Szukaj

Informacje o Renault Megane I Kombi

Lata produkcji: 1995 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz

Renault Megane I Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4437 mm
Szerokość 1698 mm
Wysokość 1420 mm
Rozstaw osi 2580 mm
Rozstaw kół - przód 1450 mm
Rozstaw kół - tył 1440 mm
Prześwit 125 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1285 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 485 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Magnetar
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Kupiłem za 3000 zł w 2018 roku i na początku trochę się obawiałem. Teraz mogę polecić to auto, ale z pewnymi uwagami. Moje było w 2009 sprowadzone do Polski ze Szwecji, gdzie drogi są cudowne (byłem, widziałem, nawet leśne drogi są albo asfaltowane albo nie do porównania lepsze od polskich piaszczystych). Tam auto było regularnie serwisowane do 2009 roku. Przy zakupie nie stwierdziłem ani grama rdzy i oprócz niesprawnej tylnej wycieraczki, braku klaksonu, niesprawnej lewej szyby kierowcy i niesprawnych spryskiwaczy, wszystko działa jak należy, a najlepszy jest silnik.
4,2
~ppp
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Auto kupiłem w styczniu 2011 za 6tys.zł. Założyłem najtańszy gaz sekwencyjny i bez problemów przejechałem 40tys.km.Przez ten okres wymienić musiałem tylko dwie cewki zapłonowe i przewód paliwowy który się przetarł! reszta to rzeczy eksploatacyjne rozrząd, klocki, drążki z końcówkami i sworznie. samochód wygodny w długie trasy. Trzy razy trasa Lublin-berlin-lublin bez żadnych problemów. jedyna wada to to ze jest głośno pozwanej 130km/h.Samochodu nie zamienił bym na żadnego VW czy audi a za ta cenę kupił bym możne 15 letniego z półmilionowym przebiegiem! Dodam jeszcze ze przed kupnem mocno się zastanawiałem bo to przecież renault ale teraz następna tez będzie renówka!
4,5
~Krzysiek
Renault Megane I
Kombi 1.4 i 16V 95KM 70kW
Za całokształt daję 5. Spalanie i koszty eksploatacyjne nawet w obecnej chwili nie są katastrofą dla portfela. Auto pali w cylku miejskim 9l lpg w trasie da się zejść do 6l. Na autostradzie przy 160km/h spalanie wyszło mi 12,5l lpg rewelacja! Rada dla tych co szukają meganek. KUPCIE DOBRY EGZEMPLARZ BEZWYPADKOWY Z ORYGINALNYM PRZEBIEGIEM NAWET POWYŻEJ 250TYŚ . 95% AUTO ŚCIĄGANYCH ZZA GRANICY JEST KRĘCONYCH SAM SZUKAŁEM AUTA DLA SIEBIE W NIEMCZECH I AUTO PO 2008R. NIE DA SIĘ ZNALEŹĆ PONIŻEJ 150 TYŚ KM
Średnie spalanie dla Renault Megane I Kombi
7,0 – 7,6
l/100 km
5,6 – 5,8
l/100 km
8,2 – 9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Renault Megane I
Kombi 1.9 dTi 100KM 74kW
Autko naprawde miło zaskakuje podczas wizyty na stacji paliw. Jest dość dynamiczne. Jeżdżąc na miejscu (miasto do 10tyś) od rezerwy do rezerwy ok 850-900km. Noge mam raczej ciężką i turbinka często gwizda. Jak dla mnie autko mało awaryjne. Głośne w środku jak sie leci ponad 120. Jak na swoją klase to jest przyjemny w środku. Wcześniej miałem mondeo mk1 i przyznam że miejsca w megance jest znacznie mniej no ale inna klasa auta więc co tu porównywać. Autko zdecydowanie warte swojej ceny, tym bardziej że ceny są raczej niskie nie wiedzieć czemu.
5,6
Renault Megane I
Kombi 1.9 dTi 100KM 74kW
Spalanie rewelacja, przy normalnej jeździe ciężko przekroczyć 6L/100, powyżej 120km/h robi się głośno w kabinie ale mi taka prędkość wystarcza, duży bagażnik, części tanie, nie jednego potrafi zaskoczyć dynamiką, na zbiorniku robie około 1000km to zależy czy tylko miasto, czy trasa, porównując do golfa tdi renault wypada podobnie, może tdi 110km jest troszke szybszy, spalanie i awaryjność na podobnym poziomie, tylko że megane kupimy z połowe ceny golfa i większa szansa na lepiej utrzymany egzęplasz, chociaż to też loteria, JA JESTEM ZADOWOLONY I POLECAM TE PO LIFCIE
6,3
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
powiem tak kupiłem to autko bo było tanie a miało wszystko, sądziłem, że to francuskie badziewie, no i cóż się okazało silnik elastyczny i bardzo dynamiczny, wyprzedzanie nie stanowi już problemu(poprzednio miałem diesla, japończyka, muł nad muły, dlatego go sprzedałem, ale za to bezawaryjny, tak, to prawda)Spalanie mojej reni mnie szokowało dlatego zrobiłem próbę tankowanie pod korek przejazd ok. 100km i znów tankowanie i tak parę razy, za każdym rzem miłe rozczarowanie średnio wychodzi mi 6,4l przy spokojnej jeździe, czyż to nie miłe z jej strony

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 18
4,5
Renault Megane I
Kombi 1.4 i 16V 95KM 70kW
homologacja: IRENE Agencja Handlowa IMPORT-EXPORT I.J. Ratomscy
instalacja: ROMANO LAMBDA SYSTEM 2
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako...
5,0
Renault Megane I
Kombi 1.4 i 16V 95KM 70kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że...
5,0
Renault Megane I
Kombi 1.4 i 16V 95KM 70kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że...
Renault Megane I Kombi