Szukaj

Informacje o Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Piter
Renault Megane II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
Z auta jestem bardzo zadowolony. Na początku obawiałem się diesla bo zaniedbane silniki są awaryjne( i tylko takie !) spowodowane jest to tym, że na zachodzie samochody serwisowane są według zaleceń książki serwisowej, a w niej zaleca się wymianę oleju co 30 tys. km. Nic dziwnego, że silniki taką mają opinię. W tym modelu wymiana max co 15 tys. km i autko będzie chodzić bez zarzutów. Swój samochód kupiłem po ponad 5 miesiącach poszukiwań. Ciężko jest znaleźć zadbany model. Na zakup diesla zdecydowałem się tylko dlatego, że auto miało mieć wstawiony nowy silnik( blok ok 80 tys. km, nowe panewki, nowe turbo, nowy rozrząd, układ zapłonowy itp) Wszystko to działo się na moich oczach więc jestem przekonany co do stanu technicznego silnika. Poprzedni silnik był w opłakanym stanie (poprzez zaniedbania ze strony poprzedniego właściciela). Samochód jest komfortowy i przyzwoicie wyposażony. Spalane to ok 5,3 l/100 na trasie przy dynamicznej jeździe, ale nie ma problemu zejść poniżej 5,0 l/100. Miasto to 7,2-7,6 l/100 . Zaznaczam, że pedału gazu nie żałuję. Auto jest na prawdę przyjemne w prowadzeniu, a eksploatacja jest także tania. Zawieszenie jest dość głośne i dosyć szybko zużywają się gumowe elementy ale naprawy to są grosze. Kultura pracy niebo a ziemia w porównaniu z niemieckimi samochodami z tego samego okresu ( na korzyść renault). Zdecydowanie francuzy to samochody godne polecenia, jeśli są zadbane. Jestem miło zaskoczony i na pewno nie jest to mój ostatni francuz. Bo przy takiej opinii samochody są dosyć tanie a są lepsze od niemieckich przereklamowanych samochodów.
4,2
~Marelino
Renault Megane II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
A więc, auto o nie przeciętnym wglądzie i wyposażeniu (lux priv), a przy tym rewelacyjna cena na rynku wtórnym. Najciekawsza opcją według mnie jest system \"hands free\", tzn. użytkowanie pojazdu bez zadawania sobie trudu korzystania z kluczyka. Po prostu podchodzisz, auto się otwiera, wsiadasz naciskasz guzik i jedziesz. Co do bardziej istotnych spraw to komfort zawieszenia raczej średni, może za sprawą alu 17\" ale za to doskonała trakcja. Wyciszenie całkiem niezłe (jak na diesla). W środku miejsca jest wytaczająca ilość dla niewielkiej rodziny. Układ wentylacji i ogrzewania działa perfekcyjnie ale w trybie \"auto\". Najważniejsze BEZPIECZEŃSTWO: proszę sprawdzić na stronie EURO NCAP 5/5 gwiazdek, pozostawiam bez komentarza. Wydaje mi się, że \"osoba\" która projektowała wnętrze pod względem funkcjonalności wykonała swoje zadanie na medal. (kupa praktycznych schowków, nawet w podłodze), kierownica regulowana we wszystkich płaszczyznach, fotel również, podłokietnik i wiele innych \"bajerków: które cieszą. Ciężko znaleźć również auto w tej klasie z takim wyposażeniem jak np. czujnik deszczu, fotochromowe lusterko wew., składane elektrycznie lusterka zew., klimatyzowany schowek, nawigacja i to wszystko w aucie z 2003 roku, które można kupić za niewielkie pieniądze. Podkreślam, że jest to wersja \"LUX PRIV\". Co do nieprzyjemnych odgłosów wnętrza (skrzypienie) itd. uważam, że nie odstaje pod tym względem od konkurencji a miałem już kilka niemieckich i japońskich aut z górnej półki. Jakość wykończenia wnętrza i materiałów jak dla mnie bomba. Podsumowując uważam, że za niewielkie pieniądze można mieć nieprzeciętny, bezpieczny i bardzo ciekawy rodzinny samochód. Pozdrawiam
4,0
~CRT
Renault Megane II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
samochód raczej delikatny, na gwarancji wymieniają wszystko bez problemu, na gwarancji przedłużonej zresztą też. Dzieki temu nie płaciłem za: - podnośnik szyby, - czujniki karty HF w drzwiach, - linkę odchylania fotela, - kolumnę kierowniczą, - gniazda mocowań amortyzatorów, - elementy zawieszenia, - zawór EGR, - uszczelki osprzętu i miski olejowej, - zerwane mocowanie tłumika końcowego - obsadki gniazda kierunkowskazów (pierdoła - ale trzeba zajechać - oddać samochód - diagnoza i wymiana - łacznie conajmniej 1.5h w plecy ) itd.. Niestety płaciłem za: świece żarowe - już tylko w jednym cylindrze jest ta sama od nowości, zwijacz poduszki powietrznej kierowcy, poduszka pod silnikiem, .... i częste wymiany żarówek (samemu można choć trzeba mieć szczupłą rekę i samozaparcie do wykonania tej czynności pod gołym niebem :-) Na koniec: należę do osób, którym przeszkadza skrzypienie wnętrza samochodu. Ten samochód niestety ma ku temu skłonności, bardzo irytujące... Nie mogę narzekać na pracę ASO, w którym serwisuję samochód, jednak konieczność wizyt w związku z drobiazgami zaczyna być uciążliwa.
Średnie spalanie dla Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW 2002-2008
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Renault Megane II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
nie oszukujmy się, samochód lekki nie jest :) i nie będzie spalał 5 czy nawet 5,5 l na 100 km. Na początku po zakupie jak jeździłem wolno to rzeczywiście potrafiłem zejść do 5,7 - 5,8 litra w przewadze na trasie. Ale teraz jak wiem że ten silnik trzymać na obrotach ponieważ zbyt niskie obroty powodują małe ciśnienie oleju na panewkach, wychodzi mi spalanie 6-6,4 w cyklu mieszanym. Jak wjeżdżam do Warszawy spalanie spokojnie koło 7 litrów. Ale wrażenia z jazdy pozytywne ogólnie polecam samochód. Tak głupieje mi często elektronika drzwi mam kartę hand free i nie zawsze ciała otwieranie drzwi poprzez włożenie ręki w klamkę a tak to z elektroniką nic się nie dzieje. Dodam że skrzynia 6 na trasę fajna bo przy 120 na 6 biegu jet 2 tys obrotów do miasta nie polecam bo dopiero od 4 zaczyna samochód fajnie jechać
6,5
Renault Megane II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
Spalanie srednio ok 7L w trasie przy normalnej dynamicznej jezdzie ok 6-7 l ale co z tego jak zaoszczedzone pieniadze wydasz na diagnostyke zwariowanej elektroniki i nie udanego silnika ceny kosmos do bmw kupisz czesto taniej ciekawostka przy wymianie tarcz hamulcowych tylnych musi kupic tarcze z lorzyskiem bo jest zitegowane same tarcze i lurzysko 1000 zl z czego okolo 600 ow lorzysko i tak jest ze wszystkim podnosniki szyb morzna kupowac hurtowo zarkowki h7 tez srednio co 3 miesiace do wymiany a dostem wybitnie utrudniony a jeszcze przycisk otwierania klapy bagarznika zalewa go woda bo nie jest przed tym zabespieczony wiec co chwile zwarcie i nie dziala i jeszcze wiele wiecej naprawde wiele malych denerwujocych rzeczy z ktorymi po prostu po czasie zaczynasz zyc bo szkoda ci kasy
5,6
Renault Megane II
Hatchback 1.9 dCi 120KM 88kW
Na trasie mozliwe napewno zejscie do poziomu 4,5 litra ale nie sadze ze przy normalniej jezdzie mozna zejsc ponizej 4 jak niektorzy pisza... ale ich teoria.70km/h i 6 bieg to zabojstwo dla turbiny i 2 masy samochod nie radzi sie przy takiej predkosci lecz muli. optymalna predkosc dla 6 to min okolo 100km/h w miescie szczegolnie na krotkich dystansach pali sporo. i zalezy jakie miasto jezeli male i przejedziemy 1500m to spalanie wyjdzie 10l jesli wieksze i zrobimy z 10km to ponizej 7litrow. ogolnie samochod malo pali. da rade schodzic ponizej 5 na trasie i ponizej 6 w miescie, lecz czesto rowna sie to jezdzie emeryta ktorej nie stosuje. do wszystkich eko driverow, samochod potrzebuje chociaz nieraz obrotow. napraw jeszcze nie bylo po za uszczelnieniem klimy i nabiciem.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Hatchback