Szukaj

Informacje o Renault Megane I Hatchback 1.4 Eco 70KM 51kW 1996-1997

Lata produkcji: 1996 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,3
~Mateusz A
Renault Megane I
Hatchback 1.4 Eco 70KM 51kW
Kupiłem ten samochód do nauki i nie żałuję koszty są śmieszne wszystko bardzo łatwo naprawić w tej wersji silnikowej, do wszystkiego jest dostęp. Posiadam najtańsza wersję wyposażenia. Brak wspomagania nie przeszkadza, a nie jestem za duży. Problem mogą mieć panie ;). Czasami nawala elektryka jak pada i jest zimno, ale nic się nie psuje. Autko mało pali i jest tanie. Największą zaletą jest łatwość wymiany części, do wszystkiego jest dostęp. Fakt samochód ma swoje lata, ale ta wersja silnikowa to rzadkość. Polecam każdemu na dojazd do pracy lub na auto dla młodego kierowcy.
2,6
~bolesław
Renault Megane I
Hatchback 1.4 Eco 70KM 51kW
sprzedałam gruchota handlarzowi za bezcen bo po 215 tyś km padł silnik - olej zaczął zalewać świece, albo przekładka albo generalny remont, poza tym zeżarła go rdza, w podłodze dziury na wylot, co jeszcze? oba przednie fotele były wymienione po oryginale się pozarywały ( ważę niecałe 80kg!) poza tym oszczędny silnik ale dynamika słaba, przy komplecie pasażerów mułowaty - zapomnijcie o wyprzedzaniu czegokolwiek poza furmanką. Przestrzeń bagażowa ok, bez problemu przewoziłem nim kanapę;-)
2,6
~czlowiekcien
Renault Megane I
Hatchback 1.4 Eco 70KM 51kW
wspolczuje wszystkim posiadaczom tego auta ja na szczescie nie dlugo sie go pozbede nie ludzcie sie ze to jest wasza ostatnia naprawa megane na pewno was zaskoczy nowa usterka kiedy myslisz ze juz wszystko gra i nic juz nie moze sie zepsuc to na pewno jutro zacznie skads kapac olej

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Megane I Hatchback