Szukaj

Informacje o Renault Megane I Hatchback

Lata produkcji: 1996 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4129 mm
Szerokość 1699 mm
Wysokość 1420 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2016 mm
Rozstaw osi 2580 mm
Rozstaw kół - przód 1450 mm
Rozstaw kół - tył 1432 mm
Zwis przedni 842 mm
Zwis tylny 707 mm
Prześwit 120 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 990 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 942 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1374 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1450 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1392 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1370 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1788 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1210 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 348 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1100 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1382 mm
Wysokość progu załadowczego 713 mm
Drzwi tylne - szerokość 787 mm
Drzwi tylne - wysokość 600 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~andek_strauss
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Dam 4 gwiazdki głównie przez sentyment - kupiłem je w 2007 roku jako 11 letnie od znajomego, nieco sfatygowane, z przebiegiem ponad 200 tys km, ale kosztowało 500 euro, więc nie wybrzydzałem, haha. Miałem je ponad 6 lat, ale przejechało ze mną raptem ze 40 tys km. bo używane było tylko na weekendowe wyjazdy za miasto i jakieś większe marketowe zakupy. Jest to dość dobre kompaktowe auto do codziennego użytku, obecnie na pewno bardzo tanie w zakupie i dopóki nie zepsuje się coś drogiego, można nim pojeździć. Mimo tego, że miało sporo usterek przez te lata, wspominam je miło, bo wiąże się z nim sporo fajnych wspomnień. :-)
4,4
~Daro
Renault Megane I
Hatchback 1.9 dCi 102KM 75kW
Wyśmienity samochód jak ktoś chce tanio się przemieszczać. Jeżdze tym autem już 10 lat i chyba się związałem emocjonalnie z tym samochodem. Auto kupiłem jako 7-8 letnie przywiezione z niemiec, kupione z internetu silnik DCI 102 KM. Na dzień dzisiejszy może to auto nie wygląda na nowoczesne , bo ma już 18 lat, a ja przejechałem nim 120 tyś , więc nie za wiele, lecz jak pomyślę że przez te 10 lat wymieniłem zaledwie końcówki drążków, klocki tarcze, zrobiłem rozrząd 2 razy, wymieniałem olej co 15 tyś i lałem paliwo, to nie mam sumienia sprzedać tego auta. Jak kupowałem, to mówili że to francuz, będą wieczne awarie , silnika , elektryki zawieszenia i wszystkiego innego, a tu proszę, przez 10 lat nic się nie popsuło oprócz wymian eksploatacyjnych. Auto pali 5,2 litra/100km. Rdzy praktycznie nie ma, zardzewiała tylko belka z pod spodu, będzie do wymiany. Silnik wgniata w fotel, ma moc 102 KM i masa własna niecałe 1100 kg, w przeciwieństwie do innych nowoczesnych samochodów co ważą od 1500 kg wzwyż, to jest bardzo miękkie komfortowe, ale nie nadaje się do sportowej jazdy, oczywiście nie posiada nowoczesnych systemów jakie są naszpikowane nowoczesne samochody, powyżej 130 km/h słychać już silnik i robi się głośno, ale to wszystko nic, jak jest w stanie przez tyle lat jeżdzić bezawaryjnie, trzeba tylko dbać.
3,3
~Mateusz A
Renault Megane I
Hatchback 1.4 Eco 70KM 51kW
Kupiłem ten samochód do nauki i nie żałuję koszty są śmieszne wszystko bardzo łatwo naprawić w tej wersji silnikowej, do wszystkiego jest dostęp. Posiadam najtańsza wersję wyposażenia. Brak wspomagania nie przeszkadza, a nie jestem za duży. Problem mogą mieć panie ;). Czasami nawala elektryka jak pada i jest zimno, ale nic się nie psuje. Autko mało pali i jest tanie. Największą zaletą jest łatwość wymiany części, do wszystkiego jest dostęp. Fakt samochód ma swoje lata, ale ta wersja silnikowa to rzadkość. Polecam każdemu na dojazd do pracy lub na auto dla młodego kierowcy.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane I Hatchback
6,7 – 8,2
l/100 km
5,5 – 7,0
l/100 km
6,4 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Renault Megane I
Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW
Czytając pośrednio komentarze zgadam się z opiniami wielu użytkowników, autem przejechałem 70000km większość w Polsce i trochę po zachodnich autostradach, jeżeli chodzi o styl jazdy eco, silnik z rodziny wersji K-type jaki jest montowany w tych samochodach, powala niejeden nowoczesny samochód z mega, niby najbardziej oszczędnych silników, chociaż dynamiki niema co do dzisiejszych standardów to spalanie lpg 50miasto/50trasa spokojnie można się zmieścić w 7,5LPG i jakieś 10l benzyny na pierwsze kilometry zakładając że robimy 1000km miesięcznie. W trasie naprawdę można się zmieścić przy 90km/h przy 5l LPG, z Częstochowy do Myśliborza zajechałem na 26l LPG co daje średnią 5,7 i jechałem przez drogi lokalne, natomiast przy dynamicznej jeździe trzeba liczyć średnio 10-12 LPG, ale nadrabianie czasu zawsze kosztuje spalaniem, jadąc 700km autostradą do Kolonii, w pierwszą stronę średnia prędkość 140km/h spalanie 10LPG w trasie, z powrotem 120km/h spalanie 8l LPG, w mieście się nieorientuje ponieważ nigdy nie spaliłem zbiornika całego w mieście ale w granicach 10-12 LPG spokojnie
9,5
Liczba komentarzy: 1
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Jest dość dobrze, choć nie idealnie ;) Dość droga jest wymiana rozrządu - ponad 700zł Tak to części są tanie musiałem przez ostatnie 20tys. km wymienić: olej, filtry, rozrząd, łożysko prawe tylne, sworznie, klocki, czujnik ABS, sterowanie el. lusterkami, świece, spawałem układ wydechowy, pompka spryskiwacza, łożyska amortyzatorów i regenerowałem maglownicę. Może taki egzemplarz zaniedbany kupiłem no, ale trochę tego za dużo jednak. Jak nic się nie psuje to jest super - tania eksploatacja, mało pali.
5,3
Renault Megane I
Hatchback 1.4 i 16V 95KM 70kW
Przy bardzo delikatnym obejściu z gazem jest możliwe zejść bardzo nisko ze spalaniem nie wiem co to za bzdury ludzie wypisują że dużo pali, w mieście faktycznie nie da się niżej zejść niż 6/100 ale na trasie przy prędkości 70/80 można zaoszczędzić do 4L/100km

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
4,5
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 119 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Auto ma swoje lata i instalacja też już ma najechane trochę kilometrów ale muszę przyznać, że jest niezawodna, nigdy nie miałem nieprzyjemnych niespodzianek ani awarii, auto pomimo przejechania 90 tys km na gazie nie ma żadnych spadków w mocy ani jakiegoś odczuwalnego zużycia. Jest bardzo zadowolony z instalacji.
2,5
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Zamontowałem instalację lpg w tym warsztacie i po miesiącu ją usunęli bo nie mogli ustawić! Po instalacji pozostały mi dziury w kolektorze,wlewie,tapicerce i łączone węże od chłodnicy.W kole zapasowym gdzie źle dobrali zbiornik walili młotem wnękę koła bo zbiornik nie chciał wejść! Została pogięta blacha i przewód miedziany od zbiornika bo pewnie nie chciało się już wymontować.
5,0
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
STAG 300 + wtryski Magic Jet + reduktor emmegas. To jest instalacja super do Meganki i nie tylko !!! tylko sekwencja do takich aut i nowszych. POD JEDNYM WARUNKIEM DOBRY MONTAZ I REGOLACJA. ZADNYCH MONTEROW AMATOROW !!!!!!!
Renault Megane I Hatchback