Szukaj

Informacje o Renault Megane II Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,2
~podikar
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Mam Renault Megane II od 5 lat. Ogólnie autko zdecydowanie polecam wszystkim bo po pierwsze jest praktycznie bezawaryjne ( jedynie na czym się skupiam to wymiana na czas oleju i filtrów, uważam co leję do baku oraz na bieżąco naprawiam i nie czekam aż sie całkiem rozsypie... i tyle), do tego za dobrą cenę można auto kupić i się cieszyć jazdą!Śmieszą mnie opinie tych ludzi co piszą że wszystko co na \"F\" to badziewie!!! :) a zwłaszcza buraków co jeżdżą wieśwagenami i piszą jakie to cudowne auta :) miałem wcześniej VW Passata B5 i przez 2 lata zostawiłem w warsztacie 4500zł na naprawy bo jak uciążliwe zawieszenie aluminiowe z przodu ciągle siada i trzeba wahacze wymieniać, to przepływomierz szwankuje i ma dziury mocy że strach było czasami wyprzedzać na trasie!!! a najlepsze to była rynienka odpływu wody w lewym przednim słupku miedzy kabiną a silnikiem przez co woda się lała po instalacji do środka pod wykładzinę kierowcy i kałuża wody stała - PARODIA!!! W tym Renault nic sie takiego nie działo!!! Ale szczerze mówiąc cieszę sie bardzo że tacy ludzie pierdoły wypisują o francuzach dzięki temu ceny aut są normalne a nie niebotyczne za stare niemieckie graty i można dzięki temu bardzo dobre auto nabyć za dobre pieniądze :D Mam nadzieję że tuszkę moja opinia rozjaśniła pogląd na temat tego auta :) na koniec przetoczę stare przysłowie \" jak dbasz tak masz\" - ja dbam i cieszę się bezawaryjna jazdą i zawsze dojeżdżam do celu bez lawety :)
2,5
~pudzian
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
wiec tak, auto od nowosci w moich rekach, serwisiowane w aso jak instrukcja przykazala, po gwarancji przy przebiegu 110kk obrocilo na panewce! Totalna porazka, przebiegi 30kk na jednym oleju (ASo tak zaleca) to katorga dla tego silnika, panewki wyjechane, pierscienie wytarte do granic wytrzymalosci, trza bylo wymienic silnik. to nie koniec przy 120kk siadly wtryski a niedlugo po tym pompa wtryskowa. Paliwo zawsze na orlenie! to nie koniec, wymienilem juz trzeci komplet lozysk amortyzatorow przod, wada fabryczna! to nie koniec, wymienilem juz 2 maglownice, wiecznie stukaja. I te swierszcze w drzwiach! Auto oszczedne na paliwie, poza tym totalna porazka. Ludzie jak chcecie byc kumplami z mechanikami, byc z nimi na ty, to kupcie sobie reno bo ja juz nie kupie nigdy tego zlomu, to powinno w dniu wyprodukowania od razu jechac do huty
4,9
~Lukasz G.
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Jestem bardzo zadowolony z dokonanego wyboru. Gdybym miał wybrać ponownie Megane II było by pewniakiem! Szukałem kompaktu z nowoczesnym i dynamicznym dieslem, bezpiecznego, niebanalnego i dobrze wyposażonego (klimatyzacja) i dostałem to czego szukałem za przyzwoite pieniądze. Do tego 2 letnia gwarancja :) Jakość tego auta bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Miałem wczesniej Golfa IV i Megane II jest wykonany co najmniej tak dobrze jak nie lepiej niż Golf. A wyposażeniem, stylem i bezpieczeństwem go na pewno przewyższa :)
Średnie spalanie dla Renault Megane II Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW 2002-2008
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Maksymalne średnie spalanie doszło do 6,5 l/100 km podczas zimy, gdy całkowicie wyeliminowałem wyjazdy za miasto. Zaś minimalne średnie spalanie spadło do 3,7 podczas jazdy krajową 10 oraz 7 z Piły do Warszawy i z powrotem. Na pokładzie znajdowały się 2 osoby dorosłe (Ja 90 kg, żona 55) i 4-latek (18 kg). Generalnie jestem bardzo zadowolony z tego pojazdu. Jeśli chodzi o jego wady to elektronika, trzeba mieć dobrego elektromechanika, by nie zwariować, ale w brew obiegowej opinii na temat jednostki napędowej, nie potwierdzam takich informacji. Osobiście miałem gorsze doświadczenia z pojazdami dużej niezawodności, marek z za naszej zachodniej granicy których więcej nie kupię. Zwłaszcza markę dla ludu, wobec której chętniej kupię jako następne auto Forda, Fiata lub innego Francuza.
5,2
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Samochód użytkowany w naszej rodzinie już od 4 lat (ponad 50 tyś km przejechane). Jak dotąd zero awarii jeśli chodzi o elektrykę czy silnik i osprzęt. W ostatnim czasie musiałem wymienić tarcze i klocki hamulcowe z tyłu oraz amortyzatory tylne, ale to części które amortyzują się w każdym samochodzie. Po zakupie wymiana rozrządu i oleju i autko śmiga aż miło. Jeśli chodzi o spalanie to 3,7l osiągnąłem na trasie strasznie zamulając (jazda lekką nogą do 80-90km/h). Przy normalnej prędkości (90-110 km/h) samochód na trasie pali 4,2-4,5l. Miasto (Gdańsk) w lato to spalanie rzędu 5,0-5,5l. Natomiast w zimę przy mrozach do -20 stopni palił średnio 6,5-7,0l. Moim zdaniem auto godne polecenia bardzo ekonomiczne i wdzięczne. Do tego jak na swój wiek ciągle wygląda atrakcyjnie, a nie jak samochód z poprzedniej epoki jak co do niektórych rówieśników z 2003 roku.
5,5
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 80KM 59kW
Renault Megane II, silnik diesel, 82KM, wersja hatchback, auto z 2005 roku, użytkuje go jako drugi właściciel od 2012 roku, czyli ponad rok i muszę przyznać, że to dobre auto w klasie średnich, numerem jeden tego auta jest niskie spalanie, na trasie, jadąc non stop, np. autostradą, potrafi ono spalić 4,1 l na 100km, oczywiście bez klimatyzacji i bez otwartych okien na maksa. w mieście pali od 5,3l do 6l średnio, przy jeździe z większym bagażem, lub w korkach, z klimatyzacją dochodzi do 7l. więc jest okey. co do napraw, części w miarę tanie, ale ja przez ten rok użytkowania nie miałem poważnych napraw, jedyne drobne wymiany; drążek, czy jedna część przy chłodnicy bo olej kapał, poprzedni właściciel wymieniał już kilka rzeczy, jednak ogólnie auto sprawne i na plus. przy obecnym przebiegu faktycznym 148 000 km. idealne dla początkujących na pewno.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Hatchback