Szukaj

Informacje o Renault Megane II Hatchback 2.0 i 16V T 165KM 121kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Karoseria + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Radosław fan motoryzacjny
Renault Megane II
Hatchback 2.0 i 16V T 165KM 121kW
Bardzo serdecznie zapraszam do zakupu tego auta, ale żebyśmy mogli się w pełni cieszyć tym autem niemoże być one wyposażone w silnik 1.4, 1.6 czy 1.5 dCi i wyposażenie powinno być pełne. Polecam reflekotry bi-ksenonowe, które zapewniają świetną widoczność w każdych warunkach, system ESP i ASR, który podniesie poczucie bepieczeństwa. Jednostki napędowe, które nadają się do napędzenia to 1.9 dCi 130KM, 2.0 135KM oraz 2.0T 165KM, która szczególnie polecam. Jeżeli zamierzali by państwo wybrac wariant kombi lub sedan radzę wybrać jednostkę 1.9dCi 130KM bardzo niewiele pali, a zapewnie dość dobre osiągi. Lepsze niż wersje 2.0 135KM ze względu na wysoki moment obrotowy, który jest bardzo istotny. Wydając pieniądze na Megane mamy gwarancje bezpieczeństwa, która przy dzisiejszym ruchu jest wręcz bezcenna. Przy wyborze auta nie kierujmy się tylko cena, ale i bepieczeństwem auta. Zarówno czynnym i biernym. Z aut kompaktowych Renault Megane jest najlepszym wyborem.
4,6
~Kuba
Renault Megane II
Hatchback 2.0 i 16V T 165KM 121kW
Bardzo dobry samochód. Kosztował niewiele, bo ma złą opinię, ale trafiłem na dobry egzemplarz. Pozwala czerpać przyjemność z jazdy, sprawnie pokonuje zakręty i przyspiesza. Jest dobrze wyposażony, wygodny i mimo wieku nadal dobrze wygląda. Przy dynamicznej jezdzie potrafi duzo spalić, ale przynajmniej wiadomo na co to paliwo poszło. Wyposażenie pozwala komfortowo podróżować, ale raczej dwóm osobom.
5,0
~Marek T
Renault Megane II
Hatchback 2.0 i 16V T 165KM 121kW
AUTO WARTE SWOJEJ CENY KUPIŁEM OD CENY RYNKOWEJ O 4TYŚ DROŻSZE ALE W ORYGINALE I W STANIE IDEALNYM SAM OSOBIŚCIE ZAŁOŻYŁEM GAZ NAJLEPSZY JEST BRC LUB STAG JA MAM BRC I NIE MA ŻADNYCH PROBLEMÓW ZA 23ZŁ W TRASIE 100KMH PRZY DUŻEJ MOCY
Średnie spalanie dla Renault Megane II Hatchback 2.0 i 16V T 165KM 121kW 2004-2008
7,9
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Renault Megane II
Hatchback 2.0 i 16V T 165KM 121kW
Rocznik 2005, przebieg (niby) 211500km. Raport z połowy roku przejechanego na samym gazie: Auto przy jeździe dość dynamicznej zużywa latem 11.0-11.5L gazu na 100km. (wraz z klimą) Inne pory roku to jakieś 10.5L/100km - gazu. Co ciekawe w zimie - poprzez powolną jazdę udało mi się zejść do 9.5L gazu. Jeśli chodzi o spalanie na benzynie to oscyluje w granicach 9-10L na 100km - jak ktoś pisał poniżej że na benzynie spali jakieś 8L/100km to chyba jeździł poniżej 1500obrotów na minutę ...
8,4
Renault Megane II
Hatchback 2.0 i 16V T 165KM 121kW
NORMAALNE KOSZTY UTRZYMANIA MNUSTWO CZESCI DOSTEPNYCH I ZAMIENNYCH Z CZESCIAMI NIE MA PROBLEMU.NP.ZA KOMPLETNY ROZT=RZAD KOSZT ROLKI I PASEK Z INNY KOSZT 260ZŁ + POMPA Z BERU 170ZŁ = 430ZŁ NA DOBRYCH CZESCIACH! MOŻNA ZROBIĆ TO NA TAŃSZYCH I WYJDZIE WSZYSTKO OKOŁO 320ZŁ ALE PO CO 100ZŁ WIECEJ I CZESCI POŻĄDNE
6,6
Renault Megane II
Hatchback 2.0 i 16V T 165KM 121kW
Wbrew pozorom to auto niewiele pali. Jak na osiągi, które pozwalają czuć się naprawdę bezpiecznym ten silnik prawie nic nie pali. Przy ostrej jeździe zużycie paliwa wynosi ponad 8 litrów. Przy normalnej jeździe pali 6,8-7,0 l. na 100 km. Wartości mniejsze

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Hatchback