Szukaj

Informacje o Renault Megane II Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Dawid
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Meganka kupiona za naprawdę śmieszne pieniądze, była trochę zaniedbana, ale po niedużym wkładzie pieniężnym udało się ją doprowadzić do naprawdę dobrego stanu. To co mogłem, to robiłem sam, więc autko jest trochę moim placem zabaw. Dalej użytkuję i jeszcze trochę będzie w moich rękach na pewno. W skrócie Meganka to auto w którym, pomimo jego wad (Renault jest autem z natury towarzyskim i rozmawia ze swoim właścicielem komunikatami na komputerze i błędami) naprawdę da się zauroczyć, szczególnie jeżeli damy temu autu trochę naszej uwagi i sami zdecydujemy się o nie dbać.
4,0
~Grubinho
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Nigdy nie byłem zwolennikiem moto Januszy, którzy powielają stereotyp jakoby nie kupowało się aut na "F" - Fiata, Forda i francuskich, a szczytem możliwości technicznej cywilizacji jest Passat B5 w 1,9TDI. Niemniej jednak zdążyłem się nasłuchać narzekań na Renault, głównie za sprawą modelu Laguna. Megane II okazało się naprawdę miłym zaskoczeniem. Przestronny kompakt, całkiem nieźle wyposażony, cieszący oko, zachowujący ekonomię, ale dzięki elastyczności - potrafiący pokazać pazur. Eksploatacja nie należy do specjalnie kosztownych, a awaryjność jest mitem. Warto skrócić interwał serwisowy i zwrócić uwagę na cewki zapłonowe, które nie są zbyt żywotne.
4,4
~Mateo
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Zrobiłem autem 17 tysięcy km i jestem zadowolony Zdarzają się pierdoly typu masa lamp tył czy palące się żarówki co 2 miesiące ale autem jeżdżę tanio za 20zl 100km więc wybaczam mu takie kaprysy Po zakupie wymieniony rozrząd więc kompletnie o silniku zapomniałem prosta jednostka Olej co 15 tysięcy km i świece też wymieniam więc problemu z cewkami niemam żadnego komplet świec 60zl Naprawdę polecem ten samochód byłem sceptycznie nastawiony do renault ale teraz się przekonałem być może dlatego że mam wersję polift i większość z wad została usunięta Polecam kombi miejsca bardzo dużo więcej niż w oplu astrze kombi czy volvo v70 Silnik trochę słaby ale daje rade z perspektywy czasu wybrał bym motor 2.0 bo ma więcej koni ale Kubica nie jestem więc jest ok rodzina 2+2 polecam
Średnie spalanie dla Renault Megane II Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW 2002-2008
7,6
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Jeżdżę Meganką 1,5 roku , zrobiłem 30000 km. Jestem przedstawicielem handlowym. Spalanie z wynikiem 5,8 to sama trasa przez wioski, prędkość oscylowała koło 80 km/h i oczywiście ecodriving. Spalanie 7,8 to trasa 70% i 30% miasto, częste gaszenie ,zapalanie auta z włączoną klimą. Najczęściej wychodzi średnio 6,8 litra, tankuje na LUKOILu. Oczywiście ecodriving cały czas, ale bez przesady. Na trasie full załadunek autostrada 160km/h wyszło jakieś 8,5l/100km. Jestem zadowolony, bo przyzwoicie się meganką jeździ w porównaniu do Focusa 1,4 benzyna. Komfort jazdy jest naprawdę przyzwoity. Myślę nad gazem, tylko szkoda mi auta bo swoje 240 tyś ma przejechane. Polecam
8,7
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Minimalne spalanie LPG w trasie bez ślimaczenia wynosi 7.5 litra LPG. W mieście rośnie do 9 - 9.5 litra. Krótkie trasy 10 km do pracy, sklepu, szkoły, spalanie 8.5 litra LPG. Po zmianie ( młody) kierowcy spalanie wzrasta do 9 litów LPG.
8,4
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
Dzięki instalacji LPG koszty paliwa są bardzo niskie. Najdroższym wydatkiem był rozrząd, Nie wiem czy auta przed liftingiem są takie same ale po lifcie nic się nie dzieje -wymieniając na czas olej (raz na rok lub 15000km) cewki mam Beru -takie były

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 37
5,0
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 159 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
We wrześniu 2016 roku założyłem w moim Renault Megane instalację gazową w AUTO MIX. Po 80 tys. kilometrów bezawaryjnego korzystania z gazu polecam gorąco tę firmę. Instalacja działa bez zarzutu, auto na gazie jest dynamiczne, w żaden negatywny sposób nie wpływa na samochód (okazuje się, że kontrolka "check engine" nie musi się świecić, wbrew opiniom niektórych gazowników :)...
5,0
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja która została założona to Sequent Alba od BRC. Silnik 1.6 z 2007r jeden z lepszych do lpg. Jak na razie silnik na lpg pracuje jak trzeba. Spalanie oscyluje w granicach 10l/100km, czasami zejdzie do 8l, ale zdarza się że i podskoczy na 12l (autostrada). Jak na razie nic nie był robione. Wymieniane filtry, świece, sprawdzane ustawienia.
5,0
Renault Megane II
Hatchback 1.6 16V WT 115KM 85kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Instalacja właśnie mi się zwróciła dokładnie po 20 tyś km tak jak sobie policzyłem jestem na plusie ! Silnika pracuję idealnie nie ma żadnych niepokojących dźwięków z komory silnika , serwisuje regularnie co 10 tyś km ze zmianą oleju !
Renault Megane II Hatchback