km. Natomiast w trasie z 5 osobami na pokładzie i jezdzie ok 120km osiągnąłem spalanie ok 5.2l. Jedynym minusem dla tego autka jest autostrada jadąc powyżej 120km/h spalanie mocno rośnie jadąc całą trase autostradą ok 140/150km/h miejscami więcej spalanie miałem rzędu 7.5/8l tak to samochód bardzo oszczędny i godny polecenia

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: "MEGAPOL"
instalacja: VIALLE
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 370 tys. km
Mam instalacje V gen. Vialle zamontowaną jeszcze w renault. Instalacji nie trzeba serwisować w sensie filtrów, ale raz na 100 tys km trzeba jej zmienić olej w pompie. VIALLE serwisuje (nie mylić z nieumiejętną jej obsługą u innych) jedynie serwis LPI coś tam w Koninie.. Niestety.. Ja muszę pół Polski przejechać raz na 2 lata żeby mieć sprawną instalacje. Natomiast co do...
5,0
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalacja bardzo prosta w obsłudze i serwisie po gwarancji samemu można spokojnie wymienić filtry co na pewno obniża koszty eksploatacyjne jednak osobiście sam tego nie robię . Instalacja sprawdzona przez 70 tyś km . Wszystko zasługuję na dużego plusa !
5,0
Renault Megane II
Kombi 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Jasne jest to że zawsze będę zagazowywał samochody i będą to instalacje włoskich producentów , ponieważ miałem już różne cuda i zawsze jakieś awarie , w tym wypadku cały czas spokojna jazda , poprzednie auto jeździło na Landi Renzo i też był spokój . Auto systematycznie serwisowane .
Renault Megane II Kombi