Szukaj

Informacje o Renault Megane II Hatchback 1.4 16V 98KM 72kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Paweł FZ
Renault Megane II
Hatchback 1.4 16V 98KM 72kW
Tanie w utrzymaniu, trwałe, niewiele palące, wygodne i przestronne jak na 3drzwiowego hatchbacka auto za rozsądne pieniądze. Auto z początku produkcji można mieć już za 3000-4000pln. Zawieszenie wytrzymuje spore przebiegi. Absolutny brak korozji. 5 gwiazdek w testach zderzeniowych, dużo poduszek powietrznych w wyposażeniu standardowym. Mały promień skrętu powoduje, że w mieście nie ma problemu zawracaniem i parkowaniem. Wysoki prześwit z przodu i z tyłu ułatwia podjeżdżanie pod krawężniki. Na leśnych duktach nie haczy podwoziem o ziemię/korzenie. Sylwetka owszem dyskusyjna, ale nie można powiedzieć, że jest nudna. Jeśli często podróżujesz autostradą z prędkością ok. 140km/h lub większą możesz odczuwać dyskomfort, ponieważ wtedy na 5 biegu występują już bardzo wysokie obroty ( ponad 4500obr/min). W mojej megi Vmax na długim prostym odcinku to 200km/h (wówczas 6200obr/min).
4,5
~Ernest
Renault Megane II
Hatchback 1.4 16V 98KM 72kW
Auto salon PL. Auto nie tkniete gazem Przebieg roczny 10tys Blacharsko bez skazy! Nie garazuje, Elektryka ok, 16 lat a karta dziala, 4 szyby w pradzie dzialaja, elektryczne lusterka, czujnik desxczu itd wszystko ok. Jak kto dba tak ma. Zawieszenie ok Silnik w miescie paliwozerny ale bezawaryjny Cewki zaplonowe... Jedna kupilem i lezy w szufladzie... Problem znalazl sie gdzie indziej Skrzynia biegow bywa upierdliwa i to najwieksza bolaczka mojego egzemplarza. Klimatyzacja dziala, skuteczna i wydajna, konieczna w tym modelu by eliminowac parowanie szyb. Widocznosc dobra.
3,9
~end
Renault Megane II
Hatchback 1.4 16V 98KM 72kW
Warto, tylko trzeba pamiętać, że o ten samochód trzeba dbać, a będzie wdzięczny. Mimo wielu niedopracowanych rzeczy, jak czasami trzeszczące plastiki i masa pierdół samochód jest (wbrew opiniom panujących o samochodach na F) bardzo dobry. Przez 118 tyś jakie przejechało to auto - jak na razie tylko standardowe wymiany oleju, filtrów, klocków (i jak na razie tylko tylnych tarcz), plus dwukrotnie przez ten okres padnięte cewki, koszt jednej ok. 120zł, wymienić można samemu. Z mojego niedopatrzenia pominięta została wymiana rozrządu, przez co się rozsypał, i wygenerowało to dodatkowe koszty (połamane zawory) - jednak nie wliczam tego w minusy auta - gdybym odpowiednio na czas wymienił, wszystko by było bezproblemowo. Polecam, bo warto.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Hatchback