Szukaj

Informacje o Renault Megane II Hatchback 1.5 dCi 100KM 74kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 201 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~benx170
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 100KM 74kW
Samochód jak każdy ma wady i zalety.. od zakupu zrobiłem coś około 18tys km. Poważnych awarii nie było.. i to jest ogromny plus tego samochodu.. następny to 100 konny silnik w dieslu którym można spokojnie wyprzedzać a tym samym oszczędnie pokonywać kolejne kilometry. Cenowo kosztował niewiele jak na ten rocznik i takie wyposażenie co bardzo cieszy. Jedyny mankament to elektryka która drażni niesamowicie, oraz zdarzające się drobne awarie. W tym momencie mam problem z głupiejącym centralnym zamkiem który po wejsciu do auta z kartą startową lubi sobie sam z siebie otwierać i zamykać zamki w huraganowym tempie.. nie zawsze ale zdarza się. Przed zimą miałem problemy z rozruchem porannym. Wymieniłem akumulator, świece i była poprawa ale nieznaczna. mechanik zbadał na kompie i nic. wtryski ok wszystko ok. polecił tylko zbadać rozrusznik. i miał rację. tulejki były rozsypane. Po regeneracji auto odpaliło w 25 stopniowy mróz z dużymi problemami ale stał na dworze więc miał prawo kilka razy kręcić. Mam też spory wyciek oleju z miejsca bliżej nie określonego ale na razie się jeździ. Polecam zabierać się do zakupu meg w zimę bo wtedy widać jej mankamenty i można dobrą cenę wytargować. frajda z jazdy jest świetna także warto decydować się na zakup tego samochodu.
4,1
~jaremo
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 100KM 74kW
Francuzik się sprawił! Samochód ekonomiczny i bardzo bardzo oszczędny. Wszystkim tym których zaskakuje elektronika lub mają problem ze swoją megane polecam forum „renault megane”, sam wiele razy korzystałem i dlatego zaoszczędziłem sporo grosza, zanim popędziłem z błahostką do ASO.
4,4
~Sylwester
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 100KM 74kW
Średnie spalanie dla Renault Megane II Hatchback 1.5 dCi 100KM 74kW 2002-2008
4,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 100KM 74kW
Autem jeżdżę ok roku czasu. Aktualnie dojeżdżam do pracy 30 km w jedna stronę wyjeżdżam z centrum Katowic i jadąc autostrada do Gliwic przy prędkościach 90-100 auto pali 4l z włączona klimatyzacja, wynik ten wychodzi z prostej matematyki gdy pełen bak to ok 55 l i pół balu wystarcza na przejechanie ok 650-700 km to wy ok uznaje za fenomenalny. Przy prędkość rzędu 110-130 spalanie oscyluje od 4,5-6 l plus minus musimy założyć jakość opon i to czy jedziemy po płaskiej drodze czy tez mamy wzniesienia. Auto uważam za idealne na dojazdy do pracy tanie w zakupie i oszczędne. Jedyny minus to wymiana hamulców. Tyknie tarcze są z łożyskami.
4,4
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 100KM 74kW
Dojeżdżam do pracy i codziennie robię samochodem co najmniej 65km z czego 10km to miasto. Zazwyczaj jade prędkością w przedziale 90-110 ale zdarza mi sie też i 150. Podane średnie spalanie wynika wlasnie z takeij jazdy na całym zbiorniku (1200km) oczywscie jezdze rowniez po miescie na typowe wypady jak każdy. Podane spalanie minimalne to wykonany celowy test przeze mnie na trasie ok 600km gdzie jechałem bez kliamatyzacji ciągle ok 80km/h. Taka jazda niestety jest męcząca ale ciekawość maksymalnej ekonomicznosci skłoniła mnie do takiej wlasnie próby, wynik niesamowity. Ze spalanie jestem zadowolony bo wiem ze przy jezdzie poza miastem jestem w stanie zejsc ponizej 4 litrów oczywiscie kosztem czasu, a podczas normalnej jazdy lekko ponad.
5,8
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 100KM 74kW
Minimalne spalanie 4,0 (komputer) udało mi się osiągnąć na trasie Gdańsk - Warszawa - Gdańsk (w 1 dzień w środku tygodnia). Średnio jeżdżąca po mieście (Gdańsku) udaje mi się wycisnąć 6,3 l/100km przy oszczędniej jeździe, ale popołudniowe korki czasem zwiększają spalanie do 7,5 l/100km.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Hatchback