Szukaj

Informacje o Renault Megane I Sedan

Lata produkcji: 1996 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,3 m
Promień skrętu 5,65 m
Długość 4400 mm
Długość z hakiem holowniczym 4600 mm
Szerokość 1699 mm
Wysokość 1420 mm
Rozstaw osi 2580 mm
Rozstaw kół - przód 1450 mm
Rozstaw kół - tył 1422 mm
Zwis przedni 842 mm
Zwis tylny 978 mm
Prześwit 120 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 990 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 937 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1374 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1450 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1392 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1370 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1778 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1310 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 510 l
Wysokość bagażnika 373 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1697 mm
Wysokość progu załadowczego 713 mm
Drzwi tylne - szerokość 1034 mm
Drzwi tylne - wysokość 313 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Arek
Renault Megane I
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Moją Megi mam od niedawna, ale mogę już co nie co powiedzieć. Ogólnie autko jest na prawdę świetne. Duże, ładne fajnie się prezentuje i jak na swój "wiek" nie starzeje się wizualnie i jeszcze może wzbudzać zainteresowanie na drogach (jeżeli o nią dbamy). Co do największych plusów w tym modelu dla mnie to silnik i komfort jazdy. Jednostka 1.6 16V 110KM, bardzo dobrze znosi instalacje LPG wręcz uwielbia ;). Mało tego, ma sporo mocy i daje niezłego kopa (m.in. dzieki temu że samochód nie jest stosunkowo ciężki). Moja nie bierze oleju, a w warsztacie jest tylko przy przeglądach tech. W fotelu siedzi się bardzo przyjemnie, miękko. Wnętrze przestronne bez ścisku przy 5 osobach. Dobrze wyposażona w standardzie też. Niestety do wad zaliczyłbym elektrykę. Kontrolka AIRBAG to norma (raz się zapala raz nie), immobilizer szwankuje (rozkodowuje się kluczyk), światła nie łączą...nie za dobrze. Zawieszenie u mnie słychać przy wybojach, jest miekkie, ale trzyma na zakrętach. Aha i te najbardziej wkurzające rzeczy... wycieraczki! Denerwujące skraplanie się wody po szybie jak przeciera się wycieraczką. Wycieraczka nie zbiera wszystkiego i co chwila trzeba znów wycierać. Wentylacja nie powala...często parują szyby a nawiew mało skutecznie odparowuje. Plastiki w środku twarde i nieraz słychać jak trzaskają. To tyle w temacie...poza tym, jak najbardziej POLECAM, bo to jest na prawdę udane auto. Jak się dba, tak się ma, a jak ktoś będzie dbał to Renia potrafi się odwdzięczyć długą posługą w komfortowych warunkach. :)
4,5
~Krzysiek
Renault Megane I
Sedan 1.9 dTi 80KM 59kW
Auto raczej dla spokojniejszych kierowców. Przejechałem nim 100 tys km i wymieniłem tylko rozrząd, świece żarowe, poduszki silnika, akumulator i sprężynkę wybieraka drążka biegów. Czyli sama ekspluatacja. Jak teraz się zastanowie to jeżdzę tym autem 7 lat i ani razu to auto sie nie zepsuło, ani razu mnie nie zawiodło. Silnik jest już nieco głośny i nieco zamulony ale jeździ. Dodam jeszcze ze spalanie mimo cięzkiej nogi, w mieście nie przekracza 6,5 l/100. Na S8 przy 150 km/h na odcinku wrocław - walichnowy spalanie rzedu 5,5 litra/100! Renia świetnie sprawdziła się przy wypadach nad morze oraz w góry, w miescie i poza nim. Nie wiem skąd ma taką słabą renome. Moim zdaniem to bardzo dobre auto. No i największy plus - części do tego auta są smiesznie tanie w porównaniu z innymi. To auto naprawisz samemu jesli tylko masz troche zdolnosci manualnych i pojecia o samochodach.
3,9
~Marcin
Renault Megane I
Sedan 1.4 i 16V 95KM 70kW
Moje pierwsze auto, więc wymagania nie były zbyt duże. Mimo wszystko muszę przyznać, że będę dobrze wspominał ten model. Spalanie na dobrym poziomie (trasa: 4,7 przy spokojnej jeździe, 5,8 przy normalnej i 6,8 przy dynamicznej; w mieście ok. 8) i całkiem przyzwoita moc (1.4 v16), która przy umiejętnym przyspieszaniu pozwalała na w miarę sprawne wyprzedzanie. Mimo wszystko uważam, że nie jest to auto na trasę (benzyna) - raczej taki uniwersalny samochód do miasta, który okazyjnie wskoczy na krajówkę. Na plus na pewno wygoda siedzeń i niski koszt napraw. Po autostradzie można jechać 140, ale moim zdaniem zbytnio katuje to auto (obroty ponad 4 tys.) i jest bardzo nieprzyjemne dla kierowcy (duży hałas) - to zresztą sprowadza się do tego, co napisałem wcześniej - auto super do miasta i na krajówki z jazdą 90 - 110 km/h, ale nie więcej.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane I Sedan
6,8 – 8,1
l/100 km
5,3 – 6,3
l/100 km
7,6 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Renault Megane I
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Witam wszystkich. Spalanie mojego Megane oscyluje w granicach 8,3 litra lpg w trasie i do 10 litrów lpg jeżdżąc tylko po mieście. Średni wynik z przejechania całego baku lpg (butla 48 a tankuje zawsze 40) to ok 9 litrów lpg. Auto jest od nowości w rodzinie i ma oryginalny przebieg 168700 tyś. km. Gaz zakładałem przy stanie licznika 141000 tyś. km. Zdecydowałem się na STAG 4 generacji. Z montażem kosztowało mnie instalacja 2300 zł. Jestem bardzo zadowolony z gazu. Auto na lpg realnie spala ok 1,2 litra więcej niż na Pb 98. Nie mam żadnych problemów z instalacją. Można powiedzieć że instalacja jest bezobsługowa. Raz w roku wymieniam filtry gazu. Ostatnio wydałem 700 zł u mechanika ponieważ falowały obroty. Wymieniony był silnik krokowy, uszczelki na przepustnicy oraz wykonano jej czyszczenie, uszczelki kolektora i czujnik położenia wału bo nie odpalał czasami. Teraz jest ok. Generalnie bardzo polecam założenie gazu wszystkim, którzy się wahają. Jeśli instalacja jest dobrej jakości i dobrze wyregulowana to wszystko musi być ok.
6,8
Renault Megane I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Auto bardzo wygodne, dużo miejsca w środku i wielki bagażnik ale szybko się nim jechać nie da. Silnik 1.4 8V w sedanie jest troszkę za mały. Przy ekonomicznej jeździe nie spali dużo ale trzeba pamiętać wymianach filtrów, świec, przewodów WN, kopułki, oleju, łożysk, sprawdzaniu ciśnienia w oponach itp podstawowych rzeczach. W aucie może zaskoczyć: silnik ma za mało mocy i krótką żywotność, zapychający się katalizator, rdzewiejące tłumiki, awarie centralnego zamka i różnych elementów elektrycznych pod maską (silniczek krokowy, czujnik temperatury, czujnik przepustnicy, rozrusznik ...) Przed kupnem Megane 1.4 8V sedan proponuję się kilka razy dobrze zastanowić. Jeżeli już Megane to 1.6 ale w/w przepowiedni i tak się nie da ominąć.
8,4
Renault Megane I
Sedan 1.6 e 90KM 66kW
Mobilki jeśli chodzi o spalanie tego modelu i silnika.To niestety stara konstrukcja fakt malo awaryjna i niektóre problemy to błachostki w porównaniu z nowoczesnymi silnikami.Ale jednak spalanie dość odczuwalne w mieście, 80% tras robię po mieście i to mnie troszkę boli po kieszeni.Wiele cześci juz wymieniłem wpływających na spalanie.Ale niestety Książkowo ten silnik tyle niestety musi spalić wiec jeśli komuś pali 9,5L. po mieście to niech sobie chwali.Teraz Zima i podchodzi mi spalanie nawet pod 12L. a jeżdze bardzo delikatnie.Pozdrawiam serdecznie. i Życzę Wszystkim Szerokośći i Przyczepności bo ślisko i sypie:)))

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Renault Megane I Sedan