Szukaj

Informacje o Renault Megane I Cabrio 2.0 i 16V IDE 140KM 103kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Renault Megane I Cabrio 2.0 i 16V IDE 140KM 103kW 1999-2002
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Renault Megane I
Cabrio 2.0 i 16V IDE 140KM 103kW
temat rzeka . Paliwa pali mało ze względu na moc . te około 150 koni potrafi szybko rozbujać auto i jest zapas mocy który ma wpływ na spalanie bo motor łatwo radzi sobie z masą auta a do tego mam gaz to jest bardzo ekonomicznie :)spalanie bez owijania w bawełnę: trasa lato : minimalne 6,5 litra gazu na 100 km !! mega mało !! ale trasa ze stałą prędkością i mały ruch , rzadka zmiana biegów , jazda ekonomiczna, miasto latem to takie 9-10 litów gazu , czasem 8,5 ale rzadko bo to auto lubi jak się depnie ;)aaa maks latem na trasie to 12 l gazu przy dynamicznej jeździe. zima auto pali mi po mieście 13 czasem 14 gazu jak jadę na małych odcinkach i auto nie jest zagrzane. w trasie to tak 11 do 12 gazu przy średnich prędkościach bo zima to nie poszalejesz jak ślisko. ogólnie ze spalania jestem bardzo zadowolony. na benzynie jeżdżę od czasu do czasu żeby przepalić auto więc nie mierzyłem spalania (Wentylacja i ogrzewanie)
9,1
Renault Megane I
Cabrio 2.0 i 16V IDE 140KM 103kW
Rewelacja przy tej pojemności i przy takich osiągach jest to naprawdę rewelacja, Przy spokojnej jeździe pali naprawdę niewiele choć ciężko jest nie depnąć w pedał przy tych osiągach samochód naprawdę aż kusi do ostrzejszej jazdy a mimo to jest bardzo ekonomiczny;) (Wentylacja i ogrzewanie)
7,9
Renault Megane I
Cabrio 2.0 i 16V IDE 140KM 103kW
dwa litry i 140km a spalanie w trasie 7 w mieście 9l Jak dla mnie rewelacja;) (Wentylacja i ogrzewanie)

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Renault Megane I Cabrio