Szukaj

Informacje o Renault Megane I Kombi 1.9 dTi 100KM 74kW 1995-2002

Lata produkcji: 1995 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Renault Megane I Kombi 1.9 dTi 100KM 74kW 1995-2002
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Renault Megane I
Kombi 1.9 dTi 100KM 74kW
Autko naprawde miło zaskakuje podczas wizyty na stacji paliw. Jest dość dynamiczne. Jeżdżąc na miejscu (miasto do 10tyś) od rezerwy do rezerwy ok 850-900km. Noge mam raczej ciężką i turbinka często gwizda. Jak dla mnie autko mało awaryjne. Głośne w środku jak sie leci ponad 120. Jak na swoją klase to jest przyjemny w środku. Wcześniej miałem mondeo mk1 i przyznam że miejsca w megance jest znacznie mniej no ale inna klasa auta więc co tu porównywać. Autko zdecydowanie warte swojej ceny, tym bardziej że ceny są raczej niskie nie wiedzieć czemu.
5,6
Renault Megane I
Kombi 1.9 dTi 100KM 74kW
Spalanie rewelacja, przy normalnej jeździe ciężko przekroczyć 6L/100, powyżej 120km/h robi się głośno w kabinie ale mi taka prędkość wystarcza, duży bagażnik, części tanie, nie jednego potrafi zaskoczyć dynamiką, na zbiorniku robie około 1000km to zależy czy tylko miasto, czy trasa, porównując do golfa tdi renault wypada podobnie, może tdi 110km jest troszke szybszy, spalanie i awaryjność na podobnym poziomie, tylko że megane kupimy z połowe ceny golfa i większa szansa na lepiej utrzymany egzęplasz, chociaż to też loteria, JA JESTEM ZADOWOLONY I POLECAM TE PO LIFCIE
5,8
Renault Megane I
Kombi 1.9 dTi 100KM 74kW
Wartosci podane w zaokragleniu. Jedynie najnizsze spalanie prawdziwe uzyskane podczas wyjazdu do Chorwacji (4os. + bagaze) przy sredniej predkosci 110-130km/h = 4.3l. WG mnie znakomity wynik!! Ogolnie mozna byc zadowolonym ze spalania, osiagow, czesci.. Duze przestrzenne auto, wygodne, prowadzi sie bardzo dobrze. Godne polecenia! P.S. po zalozeniu 17" alufelg spalanie wzroslo o 0.5 litra wiec i tak jest dobrze!

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Megane I Kombi