Szukaj

Informacje o Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~RenaultQuadra
Renault Megane I
Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW
Samochód ma mnóstwo zalet. Cena- oferuje więcej za te same pieniadze niż VW czy Opel. Do tego komfort podróżowania. Czwórka osób bedzie tym autem podróżować z wielką przyjemnością. Miekkie welurowe fotele i sporo miejsca na nogi sprawiają, że jedzie się naprawde przyjemnie. Wykonanie wewnątrz także jest wg. mnie dobre jak na klase samochodu. Dużo tu miekkich materiałów, spasowanie takze zasługuje na plus. Zawieszenie świetnie jak na kompakta tłumi nierówności i sprawia jakbyśmy jechali autem o klasę większym. Bagażnik także jest wielkim atutem. Jest spory i foremny. Moja meganka posiada silnik 1.4 16v i jest to minimum do tego samochodu. Po mieście jest świetny. Poza miastem nieźle rozpędza się do 150 potem już widać, ze się meczy a wewnątrz powyżej 130 km/h jest już dość głośno. Z wad warto powiedzieć, że skrzynia biegów jest mało precyzyjna, a do tego nieco drażnią drobne awarie typu przepalona żarówka podświetlenia, uszkodzona kostka od wskazań na tablicy przyrządów czy wyrabiający się zamek w bagażniku. Palić też mógłby mniej (8,3l na 100km w cyklu mieszanym) Jednak pomimo tego to dobre auto o duzym poziomie komfortu, wyposażenia w dobrej cenie
3,9
~tomektrz
Renault Megane I
Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW
Jezdżę meganką już 2 lata (ok. 35 tys km), więc chyba mogę już coś powiedzieć. Auto kupiłem trochę z przypadku, trafiła się okazja w sąsiedztwie. Jak na 15-letni samochód trzyma się bardzo dobrze. Plusy to przede wszystkim niskie spalanie i spory komfort jazdy. Osiągi - na miasto i typowe polskie drogi bardziej niż wystarczające, choć do dynamicznej jazdy i wyprzedzania trzeba wkręcać wysokie obroty, a wtedy w baku zaczynają się robić wiry. Na drogach szybkiego ruchu silniczek 1.4 wyraźnie się już męczy. Ogólnie gdybym miał wybór, brałbym 1.6. Auto jest fajnie wykończone (dobrej jakości plastiki, welur na siedzeniach). Nie mam większych problemów z awaryjnością - nic, co unieruchomiłoby auto. Ergonomia wnętrza mogłaby być lepsza - brakuje jeszcze kilku poręcznych schowków, a przede wszystkim uchwytów na kubeczki. Wyciszenie też jest kiepskie, przy 120-140 km/h nie słychać w środku własnych myśli. Mimo tego auto oceniam zdecydowanie pozytywnie, na pewno nie jest to moja ostatnia renówka. :)
4,5
~Daniel
Renault Megane I
Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW
Podsumowując: Auto wręcz cudowne!!! Nie dość, że naprawdę pięknie wygląda, ocynkowana blacha przy odpowiedniej trosce nie powinna sprawić problemów (u mnie ani grama rdzy), jakość wykończenia wnętrza też jest ekstra; miałem okazję jeździć okazjonalnie różnymi niemieckimi \"pancerwagenami\" i tam słychać było jakieś \"świerszczyki\", w Reni to nie występuje. Wyposażenie też jest (jak dla mnie wystarczające): ABS, 4X airbag, centralny zamek z pilota, 4x el. szyby, radio (nieseryjne), welurek na siedzeniach, podłokietnik z przodu i z tyłu, no i jeszcze fajne alufelgi.
Średnie spalanie dla Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2002
7,0
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Renault Megane I
Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW
Czytając pośrednio komentarze zgadam się z opiniami wielu użytkowników, autem przejechałem 70000km większość w Polsce i trochę po zachodnich autostradach, jeżeli chodzi o styl jazdy eco, silnik z rodziny wersji K-type jaki jest montowany w tych samochodach, powala niejeden nowoczesny samochód z mega, niby najbardziej oszczędnych silników, chociaż dynamiki niema co do dzisiejszych standardów to spalanie lpg 50miasto/50trasa spokojnie można się zmieścić w 7,5LPG i jakieś 10l benzyny na pierwsze kilometry zakładając że robimy 1000km miesięcznie. W trasie naprawdę można się zmieścić przy 90km/h przy 5l LPG, z Częstochowy do Myśliborza zajechałem na 26l LPG co daje średnią 5,7 i jechałem przez drogi lokalne, natomiast przy dynamicznej jeździe trzeba liczyć średnio 10-12 LPG, ale nadrabianie czasu zawsze kosztuje spalaniem, jadąc 700km autostradą do Kolonii, w pierwszą stronę średnia prędkość 140km/h spalanie 10LPG w trasie, z powrotem 120km/h spalanie 8l LPG, w mieście się nieorientuje ponieważ nigdy nie spaliłem zbiornika całego w mieście ale w granicach 10-12 LPG spokojnie
7,7
Renault Megane I
Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW
Renie posiadam od 2006 roku, jest to moje drugie auto po Fiacie CC 900 (przesiadka diametralna) dodatkowo jeździłem wieloma autami (kangoo, zafira, sportage, yaris II, Berlingo, Caddy, RAV4) ale odnośnie spalanie juz wracam do tematu, jestem w totalnym szoku!! czy zima czy lato spalanie w granicach 7,5 litra, samochód sprowadzony z Holandii przez okolicznego "ściągacza", tam założona instalacja LPG w tym samym roku co rok produkcji, w polsce dopiero teraz w 2013 roku znalazłem mechanika który sprawdził mi działanie owej instalacji, fakt parownik jest do wymiany(nikła szansa na znalezienie) ale po tylu latach to i tak mały wydatek. Bardzo polecam ten samochód i przede wszystkim ten silnik, następne jeśli będę musiał zmienić to też będzie z za granicy, ale z tego co czytałem silnik 1.4 16v 95km w kolejnych generacjach, nawet w mniejszych CLIO pali więcej:( szkoda
9,0
Renault Megane I
Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW
Jazda po mieście (Łódź), korki + klimatyzacja. Spalanie gazu 9,5 - 10 litrów. Na trasie z Cieszyna do Pragi (autostrada, dwie osoby, bagażnik załadowany cały, klimatyzacja, prędkość 120 km/h) "wziął" 9 litrów gazu. Najmniej udało mi się osiągnąć na trasie, w pojedynkę jesienią jadąc do Krakowa (bez klimy, pusty bagażnik) wyszło 8 litrów. Generalnie w cyklu mieszanym trzeba liczyć się z 9 litrami co i tak jest całkiem niezłym wynikiem. Miesięcznie zużywa jakieś 5 litrów benzyny do odpalania. Szczęśliwie silnik długo trzyma temperaturę po zgaszeniu. Nawet po 3 godzinnym postoju (temperatura na zewnątrz 15 stopni) przełącza się na gaz po kilkudziesięciu metrach. Zimny silnik potrzebuje do tego około 500-600 m.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Megane I Hatchback