Szukaj

Informacje o Renault Megane II Coupe 1.6 16V WT 115KM 85kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~Aleks
Renault Megane II
Coupe 1.6 16V WT 115KM 85kW
Auto pomimo tragicznej opinii da się lubić. Kupiłem samochód po długich poszukiwaniach od prywatnego właściciela. Co ciekawe co roku sprowadza się do Polski prawie milion aut, a znaleźć niezajechany samochód w rozsądnej cenie graniczy z cudem. Handlarze to pajace, ale i klienci im na to pozwalają. To nie miało być Renault, ale w budżecie do 10 tyś. ten konkretny egzemplarz był najrozsądniejszym wyborem. Kupując 16 letnie auto wiedzialem, że bardziej od faktu czy jest to Renault Megane czy Toyota Camry będzie historia auta.
4,5
~Emil Warszawa
Renault Megane II
Coupe 1.6 16V WT 115KM 85kW
Mam Czarną LuxDynamique+Xenony+Tempomat+Aut.Klima+ESP+17calowe felgi jest po prostu Przepiękna, nieawaryjna i nie tuznkowa !!! Wszyscy się oglądają, na stacjach ludzie pytają czy mogą wsiąć do autka :-) panienki się do mnie cieszą z chodników, ahhh co za przyjemność nią jeździć !!!! Wystarczy zresztą chyba jeśli powiem, że gdybym cofnoł czas pozastawiając wrażenia z półrocznej jazdy tym autem i z 33.ooo km, na 100% kupiłbym ponownie Megane II, autko naprawdę baaaardzo udane!!! Jedyne zastrzeżenia mam do serwisu Kiljańczyk Wwa i do stukających i troszkę hałasujących podnośników w szybach z kórymi to ten serwis nie potrafi sobie poradzić (czekam już 4 miesiąc na ich wymianę!!!) POza tym naprawdę super!!!! POLECAM !!!!
3,7
~Oskar
Renault Megane II
Coupe 1.6 16V WT 115KM 85kW
Ogólnie bardzo ładny samochód ale troche niedopracowany, byc może zbyt krótko produkowany i w związku z tym jeszcze nie zniwelowano wszystkich błędów. W przypadku wersji wyższych lepiej dołozyć 10 tys i kupić Honde Accord lub Toyotę Avensis
Średnie spalanie dla Renault Megane II Coupe 1.6 16V WT 115KM 85kW 2002-2008
7,4
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Renault Megane II
Coupe 1.6 16V WT 115KM 85kW
Megane II z benzynką 1.6 to dość dobry silnik, w miarę oszczędny i dosyć dynamiczny. Spalanie jakie odnotowałem po ok 3 tys km prezentuje się następująco. Oponki letnie 17 szerokość 205, lato spokojna jazda po mieście (Łódź, nie będąc zawalidrogą, sprawne włączanie się do ruchu itp.) poniżej 9l-10/100 lpg. Jazda typu zawsze pierwszy ze świateł na tym zestawie spalanie do 11.5l-12/100km. Chcąc zaoszczędzić jak najwięcej się da zejdziemy może do 8 litrów lpg ale nie radzę tak jeździć ;) Sytuacja ze spalaniem znacznie zmieniła się w moim przypadku w zimę, doszły opony 17r o szerokości 225mm. Spalanie w mieście gazu to conajmniej 10L Lpg, normalna jazda ok 12/100km. Potrafi dojść do ok 14L LPG gdy co światła będziemy zmieniać bieg przy ok 4500 obrotów na min. Co do trasy to niestety się nie wypowiem ponieważ autko dla mnie służy do jeżdżenia tylko w mieście. Najniższe spalanie jakie odnotowałem na benzynie to 5.9l/100 km na komputerze robiąc 40 km nocą po Łodzi. Dodam że przy 100km/h na 5 biegu na obrotomierzu jest ok 3100 obrotów na min.
7,1
Renault Megane II
Coupe 1.6 16V WT 115KM 85kW
rekordowo udało mi sie zejść do poziomy 5,8 na odcinku 300km, co prawda prosta droga, krajowa 7 i przy spokojnej jezdzie 90-100 km/h w mieście średnio ostatnio 8,5 l/100km ale zauważyłem wzrost o około 0,5 przy nizszych temperaturach, w lato w mieścieok 8 litrów. przy cyklu mieszanym jak duzo jezdze ok 7 litrów. nie jest źle.
6,6
Renault Megane II
Coupe 1.6 16V WT 115KM 85kW
w mieście mam średnią na poziomie 7,1-7,8 l100km przy włączonej klimatyzacji,przy szybszej jezdzie w okolicach 180-200kmh- 9 l100km,ale zdarzyło się też zejść do 5,1 l100km,generalnie jezdzę zgodnie z przepisami;))ceny przeglądów na akceptowalnym poziomie....napraw brak))

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Megane II Coupe